رونق صنعت گردشگری روستایی احتیاج به سرمایه گذاری اندکی دارد

به گزارش لوکو، عضو هیئت علمی گروه علوم مالی دانشگاه کردستان گفت: رونق صنعت گردشگری روستایی احتیاج به سرمایه گذاری اندکی دارد.

رونق صنعت گردشگری روستایی احتیاج به سرمایه گذاری اندکی دارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای همسر دانشجو کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از سنندج، فاتح حبیبی بعداز ظهر امروز در گفتمان مالی ششمین نشست تخصصی گروه علوم مالی با عنوان توسعه گردشگری در استان کردستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار گردید، با اشاره به اثر گردشگری بر اشتغال در استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه اگر به خوبی پیش رود می تواند مثمرثمر باشد.

وی گفت: صنعت گردشگری می تواند صنعتی باشد که منجر به ارتباطات بین بخش های مختلف مالی گردد.

عضو هیئت علمی گروه علوم مالی دانشگاه کردستان توضیح داد: صنعت گردشگری از نظر اشتغالزایی و میزان درامدزایی به عنوان صادرات تلقی شده و می تواند یک صنعت باشد که توسعه پایدار را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: در راستای توسعه گردشگری روستایی نیز استان کردستان در این زمینه ظرفیت های خوبی داشته و دارد و یکی از راه های اساسی توسعه صنعت گردشگری روستایی است.

حبیبی اضافه کرد: رونق صنعت گردشگری روستایی احتیاج به سرمایه گذاری اندکی دارد و صنعت گردشگری روستایی می تواند در بازساخت سکونتگاه های روستایی مورد توجه قرار گیرد و ابزاری برای توسعه پایدار است.

وی با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در زمینه صنعت گردشگری، اظهار کرد: حمایت همه جانبه از صادرات کالاها و خدمات، توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه مالی کشور، مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز، افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری، اصلاح نظام درآمدی با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی از جمله سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

عضو هیئت علمی گروه علوم مالی دانشگاه کردستان به اثرگذاری صنعت گردشگری بر اشتغال اشاره نمود و توضیح داد: صنعت گردشگری بر افزایش درآمد ملی، بهبود خدمات اجتماعی، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و اشتغال القایی تاثیر مستقیم دارد.

40 درصد سهم اشتغال حوزه خدمات در زمینه گردشگری است

وی گفت: متاسفانه معضلی که در استان کردستان وجود دارد این است که آمار و دیتایی در زمینه میزان تاثیر گردشگری بر اشتغال استان وجود ندارد.

عضو هیئت علمی گروه علوم مالی دانشگاه کردستان خاطر نشان کرد: بیشترین سهم اشتغال در کشور با 50 درصد مربوط به بخش خدمات است و بشیترین سهم اشتغال را خدمات دارند.

وی به آمار و نرخ بین 15 تا 30 درصدی بیکاری در استان کردستان اشاره نمود و گفت: 40 درصد از سهم اشتغال در حوزه خدمات مربوط به گردشگری است.

حبیبی اضافه کرد: صنعت گردشگری به عنوان موتور محرکه و توسعه استان تلقی می گردد و صنعت گردشگری در مقایسه با سایر صنایع دیگر کمتر به میزان سرمایه گذاری بالا احتیاج دارد و اشتغال آن هم به نسبت بیشتر است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 699

به "رونق صنعت گردشگری روستایی احتیاج به سرمایه گذاری اندکی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق صنعت گردشگری روستایی احتیاج به سرمایه گذاری اندکی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید