بعد انتظاری طولانی، بازسازی شامل حال بازاری تاریخی شد! (بازسازی آپارتمان)

به گزارش لوکو، بنابر گفته سیدمحمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی، تمامی راسته های بازار اراک شامل 112 طاق و 5 سرا بازسازی شد. این متن پیرامون اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره تعمیر و ترمیم سرای بازار اراک می باشد.

بعد انتظاری طولانی، بازسازی شامل حال بازاری تاریخی شد! (بازسازی آپارتمان)

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به نقل از ایسنا، در راستای انجام اقدامات لازم جهت حفظ، بازسازی و احیا مجموعه تاریخی و بازار اراک به عنوان یکی از مهمترین بازارهای تاریخی کشور و بعلاوه در راستای ثبت جهانی این اثر به عنوان راسته ترین بازار سنتی ایرانی، از ابتدای سال 96 به همت اداره کل بازسازی ها، تعویض و بازسازی در این مجموعه با اعتبار بیست و چهار میلیارد ریال صورت گرفت. بعلاوه آب انبار مدرسه حاج محمدابراهیم و خانه معطری به صورت مشارکتی در حال بازسازی است. راسته های اصلی و فرعی مجموعه تاریخی بازار در سال گذشته بازسازی و باسازی شد و در سراهای کاشانی، حاج باشی، مسگرها، آقایی و ورودی سرای نو با توجه به مطالعات اجرا شده بازسازی های لازم صورت گرفت. بعلاوه سرای حاج باشی و مسگرها نیز در جداره ها، کف و ایجاد کانال تاسیسات برقی با رعایت نکات اصولی بازسازی اجرا شده تا در آینده نزدیک برای تمام سراها بتوان نمونه عینی برای همکاری بیشتر کسبه داشت. 100 طاق بازار در سال 96 بازسازی شده و 12 طاق دیگر با توجه به امکان ریزش و خطرآفرینی برای شهروندان با حفظ ارزش ها و آرایه های معماری، تخریب و مجدد اجرا شد. بازسازی های اجرا شده با نظارت متخصصین این عرصه اجرا شده تا بافت با ارزش این مجموعه حفظ گردد اما اولویت فعلی بازار فرهنگ سازی جهت محافظت، نگاهداری و سپس بازسازی اصولی بوده تا بتوان باور الزامی بودن حفظ بازار را نهادینه کرد. طرح بازسازی خانه خواجه علی به وسیله معاونت میراث فرهنگی اجرا شده و خانه بزرگ زاده و خانه حاج آقا محسن اراکی در حال بازسازی می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2157

به "بعد انتظاری طولانی، بازسازی شامل حال بازاری تاریخی شد! (بازسازی آپارتمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد انتظاری طولانی، بازسازی شامل حال بازاری تاریخی شد! (بازسازی آپارتمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید