روستای متفاوت میلان در آذربایجان شرقی

به گزارش لوکو، در دهه های اخیر و با رونق گرفتن هر چه بیشتر شهرها، شاهد مهاجرت اهالی روستا ها به شهر ها بودیم و این امر تا مقدار ای کشورمان را به مشکل روبرو کرد، زیرا روستا ها از رونق افتادند و شهر ها با افزایش بی رویه جمعیت روبرو شدند بنابراین زندگی در تمام نقاط کشور مختل شد.

روستای متفاوت میلان در آذربایجان شرقی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در گوشه ای از این سرزمین روستایی دیده می گردد که نه تنها با چالش مهاجرت به شهر ها دست و پنجه نرم نکرده بلکه جمعیتش در دهه های گذشته افزایش هم داشته است. این روستا یا نام میلان شناخته می گردد. روستای میلان در شهرستان اسکوی استان آذربایجان شرقی و در دامنه کوه سهند قرار گرفته است.

روستای میلان جاذبه های گردشگری متعددی دارد. شاید بتوان گفت: حمام قدیمی این روستا، مهم ترین جاذبه گردشگری آن به شمار میرود. این حمام قدیمی در دوره صفویان ساخته شده است و نام آن در سال 1382در در لیست آثار ملی کشور ثبت شد.

از جاذبه های گردشگری دیگر روستای میلان می توان به مسجد جامع این روستا اشاره نمود. مسجد جامع روستای میلان هم در دوره صفویه ساخته شده است. سنگنبشته ای در بالای در این مسجد نصب شده و مضمون آن این است قال الله تبارک و تعالی و إن المساجد لله، فلاتدعوا مع الله احداً، [ذ]و قال النبی علیه السلام: من بنی مسجداً لله، بنی الله له بیتاً فی الجنة. این سنگنبشته با خط ثلث برجسته نوشته شده و تاریخ حجاری آن معلوم نیست.

مسجد جامع روستای میلان در تاریخ 16 مهر سال 1379 به ثبت ملی رسید.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1710

به "روستای متفاوت میلان در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای متفاوت میلان در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید