مدرس بین المللی دوومیدانی: کیهانی از قانون تخطی کرد، اجازه نمی دهم حقی از ایران تضییع شود

به گزارش لوکو، تنها مدرس بین المللی دوومیدانی می گوید که کیهانی با توجه به زمان تمام شدن ریاستش، حق امضا ندارد اما با تخطی از این موضوع با ارسال نامه ای به کنفدراسیون آسیا باعث از دست رفتن یک کرسی بین المللی برای ایران شده است.

مدرس بین المللی دوومیدانی: کیهانی از قانون تخطی کرد، اجازه نمی دهم حقی از ایران تضییع شود

به گزارش خبرنگاران، مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در نامه ای به کنفدراسیون دوومیدانی آسیا خواستار قطع همکاری کنفدراسیون آسیا با پژمان معتمدی، تنها مدرس ایران در آسیا شده و دلایل این کار را عدم همکاری معتمدی با فدراسیون ایران، همکاری با فدراسیون فوتبال و دریافت هزینه به دلار خاطرنشان کرده است. معتمدی برای روشن تر شدن موضوع و دفاع از حق خود به خبرنگاران گفت: از سال 1378 که مقطع کارشناسی ارشد را شروع کردم به فدراسیون دوومیدانی آمدم. آن موقع آقای کفاشیان ریاست فدراسیون را برعهده داشت و من در کمیته آموزش مشغول به کار شدم. پس از آن در زمان آقای جلالی مسئول کمیته آموزش بودم که نزدیک به 6 کتاب چاپی و 40 جزوه آموزشی ارائه دادیم. علاوه بر این دوره های متعدد مربیگری برگزار و آقای تئودور بومپا، پدر علم تمرین جهان را به ایران دعوت کردیم.

او در ادامه افزود: هنگام ریاست آقای کریمی مسئول کمیته استعدادیابی شدم و طرح ملی استعدادیابی را انجام دادم که طی آن 17 هزار کودک 10 تا 12 ساله را در 14 استان استعدیابی کردیم. در ادامه سرپرست دبیری فدراسیون را به عهده گرفتم. در زمان آقای افشین داوری هم با توجه به اینکه مشغله های علمی داشتم فعالیتم کم شد اما 9 کتاب روش شناسی تمرین و کتاب تغذیه ورزشی ویژه رشته دو و میدنی را تالیف کردم و مربی سرپرست تیم اعزامی به مسابقات جهانی بودم.

عدم همکاری با فدراسیون دو و میدانی کذب است

این مدرس بین المللی در مورد مربیگری خود گفت: سال 2001 مدرک مربیگری سطح یک آسیا را دریافت کردم و الان تنها مدرس ایرانی و جز معدود مربیان آسیا هستم که مدرک سطح 5 مربیگری جهانی و دیپلم آکادمی دو میدانی را دارم. بعد از انتها تمام سطوح مربیگری، به عنوان تنها ایرانی مدرس سطح یک و دو بین المللی شدم، یعنی تنها کرسی بین المللی ایران برای برگزاری دوره آموزشی را دارم.

او در این مورد افزود: از زمانی که به این سطح رسیدم پنج دوره آموزش سطح یک در ایران و یک دوره بین المللی با نظارت کنفدراسیون آسیا در تایلند برگزار کردم که دو دوره در زمان آقای کیهانی بود. داشتن کرسی آموزشی باعث تثبیت جایگاه ایران در سطح جهان می شود اما آقای کیهانی نامه ای به کنفدراسیون آسیا ارسال کرده که کذب است چون گفته با فدراسیون ایران همکاری نداشتم.

معتمدی با بیان اینکه عدم همکاری او با فدراسیون دو و میدانی سندیتی ندارد، افزود: آقای کیهانی حتی گفته با فدراسیون فوتبال همکاری دارم در حالی که مدرس رسمی بدنسازی کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم و اصلا با ایران همکاری نمی کنم. هرچند داشتن کرسی بین المللی در دو رشته ناشایست نیست چون برای ایران افتخار محسوب می شود.

او در پاسخ به این موضوع که فدراسیون دو و میدانی خاطرنشان کرده در دوره های تربیت مدرس شرکت نمی کند، گفت: ابتدا قرار بود این کلاس اوایل تیرماه برگزار شود، حتی با آقای هاشم صیامی، دبیر فدراسیون برنامه ام را هماهنگ کردم و مطالب هم آماده بود اما این تاریخ را نزدیک یک ماه عقب انداختند که با فعالیتم در فدراسیون همگانی تداخل داشت و نتوانستم شرکت کنم. فدراسیون فعالیت هایم در بخش های مختلف را نادیده گرفت و به همین یک جلسه استناد کرد.

دریافت پول به دلار دستورالعمل فدراسیون جهانی است

او در ادامه خاطرنشان کرد: فدراسیون گفته که برای کلاس هایم به دلار پول دریافت کردم، این موضوع جز دستورالعمل فدراسیون جهانی دو و میدانی است و فکر کنم دوستان اطلاعات زیادی در بخش بین المللی ندارند چون این دستورالعمل فداسیون ها را موظف کرده تا روزی 75 دلار به مدرس بدهند. معادل این مبلغ را می توان به ریال یا یورو هم پرداخت کرد اما بعد از برگزاری دوره ها که با حضور من و یک مدرس خارجی انجام می شد پول مدرس خارجی را راحت پرداخت کردند و همین که به من رسید بهانه آوردند، به گونه ای که با هزار ناراحتی پولم را گرفتم. پول دوره اولی که در زمان کیهانی برگزار گشت را کامل به یورو گرفتم اما 70 درصد مبلغ دورم دوم را به صورت ریال پرداخت کردند و مابقی را ندادند.

معتمدی با بیان اینکه از حق خود در این زمینه دفاع می کنم، افزود: نه به عنوان فردی که حقش ضایع شده بلکه به این دلیل که کیهانی یک کرسی بین المللی را ایران گرفته از حقم دفاع می کنم. از سال 2001 تا الان برای رسیدن به این کرسی تلاش کردم، دوره ها و آزمون های مختلفی را پشت سر گذاشتم و نمی توان به راحتی از آن گذشت. از بین بردن این سهمیه به عنوان کشوری که در دو میدانی داعیه المپیکی شدن دارد، درست نیست و شخصی با اطاعات ابتدایی هم متوجه این می شود.

ریاست کیهانی تمام شده و حق امضا ندارد

این مدرس بین المللی با توجه به انتها دوره ریاست کیهانی در فدراسیون، مدعی قانونی نبودن امضایش شد و گفت: آقای مستجاب الدوعوه قبلا گفته بود که دوره ریاست کیهانی تمام شده و حق امضا ندارد اما او تخطی کرد و این کار را انجام داد. شاید به این نیت بوده که ممکن است در انتخابات آینده رقیب او باشم اما دریافت این جایگاه بین المللی از ایران حرکتی سخیف است. از این به بعد برای برگزاری دوره باید دو مدرس خارجی بیاورند که هزینه زیادی دارد با این حال او به خاطر اینکه خود را ثابت کند، بدون دانش سهمیه ایران را از بین برد.

معتمدی در انتها خاطرنشان کرد: از طریق دفتر ریاست جمهوری، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و دیگر نهادهای نظارتی این موضوع را پیگیری می کنم و اجازه نمی دهم که فردی نادانسته یا عمدی حقی از ایران بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 348

به "مدرس بین المللی دوومیدانی: کیهانی از قانون تخطی کرد، اجازه نمی دهم حقی از ایران تضییع شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرس بین المللی دوومیدانی: کیهانی از قانون تخطی کرد، اجازه نمی دهم حقی از ایران تضییع شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید