ثبت رکوردی تازه در تاریخ برگزاری اسکار

به گزارش لوکو، با حضور 93 کشور، رکورد تعداد فیلم های ثبت شده در بخش بهترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) شکسته شد.

ثبت رکوردی تازه در تاریخ برگزاری اسکار

به گزارش ، سال جاری برای نخستین بار در تاریخ برگزاری جوایز اسکار، 93 کشور برای شرکت در بخش اسکار بهترین فیلم بین المللی فیلم معرفی کردند.

آموزشگاه علوم و هنر های سینما دوشنبه 7 اکتبر فهرست فیلم های واجد شرایط را منتشر کرد که در آن نام کشور های نیجریه، غنا و ازبکستان هم به چشم می خورد. این سه کشور برای نخستین بار در اسکار بهترین فیلم بین المللی که پیش از این بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نام داشت، شرکت نموده اند.

رکورد قبلی در سال 2017 با شرکت 92 کشور ثبت شده بود. سال گذشته 87 کشور در این رقابت شرکت کردند که در نهایت از میان آن ها مکزیک با فیلم رُما ساخته آلفونسو کوارون اسکار را به خانه برد.

ایران سال جاری با فیلم مستند در جستجوی فریده در اسکار شرکت نموده است. از فیلم های مطرح سال جاری باید به انگل ساخته بونگ جون هو از کره جنوبی اشاره نمود که برنده نخل طلایی جشنواره کن است. رنج و افتخار ساخته پدرو آلمودوار از اسپانیا دیگر مدعی این بخش است که آنتونیو باندراس در آن نقش کارگردانی را بازی می نماید.

در نخستین مرحله از غربال این 93 فیلم، در تاریخ 25 آذر (16 دسامبر) فهرستی از 10 فیلم منتخب منتشر خواهد شد. پس از آن در روز 23 دی، 5 نامزد نهایی معرفی خواهند شد.

نود و دومین دوره اهدای جوایز اسکار روز 20 بهمن (9 فوریه) برگزار خواهد شد.

منبع:خبرآنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 451

به "ثبت رکوردی تازه در تاریخ برگزاری اسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکوردی تازه در تاریخ برگزاری اسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید