فصل نو جایزه نوبل از راه رسید ، برندگان از دوشنبه معرفی می شوند

به گزارش لوکو، فصل جایزه نوبل یک بار دیگر از راه رسید. هر سال در ماه اکتبر، کمیته هایی در سوئد و نروژ برندگان جوایز مختلفی را در زمینه های علوم، ادبیات، اقتصاد و بعلاوه صلح را معرفی می نمایند و در مجموع شش جایزه اهدا خواهد شد.

فصل نو جایزه نوبل از راه رسید ، برندگان از دوشنبه معرفی می شوند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیوزویک، در طول همه گیری، نوبل تغییراتی را انجام داده است. در سال های 2020 و 2021، بعضی از رویدادها به نفع یک مراسم دیجیتالی برای برندگان لغو شد و مراسم اسلو برای جایزه صلح کمتر از بیشتر سال ها بود و مخاطبان محدودی داشت.

این سازمان می گوید، برندگان، مدال و دیپلم نوبل خود را در ماه دسامبر در استکهلم دریافت خواهند کرد و برندگان دو سال گذشته نیز به مراسم دعوت خواهند شد.

هر سال 6 جایزه نوبل اعطا می گردد که هر کدام به عنوان یاری پیشگامانه یک فرد یا سازمان در زمینه خاصی به رسمیت شناخته می شوند.

جوایزی برای فیزیولوژی یا پزشکی، فیزیک، شیمی، علوم مالی، ادبیات و امور مربوط به صلح اهدا می گردد.

کمیته نوبل گفت امسال 343 نامزد برای دریافت جایزه صلح نوبل وجود دارد.

یک جایزه هر روز از دوشنبه (11 مهر) تا آدینه (15 مهر) و یک جایزه هم در 18 مهر اعلام می گردد.

جایزه فیزیولوژی یا پزشکی روز دوشنبه اعلام می گردد. سه شنبه نوبت جایزه فیزیک است. جایزه شیمی روز چهارشنبه اعلام خواهد شد. برنده جایزه ادبیات هم روز پنجشنبه معین می گردد. جایزه کار صلح هم در روز آدینه اعلام می گردد و برنده جایزه علوم مالی نیز 18 مهر معین خواهد شد.

برندگان جایزه نوبل یک دیپلم جایزه نوبل، یک مدال جایزه نوبل و یک سند حاوی جزئیات جایزه نوبل دریافت خواهند کرد که در امسال مبلغی معادل 10 میلیون کرون سوئد یا حدود 900 هزار دلار است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2103

به "فصل نو جایزه نوبل از راه رسید ، برندگان از دوشنبه معرفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل نو جایزه نوبل از راه رسید ، برندگان از دوشنبه معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید