راهکارهای یک سفر مقرون به صرفه قیمت

به گزارش لوکو، رسیدن به یک فرمول تضمین شده برای کاهش هزینه های سفر، همان چیزی است که معمولا این روزها همه ما به دنبالش هستیم. دور شدن چند روزه از روزمرگی ها و تجربه یک سفر هیجان انگیز، آن هم در شرایطی که بتوانیم بدون آنکه از اندازه لذتمان کم گردد، هزینه ها را مدیریت کنیم، برای همه ما وسوسه انگیز است.

راهکارهای یک سفر مقرون به صرفه قیمت

اگر مایل هستید، با رعایت چند نکته و ترفند ساده، سفری خاطره انگیز در قالب بودجه ای تعریف شده، داشته باشید، این مقاله دقیقا برای خود شما نوشته شده است:

رزرو کنید

معمولا، رزرو کردن محل اقامتی اعم از هتل ، ویلا، اقامتگاه بومگردی و... می تواند سبب صرفه جویی در هزینه و زمان گردد. ضمن اینکه گاهی اوقات با کمی گشتن در سایت های مختلف می توان از اقامتگاه یا هتلی، تخفیف هم گرفت.

در تعطیلات سفر نکنید

تعطیلات نوروزی، آخر هفته ها یا تعطیلاتی که پشت سر هم قرار دارند فرصت خوبی برای اغلب مردم است تا به مسافرت بروند. بنابراین معمولا هزینه های سفر در این مدت افزایش پیدا می نماید. اگر مایل هستید هزینه های سفر خود را کاهش دهید و لذت بیشتری از سفر ببرید، سعی کنید، زمانی را انتخاب کنید که تداخلی با این زمان ها نداشته باشد.

درباره مقصد منعطف باشید

اگر درباره مقصد منعطف باشید، می توانید با کمی تحقیق ببینید در زمان مد نظر شما، چه شهر یا کشوری انتخاب ارزان تری برای سفر کردن است. مثلا ممکن است متوجه شوید، یک آژانس مسافرتی، بلیط های خود به شهر مشخصی را با تخفیف و قیمتی مناسب ارائه می نماید. یا اینکه یک شهر، در زمان مطلوب شما مسافر کمتری دارد؛ بنابراین می توانید نه تنها اقامتگاه قیمت مناسب تری پیدا کنید، بلکه هنگام گشت و گذار در شهر و بازدید از منطقه ها دیدنی هم با قیمت های تعدیل شده روبرو خواهید شد.

میهمان میزبانان بومی شوید

در بعضی شهرها، ساکنان بومی در ازای دریافت مبلغی هم اقامتگاه تمیزی در اختیارتان می گذارند و هم تدارک وعده های غذایی را بر عهده می گیرند. اگرچه ممکن است اقامتگاه های بومی به تمیزی هتل نباشد، اما امکان دارد بتوانید با قیمتی به مراتب کمتر از نرخ هتل ها، در شهر یا کشور مد نظر خود اسکان پیدا کنید. ضمن اینکه تجربه زندگی کردن با خانواده ای که فرهنگ و آداب و رسوم متفاوتی از شما دارند، تجربه ای گرانبها و به یاد ماندنی است. البته باید پیش از آنکه اقدام کنید، شرایط و جزئیات اقامتگاه را جویا شوید؛ گاهی مسافران با تصور اینکه هزینه اقامت در اقامتگاه های بومی کمتر از هتل است، ناچار به پرداخت هزینه های بیشتری می شوند.

بیمه مسافرتی خریداری کنید

این روزها، در اغلب سایت هایی که در حوزه گردشگری و سفر فعال هستند، با ضرورت و اهمیت خرید بیمه مسافرتی برخورد می کنید. با پرداخت مبلغ مختصری، از پوشش هایی برخوردار خواهید شد که خدای ننموده در صورت بروز حادثه، جوابگوی نیازها و هزینه ها خواهد بود. خوشبختانه در کشور ما با وجود جمعیت روزافزون علاقمندان سفر، گزینه های بسیار مناسبی جهت خرید بیمه مسافرتی وجود دارد. شرکت بیمه تجارت نو که سابقه سال ها فعالیت در انواع رشته های بیمه از جمله بیمه اشخاص، ثالث، حوادث و... را دارد؛ محصولی تحت عنوان بیمه مسافرتی آسام عرضه نموده است.

آسام بیمه نامه ای ارزان و کاربردی است که با پوشش های منحصر به فرد خود، خیالتان را از هر جهت آسوده می نماید. در این بیمه نامه به راحتی می توانید لحظه های خود را در سفر بیمه کنید، پوشش هایی مانند هزینه جبران و بازسازی منزل مسکونی در اثر آتش سوزی، صاعقه، انفجار، اتشفشان و ترکیدگی لوله در حین سفر ، هزینه های پزشکی ناشی از حادثه، جبران هزینه لغو شدن بلیط سفر در صورت بروز حادثه ، دفاع مشروع بیمه شده ، اقدام برای نجات اشخاص و اموال از خطر و حادثه و ..... تنها بخشی از پوشش های بیمه نامه آسام است .

برای خرید بیمه نامه آسام به این لینک مراجعه کنید .

به دو وعده غذا خوردن عادت کنید

خریدن غذا، هم یکی از بزرگ ترین لذت های سفر است و هم بیشترین بخش هزینه سفر را به خود اختصاص می دهد. اغلب ما در سفر رژیم غذایی خود را کنار می گذاریم و با میل کردن غذاهای لذیذ، لذت سفر را صدچندان می کنیم. اگر در هتل اقامت دارید و صبحانه تان رایگان است، پیشنهاد می کنیم سعی کنید صبحانه را کمی دیرتر از معمول و مفصل تر از همواره صرف کنید.

اینطوری دیرتر گرسنه می شوید و می توانید وعده ناهار را هم دیرتر نوش جان کنید. مثلا اگر بتوانید 11-12 ظهر صبحانه میل کنید و ناهار را به عصر بکشانید، احتمالا تا آخر شب گرسنه نخواهید شد. البته مهم است که بعد از صرف ناهار، در فواصل کوتاه مدت خوراکی کم کالری ای بخورید که بتواند مدت زمان بیشتری سیر نگهتان دارد. خوردن دو وعده غذایی در روز، هم باعث کاهش هزینه های سفرتان می گردد و هم باعث می گردد کمتر پرخوری کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2189

به "راهکارهای یک سفر مقرون به صرفه قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای یک سفر مقرون به صرفه قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید