خبرهای کرونایی جهان؛شمارمبتلایان به چهارمیلیون وچهارصدهزار نزدیک شد

به گزارش لوکو، کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، برزیل، هند،مکزیک، شیلی،عربستان و ایران بیشترین شمار مبتلایان را از دیروز تا به امروز داشته اند.

خبرهای کرونایی جهان؛شمارمبتلایان به چهارمیلیون وچهارصدهزار نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران، تا به این لحظه کشورهای روسیه با 10,028، آمریکا با 9,237، هند با 3,597، انگلیس با 3,242، شیلی با 2,660، برزیل با 2,447، مکزیک با 1,997، ایران با 1,958 و عربستان سعودی با 1,905 مورد، بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در 24 ساعت گذشته به خود اختصاص دادند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

ایالات متحده آمریکا

در تازه ترین تحولات آمریکا رئیس جمهور این کشور بار دیگر به چین اتهام زنی نموده است. وی در توئیتی نوشت: آسیایی-آمریکایی ها از کاری که چین با کشورمان و با دنیا نموده بسیار خشمگین هستند. چینی-آمریکایی ها از همه آن ها خشمگین تر هستند. آن ها را سرزنش نمی کنم. علاقه دونالد ترامپ به ادامه رویارویی با یک خبرنگار شبکه سی بی اس نیوز در روز سه شنبه، موجب شد تا رئیس جمهوری آمریکا به نژادپرستی علیه آسیایی - آمریکایی ها متهم گردد.

ترامپ همچنین با ادامه انتقادها متهم به دستکاری در آمارها شده است. پنج مقام دولت ترامپ که بر روی مقابله با این همه گیری کار می نمایند، به پایگاه خبری آمریکایی دیلی بیست گفتند کاخ سفید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری (سی دی سی) را تحت فشار قرار داده تا با ایالتها برای اصلاح نحوه شمارش تلفات کرونا همکاری کند و گزارش جدید را به دولت فدرال ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی rawstory، به گفته 3 مقام دولتی، به خصوص دبورا برکس، هماهنگ نماینده کارگروه مقابله با همه گیری ویروس کرونا در کاخ سفید از مسئولان این مرکز خواسته کسانی را که احتمال می رود کرونای آنها مثبت بوده اما نتایج آزمایشگاهی در تایید آن در دست نیست یا کسانی که به ویروس مبتلا بودند اما در نتیجه مستقیم این بیماری فوت ننموده اند را از فهرست قربانیان خارج کند.

دونالد ترامپ به صورت خصوص نارضایتی خود را از احتمال افزایش آمار قربانیان کرونا در آمریکا که به بیش از 83 هزار نفر رسیده، با ادامه به کارگیری روش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا ابراز نموده است. ترامپ مواردی فرضی را مطرح نموده که به طور مثال شاید یک بیمار مبتلا به کرونا بر اثر افتادن از پله جان خود را از دست داده باشد، اما در آمار قربانیان کرونا آورده شده است. ادعایی که تعدادی از متحدان وی هم مطرح می نمایند.

پنج مسئول این مرکز به دیلی بیست گفتند که با پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا مخالفت نموده اند. به گفته آنها، کارشناسان و دکترهایی که با کارگروه ویژه همکاری دارند می گویند احتمالاً آمار فوتی ها از آماری که دولت هم اکنون ارائه می دهد بالاتر است.

نظر سنجی ها در آمریکا از فروردین ماه نتایج متفاوتی را نشان می دهند. با وجود اینکه نارضایتی از عملکرد ترامپ در خصوص کرونا بالا گرفته اما کماکان در ایالاتی که جمهوری خواستار دارای بیشتریت هستند، از محبوبیت ترامپ چیزی کم نشده است. اما در ایالت های خنثی تر بایدن با وجود مشکلاتی که دارد، افزایش محبوبیت شش درصدی را به نام خود ثبت نموده است. به نظر می رسد که نداشتن رقیب در میان جمهوری خواستار برای ترامپ، او را تبدیل به تنها امید کسانی نموده که دل خوشی از دموکرات ها نداشته و به هیچ وجه چشم دیدن یک دموکرات دیگر را کاخ سفید ندارند.

شکاف در میان جمهوری خواستار اما امر تازه ای نیست. آنها در دو سال اخیر، در خصوص حمایت از ترامپ بارها دچار تردید شده اند. این تردید البته به اندازه ای نبوده که بتوانند جلوی اقدامات جنون آمیز ترامپ را بگیرند اما به هر حال او در میان سیاستمداران وصله ناجوری است که فعلا رقیبی ندارد.

شمار مبتلایان این کشور تا این لحظه از مرز1,417,873 عبور نموده است و با فوت761 تن دیگر تعداد جان باختگان در کل به عدد 84,186 رسیده است

برزیل

مقام های وزارت بهداشت برزیل می گویند این کشور در بالاترین میزان مرگ در یک روز رکورد زده است. این بدان معنا است که برزیل کانون اصلی شیوع کروناویروس در آمریکای لاتین است. به گزارش بی بی سی، متخصصین می گویند به دلیل عدم تست گیری کافی در این کشور آمارهای واقعی بیشتر از آن چیزی است که اعلام می گردد. دومینگو آلوز از دانشگاه پزشکی سائوپائولو می گوید که تنها از افرادی تست گرفته می گردد که کارشان به بیمارستان کشیده گردد. ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل بارها خطر ویروس را نادیده گرفته و آن را صرفا آنفولانزا می داند.

شمار مبتلایان این کشور تا این لحظه از مرز180,737 عبور نموده است و با فوت 231تن دیگر تعداد جان باختگان در کل به عدد12,635 رسیده است

شیلی

به گزارش خبرگزاری رویترز رئیس جمهوری شیلی توضیح داد که این کشور با بدترین مقطع شیوع کرونا در هفته های آینده روبرو خواهد شد. این هشدار سباستین پینرا در حالی مطرح شد که شیلی کماکان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا روبرو است. افزایش شمار مبتلایان در شیلی هشت میلیون نفری شرایط سختی را برای بخش بهداشت و خدمات درمانی این کشور به ویژه در پایتخت ایجاد نموده است.

رئیس جمهوری شیلی در ادامه عنوان نمود: طی هفته های آینده ما با سخت ترین شرایط کرونایی روبرو خواهیم شد که به دنبال آن بزرگترین چالش های بهداشتی و خدمات درمانی دهه هایی اخیر این کشور نیز به وجود می آید.شیلی یکی از کشورهای ثروتمند آمریکای لاتین پیشتر مجبور شده بود طرح اعطای گواهینامه مصونیت برای بهبودیافتگان کرونا را لغو کند.

شمار مبتلایان این کشور تا این لحظه از مرز 34,381 عبور نموده است و با فوت 11تن دیگر تعداد جان باختگان در کل به عدد346 رسیده است

مکزیک

به گزارش آناتولی، وزارت بهداشت مکزیک در آخرین گزارش خود پیرامون آمار ویروس کرونا در این کشور گفت: در طول 24 ساعت گذشته 353 بیمار کووید-19 جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به 3 هزار 926 نفر رسید. بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا در این کشور بیشترین آمار قربانیان طی شبانه روز گذشته ثبت شده است. این کشور در کل 38,324 مورد ابتلا به کرونا ویروس دارد.

گفتنی است که نخستین مورد مبتلا به ویروس کرونای جدید در مکزیک در 28 فوریه و اولین مورد مرگ ناشی از این بیماری در 19 مارس مشاهده شد.

انگلیس

بر اساس یک نظرسنجی، حمایت از رویکرد و رسیدگی دولت انگلیس درباره بحران کرونا پایین آمده و باعث شده تا میزان رضایتمندی از نخست وزیر این کشور در میان رای دهندگان در این کشور پایین بیاید. به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس نظرسنجی اجرا شده توسط موسسه کانتار، درصد شرکت نمایندگان در نظرسنجی که معتقدند دولت مطلوب یا بسیار خوب در مقابل ویروس کرونا عمل نموده در مقایسه با ماه آوریل کاهش داشته و از میزان 61% به 41% درصد در ماه جاری رسیده است. 43% هم گفتند که این رسیدگی بسیار ضعیف بوده درحالیکه در آوریل این میزان 30% بود.

همچنین نگرانی ها درباره شرایط مالی در انگلیس افزایش یافته و چهار نفر از 10 نفر گفته اند که کروناویروس بر درآمد آنها اثر گذاشته است.

روزنامه گاردین در مطلبی می نویسد: با وجود اینکه در مواقع وجود یک بحران، مسئله مهم شفافیت در ارائه اطلاعات است، اما دولت انگلیس در دوره کرونا این شفافیت را نداشته است. در شرایطی که موضوع مرگ و زندگی مطرح است، شفافیت مانند یک وسیله تجملاتی است که ما نمی توانیم آن را خریداری کنیم. اما شفافیت، نباید مانند یک وسیله تجملاتی یا یک اصل که مانع پاسخ به نیازهای مردم باشد، در نظر گرفته گردد. در واقع، شفافیت، عامل اساسی در کوشش برای شکست یک بیماری، (به خصوص بیماری کرونا) است. اما به دلایل متعددی، یک کشور این شفافیت را قدر نمی داند.

گفتنی است هجوم سیلی از شهفرایندان انگلیسی که در نخستین روز از کاهش سطح قرنطینه در این کشور، بدون رعایت نکات بهداشتی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی سرازیر شده اند، سبب افزایش نگرانی ها درباره موج دوم شیوع کرونا در این کشور شده است.

دولت انگلیس روز دوشنبه با هدف به حرکت درآوردن چرخه های اقتصاد کشور، دستورالعملی را صادر کرد که براساس آن فقط به افراد شاغلی که امکان دورکاری ندارند توصیه شده با رعایت نکات بهداشتی به محل کار خود بازگردند.

شمار مبتلایان این کشور تا این لحظه از مرز229,705 عبور نموده است و با فوت494 تن دیگر تعداد جان باختگان در کل به عدد 33,186 رسیده است.

روسیه

به گزارش تاس، وزارت بهداشت روسیه گفت که فرایند ابتلا و فوتی های ناشی از ویروس کرونا در این کشور رو به افزایش است.بر اساس این گزارش، طی 24 ساعت گذشته 96 مورد جدید فوت و 10028 مورد جدید ابتلا به کرونا در روسیه ثبت شده است. شمار فوتی های ناشی از بیماری کووید 19 در روسیه به 2212 نفر و تعداد مبتلایان هم با 10028 مورد افزایش به 242271 نفر رسیده است.همچنین گزارش ها در این خصوص حاکی از آن است: تا به امروز 48003 نفر از مبتلایان به کرونا نیز در روسیه بهبود یافته و حال 2300 تن نیز بحرانی گزارش شده است.

گفتنی است نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه در 2 نفر از شهفرایندان چینی در منطقه ترانس بایکال واقع در جنوب تیمن و سیبری روسیه شناسایی شد.

بر اساس گزارش مرکز بحران افزایش روزانه ابتلا 4.3% بوده که این در حالی است آمار روز گذشته 4.9% بوده است. مقامات بهداشتی روسیه می گویند از تعداد 4461 تن بیمار جدید 44.5% از آنها هیچ علائمی ندارند.

هند

به گزارش هندوستان تایمز، از زمان شروع بحران ویروس کرونا در هند که به قرنطینه عمومی و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها منجر شد شرایط زندگی مردم عادی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

گزارش ها حاکی است طبق آنالیز ها 50 درصد از جمعیت روستایی و حاشیه نشین هند که بیشتر آنها کارگران روزمزد هستند به دلیل تعطیلی های ناشی از قرنطینه عمومی فقیرتر شده اند.

این افراد به سوءتغذیه نیز دچار شده و به دلیل نداشتن هزینه تامین مواد غذایی ناچار به کم کردن وعده های غذایی روزانه خود شده اند. در نظرسنجی اجرا شده تعیین شده است 68 درصد خانواده ها حتی وقتی غذا می خورند در آن مواد اولیه کمتری می ریزند تا هزینه تمام شده غذا کاهش پیدا کند. 12 درصد از مردم روستایی هند برای تامین مایحتاج روزانه خود به یاری خیرین وابسته هستند و سعی می نمایند غذای خود را نیز به وسیله خیریه ها تامین نمایند.

شمار مبتلایان این کشور تا این لحظه از مرز78,041 عبور نموده است و با فوت136 تن دیگر تعداد جان باختگان در کل به عدد2,551 رسیده است

عربستان سعودی

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی ساعات گذشته اشاره نمود. به گزارش روزنامه عکاظ، محمد العبد العالی سخنگوی وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی ساعات گذشته اشاره نمود.وی اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته 1905 مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان ثبت شده است که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به 44830 نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت عربستان همچنین تاکید نمود: 174 نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور وضع وخیمی دارند.

محمد العبد العالی گفت: طی ساعات گذشته همچنین 2365 کرونایی بهبود یافته اند که شمار بهبود یافتگان از کرونا به 17622 نفر رسیده است.

وی از فوت 9 مورد جدید طی 24 ساعت گذشته هم اطلاع داد و گفت که شمار فوتی های ناشی از کرونا در عربستان به 273 نفر افزایش پیدا نموده است.

ایران

کیانوش دنیاپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی 1958 بیمار جدید کووید19 در کشور اطلاع داد و اضافه کرد: 2735 نفر از بیماران در شرایط حاد تحت مراقبت هستند.

وی گفت: از دیروز تا امروز 24 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1958 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.وی با بیان این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 112725 نفر رسید، اضافه کرد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 50 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 6783 نفر رسید.

دنیاپور با بیان این که خوشبختانه تا کنون 89428 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، اضافه کرد: 2735 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی در انتها اضافه کرد: تا کنون 629 هزار و 534 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 984

به "خبرهای کرونایی جهان؛شمارمبتلایان به چهارمیلیون وچهارصدهزار نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای کرونایی جهان؛شمارمبتلایان به چهارمیلیون وچهارصدهزار نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید