میزان معاملات مسکن در فروردین به صفر رسید

به گزارش لوکو، رئیس اتحادیه املاک کشوری گفت: میزان معاملات مسکن در فروردین سال جاری به صفر رسید و در اسفند 98 کاهش 37 درصدی داشت.

میزان معاملات مسکن در فروردین به صفر رسید

جهت دریافت خدمات سایبان آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک، با بیان اینکه بسیاری از مالکان هنوز به دلیل وجود کرونا احتیاط می نمایند و اجازه بازدید از ملک خود را به مستاجران نمی دهند، گفت: باید مالکان و مشاوران املاک با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی اجازه بازدید و یا تمدید قرارداد را بدهند چرا که در این شرایط مستأجران هم با مسائل بسیار زیادی روبرو می شوند.

خسروی با اشاره به اینکه باید مالکان و یا مشاوران املاک با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی اقدام به تمدید قرارداد و یا نوشتن قرارداد های جدید نمایند، ادامه داد: در رایزنی و صحبت هایی که با بسیاری از مشاوران املاک انجام داده ایم، آن ها اعلام نموده اند که بسیاری از مالکان اجاره فروردین ماه خود را بخشیده و قرارداد ملک خود را تا 6 ماه تمدید نموده اند که این خود باعث ایجاد فرهنگ سازی در بین بسیاری از مالکان و مشاوران املاک شده است.

رئیس اتحادیه املاک کشوری شرح داد: هم اکنون ما با یک دوران آزمایش جدید روبرو هستیم و باید مردم فداکاری هایی را که در دوران جنگ انجام داده اند در این دوره هم به نمایش بگذارند تا شاید بخشی از مسائل یک فرد و یا یک مستاجر برای پرداخت اجاره و یا پیدا کردن ملک جدید رفع گردد که این خود در این شرایط باعث افزایش برکت در مال مالک می گردد.

او اظهار کرد: از تمامی مالکان درخواست می گردد که در این شرایط هوای مستاجران را بیشتر داشته باشند تا با سربلندی بتوانیم از این برهه هم عبور کنیم.

رئیس اتحادیه املاک کشوری با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور در اسفند ماه 98 میزان معاملات مسکن 38 درصد نسبت به اسفند ماه سال 97 کاهش داشته است، گفت: این در حالی است که هر ساله میزان معاملات در این ماه در مقایسه با ماه های گذشته بیشتر می شد.

خسروی شرح داد: در فروردین سال جاری میزان معاملات مسکن تقریباً صفر بوده و به دلیل تعطیلات که در این حوزه وجود داشته و همچنین بسته بودن مشاوران املاک هیچ معامله ای صورت نگرفته و البته قیمت ها هم در این ایام کاهش نیافته است.

او اظهار کرد: دولت باید هرچه سریعتر اقدامات لازم در جهت بهبود شرایط مستاجران را در دستورکار خود قرار دهد که یکی از این برنامه ها تمدید 6 ماهه قرار داد مستاجران بوده است که به نظر می رسد اگر اجرایی گردد باعث رفع شدن نگرانی و دغدغه بسیاری از آن ها می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 897

به "میزان معاملات مسکن در فروردین به صفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان معاملات مسکن در فروردین به صفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید