عواملی که شما را به سمت افسردگی پیش می برد!

به گزارش لوکو، علائم ابتلا به افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند؛ اما نقطه مشترک تمام آنها، بدتر شدن خلق و خوی و تداوم این چرخه معیوب است. با این حال شش مشکل رفتاری افراد افسرده و نحوه کنار آمدن با آن ها برای جلوگیری از وخامت افسردگی بیشتر معرفی شده است:

عواملی که شما را به سمت افسردگی پیش می برد!

دوری گزینی و اجتناب از جمع، الگوی مشترک تقریبا تمام افراد افسرده است. البته عدم لذت بردن از فعالیت های معمول روزمره، گرایش به مصرف الکل و غذا های بی خاصیت را نیز می توان به این لیست افزود.

علائم ابتلا به افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند؛ اما نقطه مشترک تمام آنها، بدتر شدن خلق و خوی و تداوم این چرخه معیوب است. با این حال شش مشکل رفتاری افراد افسرده و نحوه کنار آمدن با آن ها برای جلوگیری از وخامت افسردگی بیشتر معرفی شده است:

هنگامی که افسرده باشید، بعید است که از یک برنامه ورزشی منسجم و منظم پیروی کنید. این در حالی است که ورزش میتواند درمانی فوق العاده و مفید برای درمان افسردگی باشد و به عنوان یک ضد افسردگی قدرتمند عمل کند و آنهم به خاطر افزایش سطح سروتونین و دوپامین؛ دو ماده شیمیایی که منجر به فروکش کردن علائم افسردگی می شوند. شنا، یوگا، ایروبیک و حتی پیاده روی ورزش های مفرحی هستند که شما را از دام افسردگی نجات می دهند. برای داشتن انگیزه می توانید با یکی از دوستان یا آشنایان خود به کلاس های ورزشی بروید.

افسردگی معمولا میل به تنقلات و خوراکی های شیرین را بالا می برد. مصرف تنقلات شیرین، در کوتاه مدت حس خوبی به افراد می دهد، اما کمتر از دو ساعت باعث میگردد گلوکز خون به شدت پایین آید. از مصرف زیاد قند دوری کنید. همواره راه عاقلانه، به مقدار مصرف کردن است.

این رایج ترین علامت افسردگی است. در واقع انزوای اجتماعی سیر بیماری را وخیم تر می نماید و در واقع پاسخی است به استرس و درگیری های ذهنی فرد افسرده. راه چاره برون رفت از این معضل، قرارگیری تدریجی در معرض اجتماع و به وسیله دوستان و خانواده است. لیستی از افرادی که قرار است مجددا با آن ها ارتباط برقرار کنید را تهیه و برای تماس با آن ها برنامه ریزی کنید.

یک جزء مهم افسردگی است و شامل تفکر بیش از حد در خصوص تمام شکست ها، از دست دادن ها و ... می گردد. نشخوار فکری در واقع یک فرایند سمی است که منجر به استفاده زیاد از عبارت تقصیر خود من است به وسیله فرد افسرده می گردد. قبل از آنکه افکار منفی بر شما غلبه کند، خود را از دست آن ها خلاص کنید. افکار منفی می تواند باعث ایجاد توهم گردد و رویداد های عادی را برای افراد غیرقابل تحمل کند. انجام فعالیت های مثبت نیز می تواند نشخوار فکری را به تاخیر بیندازد.

مصرف و یا سوء مصرف الکل از نشانه های شاخص افسردگی است و معمولا سیر آن را وخیمتر می نماید. الکل می تواند منجر به افزایش اضطراب در فرد افسرده گردد و اثرات منفی روی سیستم عصبی مرکزی داشته باشد. با پزشک یا درمانگر روانی خود در رابطه با عادات آشامیدن الکل صحبت کنید. معمولا تجویز دارو های ضدافسردگی و ضداضطراب شما را از این عادت دور می نماید.

افراد افسرده تصور می نمایند که حتی با انجام دادن کار های متفاوت و سعی در بهبود اوضاع فعلی نیز، احساس خوبی به آن ها دست نخواهد داد؛ بنابراین تلاشی هم نمی نمایند! در این صورت از انجام هرگونه فعالیتی باز می مانند. پروراندن افکار منفی دام بزرگی است که باعث تشدید افسردگی و در نتیجه منفعل شدن کامل فرد می گردد. منتظر روی دادن اتفاقات منفی نباشید. اگر تلاش و تلاش کنید، شانس رسیدن به نتایج مثبت و سازنده را از دست نخواهید داد.

منبع: webmd

ایرنا

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2080

به "عواملی که شما را به سمت افسردگی پیش می برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عواملی که شما را به سمت افسردگی پیش می برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید