راه اندازی ایستگاه مترو اقدسیه تا خاتمه سال

به گزارش لوکو، ایستگاه مترو اقدسیه در خط 3 با تأمین اعتبار مورد نیاز تا قبل از پایان سال 98 تکمیل و راه اندازی می شود.

راه اندازی ایستگاه مترو اقدسیه تا خاتمه سال

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با اشاره به اینکه ظرفیت های مناسبی در پهنه شمال پایتخت در توسعه خطوط و ایستگاه های مترو وجود دارد، گفت: 19 ایستگاه مترو در مناطق یک، 2 و 3 در خطوط یک، 3، 7 و 10 واقع شده که از این تعداد 15 ایستگاه فعال و 5 ایستگاه غیرفعال است. ایستگاه اقدسیه تنها ایستگاه در خط 3 است که راه اندازی نشده و برای تکمیل آن به 637 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که 250 میلیارد آن از طریق اوراق مشارکت، 47 میلیارد از طریق منابع دولت، 190 میلیارد منابع شهرداری و 150 میلیارد تومان از محل مجتمع های ایستگاهی فراهم خواهد شد.

امام افزود: با توجه به بررسی های اجرا شده از مناطق و معابر پر تردد محدوده میدان ارتش و اقدسیه، این معبر یکی از معابر پرترافیک در منطقه یک است. بنابراین با جمع آوری مستندات، ایستگاه اقدسیه در خط 3 طراحی و جانمایی شده و با راه اندازی آن شاهد کاهش بار ترافیکی در آن محدوده خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره راه اندازی خط مترو در غرب منطقه یک گفت: خط 10 از شمال شرق پایتخت به شمال غرب پایتخت است و در راستا با خطوط یک، 3 و 7 تقاطع دارد و در جابه جایی مسافر مؤثر است. نمایشگاه بین المللی در محدوده پل پارک وی، منطقه گردشگری توچال و نمایشگاه بین المللی در این محدوده واقع شده است و توسعه حمل ونقل ریلی در این بخش از پهنه شمال نقش مؤثری در کاهش ترافیک دارد. برای عملیاتی شدن این طرح تفاهمنامه ای برای مشارکت با مسئولان نمایشگاه بین المللی انعقاد شده و با معرفی مکان مناسب در محدوده و معرفی سرمایه گذار اقدامات لازم انجام می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 298

به "راه اندازی ایستگاه مترو اقدسیه تا خاتمه سال" امتیاز دهید

4 کاربر به "راه اندازی ایستگاه مترو اقدسیه تا خاتمه سال" امتیاز داده اند | 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی ایستگاه مترو اقدسیه تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید