مهم ترین محله های خرید در استانبول

به گزارش لوکو، استانبول یکی از مهم ترین شهرهای توریستی در دنیا به تعداد می رود و سالانه میلیون ها نفر برای بازدید از این شهر تاریخی راهی کشور ترکیه می شوند. در صورتی که با مهم ترین محله های خرید در استانبول آشنا شوید گشت وگذاری بدون مشکل را تجربه خواهید کرد. از مهم ترین دلایلی که بیشتر گردشگران استانبول را برای سفر انتخاب می نمایند جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است، که در این شهر وجود دارند. اما جدا از این جاذبه ها، مراکز متعدد خرید استانبول که بیشتر برندهای معروف دنیا در آن مشغول به فعالیت هستند از دیگر دلایل سفر به این شهر زیبا می باشد. در صورت شرکت در تور استانبول مسافرتی بر پایه برنامه داشته و می توانید از تمامی فروشگاه های این شهر تماشا کنید.

مهم ترین محله های خرید در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

هنگامی که صحبت از خرید به میان می آید شاید در فکر افراد فروشگاه های عظیم تداعی گردد، اما بسیاری از مردم تمایل دارند تا از مراکز تجاری شلوغ خودداری کند و خریدهای خود را در مکان های دیگری انجام دهند. در بسیاری از محله های ترکیه فروشگاه هایی قرار گرفته شده که به فروش محصولات خود مشغول هستند. در مطلب زیر مهم ترین محله های خرید در استانبول را با هم آنالیز خواهیم کرد، با خبرنگاران همراه باشید.

خیابان سردار اکرم (Serdar- Ekrem)

خیابان سردار اکرم یکی از مهم ترین محله های خرید در استانبول که در آن فروشگاه های اصیل ترکی قرار گرفته اند. این خیابان نزدیک به برج گالاتا می باشد و با ورود به آن سنگ فرش هایی که در کف خیابان قرار گرفته است، بسیار جلب توجه می نماید.

زمانی که از فروشگاه های واقع در این خیابان بازدید کنید، متوجه خواهید شد که هیچ کدام از برندهای معروف دنیا در خیابان سردار اکرم شعبه ندارند و تمام محصولات ساخت کشور ترکیه می باشد. عموم محصولاتی که در فروشگاه های خیابان سردار اکرم عرضه شده اند، مرتبط با صنعت پوشاک می باشد.

اما اگر در پی خرید عتیقه جات اصیل ترکی هستید، این خیابان برای شما می تواند گزینه بسیار مناسبی تلقی گردد. با توجه به عظیمی خیابان سردار اکرم بعد از بازدید و خرید حتماً احساس خستگی خواهید داشت که هیچ جای نگرانی وجود ندارد و می توانید در کافه معروف marva قهوه های اصیل ترکی را میل کنید.

خیابان استقلال از مهم ترین محله های خرید در استانبول (İstiklal Caddesi)

یکی از پنج محله معروف و از مهم ترین محله های خرید در استانبول ، خیابان استقلال می باشد و حتی افرادی که به این کشور سفر ننموده اند با این خیابان آشنایی دارند. اگر به زبان ترکی و یا انگلیسی آشنایی ندارید و قصد دارید از مراکز تجاری در استانبول خریدی انجام دهید، خیابان استقلال برترین گزینه می باشد، چراکه بیشتر ایرانیان در این خیابان حضور دارند و برخی از فروشگاه ها در این محل متعلق به مردمان ایران می باشد.

در هر روزی از هفته که به این خیابان مراجعه کنید ازدحام جمعیت را مشاهده خواهید کرد و همین باعث شده خیابان استقلال به پررفت و آمدترین خیابان در استانبول تبدیل گردد. با گذر از محله استقلال و مشاهده فروشگاه ها متوجه خواهید شد که بیشتر برند های معروف دنیا و ترکیه در این خیابان شعبه دارند و به راحتی می توانید محصولات لوکس و مدرن دنیا را با خیالی راحت بخرید.

خیابان استقلال کوچه های فرعی متعددی را در دل خود جای داده است و در هر کوچه اصناف گوناگون مشغول به فعالیت می باشند. در کنار مراکز خرید، رستوران ها و کافی شاپ های معروف دنیا و ترکی به راحتی قابل دسترس هستند و اگر احساس خستگی داشتید می توانید در این کافه ها به استراحت بپردازید و غذاهای لذیذ آن را امتحان کنید.

خیابان بغداد Bağdat Caddesi

طویل ترین خیابان و از مهم ترین محله های خرید در استانبول بغداد جاده سی می باشد که در بخش آسیایی واقع شده است. بیشتر جهانگرد هایی که از این خیابان بازدید نموده اند، بیان داشتند که این خیابان هیچگونه انتهایی ندارد. با توجه به اینکه این خیابان در بخش آسیایی واقع شده است، بیشتر ایرانیان تمایل کمی به بازدید از بغداد را دارند و ترجیح می دهند از مراکز خریدی که در خیابان استقلال واقع شده بازدید نمایند.

خیابان بغداد از جنبه های گوناگون حائز اهمیت است و بیشتر برندهای معروف دنیا در این خیابان مشغول به فعالیت می باشند. با گذر از این خیابان مشاهده خواهید کرد که کافه های زیادی خود را در دل بغداد جای داده اند و ساعت ها می توانید قهوه نوش جان نموده و با دوستان خود از چشم انداز اطراف لذت ببرید.

اگر در پی گردشگری هستید، این خیابان فاصله زیادی با دریای مدیترانه ندارد و به راحتی می توانید خود را به دریا رسانده و به تفریحات آبی مشغول شوید.

منطقه ببک و آرناووتکوی (Bebek and Arnavutköy)

منطقه ببک و آرناووتکوی یکی از محله های لوکس و لاکچری و از مهم ترین محله های خرید در استانبول به تعداد می رود که بیشتر تجار عظیم و ثروتمندان ترجیح می دهند خرید های خود را در این محل انجام دهند.

ببک و آرناووتکوی یکی از محله های مرفه نشین در ترکیه به تعداد می رود، اما بیشتر بوتیک ها و فروشگاه ها محصولات ترکی را عرضه نموده اند و کمتر برندهای شناخته شده دنیا را در این محل مشاهده خواهید کرد.

اگر قصد خرید ندارید باید بگویم که این منطقه در کنار تنگه بسفر قرار گرفته و همین موضوع باعث شده رستوران های بسیار زیادی در این محل حضور داشته باشند. بنابراین با دوستان و خانواده خود می توانید به این رستوران ها مراجعه نموده و ساعت ها غرق تماشای چشم انداز زیبای اطراف شوید.

خیابان عبدی ایپکچی (Abdi İpekçi Caddesi)

خیابان عبدی ایپکچی از محله های مرفه نشین و از مهم ترین محله های خرید در استانبول به شمار میرود که بیشتر برند های مشهور دنیا در این خیابان قرار گرفته اند. بنابراین اگر قصد دارید محصولات خود را از فروشگاه های این خیابان بخرید، بهتر است با جیبی پر از پول وارد این منطقه شوید.

بیشتر بازرگانان عظیم و ثروتمندان ترکی این محل را برای سکونت خود انتخاب نموده اند، و همین امر باعث شده رستوران های بسیار لوکس در این منطقه حضور داشته باشند. هتل ها که در خیابان عبدی ایپکچی واقع شده اند بسیار معروف بوده و بسیاری از افراد که قصد یک سفر لوکس و لاکچری را دارند هتل های این خیابان را برای اقامت خود برمی گزینند.

کورکوما کادسی از مهم ترین محله های خرید در استانبول (Çukurcuma Caddesi)

کورکوما کادسی یکی از دنج ترین محله ها برای افرادی است که قصد دارند به خرید عتیقه جات بپردازند و از مهم ترین محله های خرید در استانبول است.

زمانی که شما وارد این محله می شوید کوچه های پیچ در پیچ را مشاهده خواهید کرد که در هر کوچه دکور فروشگاه های عتیقه فروشی توجه ها را به خود جلب می نماید. جدا از مراکز خرید آثار تاریخی و باستانی متعددی را در این محله می توانید مشاهده کنید.

یکی از بناهای معروف استانبول موزه بی گناهی می باشد که در کو کورکوما کاداسی واقع شده و سالانه هزاران نفر برای بازدید از این موزه راهی این محله می شوند.

تا به حال از کدام یک از محله های استانبول بازدید نموده اید؟ اگر قصد سفر به استانبول را داشته باشید ترجیح میدهید از کدام محله بازدید کنید؟ مهم ترین محله های خرید در استانبول به نظر شما کدام محل میباشد؟ نظرات خود را با خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: دلتابان
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1689

به "مهم ترین محله های خرید در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین محله های خرید در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید