مقایسه کارآمدی یک واکسن کره ای با آسترازنکا

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران به نقل رویترز، شرکت کره ای اس کی بیوساینس (SK Bioscience) و جی اس کی (GSK) انگلیس اعلام کردند آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن کووید 19 آنها در مقایسه با واکسن تأیید شده آسترازنکا انجام می گردد. این دومین آزمایش بالینی در دنیا است که یک واکسن آزمایشی با آسترازنکا مقایسه می گردد.

مقایسه کارآمدی یک واکسن کره ای با آسترازنکا

در این فرایند واکسن آسترازنکا به اسم پلاسیبو استفاده می گردد. آزمایش بالینی مذکور با حضور 4 هزار داوطلب در سراسر دنیا انجام خواهد شد. پس از انتشار نتایج مثبت آزمایش های اولیه و اجازه دولت کره جنوبی واکسن آزمایشی شرکت کره ای به نام GBP510، با واکسن بوستر جی اس کی ترکیب وآزمایش می گردد.

هر چند واکسن های دیگر در این کشور تأیید شده اند، اما فرایند واکسیناسیون کره جنوبی به علت کمبود واکسن و تأخیر در ارسال محموله ها در بحبوحه موج چهارم کووید 19 با اختلال روبرو شده است. موفقیت واکسن ساخت کره جنوبی، اتکای این کشور به واکسن های غربی را کاهش می دهد.

توماس برویر یکی از مدیران شرکت جی اس کی در این باره می گوید: در حالی که در بسیاری از کشورها پیشرفت فرایند واکسیناسیون قابل توجه بوده است، اما همچنان به واکسن های کووید 19 معتبر و قابل دسترس احتیاج است تا از مردم دنیا در مقابل بیماری محافظت گردد.

واکسن کره ای انگلیسی، در صورت تأیید به وسیله طرح کواکس سازمان دنیای بهداشت در سراسر دنیا توزیع خواهد شد.

در بعضی کشورها که واکسن به طور گسترده مهیا است، به دلایل اخلاقی نمی توان به افراد واکسن پلاسیبو تزریق کرد. به همین دلیل شرکت والنوا فرانسه هم مشغول اجرای آخرین مرحله آزمایش بالینی یک واکسن در مقایسه با واکسن آسترازنکا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1736

به "مقایسه کارآمدی یک واکسن کره ای با آسترازنکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کارآمدی یک واکسن کره ای با آسترازنکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید