توصیه های مهم به ثبت نام کنندگان خودرو

به گزارش لوکو، خبرنگاران : رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل در فروش های خودرو گفت: بنا بر هر علتی، هر یک از شروط نام نویسی در هر مرحله نقض گردد، خرید منتفی و نام نویسی منقضی می گردد.

توصیه های مهم به ثبت نام کنندگان خودرو

به گزارش خبرنگاران به نقل از نقل از صدا و سیما، عباس تابش با اشاره به شروع پیش ثبت نام خرید خودرو گفت: الگوهای مختلف فروش خودرو برنامه ریزی شده و در مرحله نخست، فروش فوق العاده در دستور کار است که ثبت نام اولیه آن به مدت 10 روز انجام می گردد.

وی با اشاره به نظارت سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان در حوزه فراوری گفت: از میزان تعهد فراوریی که دو خودرو ساز دارند، 60 به 40 می توانند نسبت به ایفای تعهدات قبلی و فروش اقدام نمایند و از این 40 درصد سهم فروش نیز، 60 به 40 برای فروش فوق العاده و الگوهای دیگر فروش اقدام خواهد شد.

تابش اضافه نمود: نظارت بر چرخه این تخصیص ها و انجام به موقع تعهدات معوق و تعهدات جاری و سررسید نشده، از جمله نظارت هایی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خودروسازان صورت خواهد داد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: در مدت 10 روز مهلت نام نویسی در حوزه فروش فوق العاده خودرو برای تامین احتیاج روز کشور، نظارت می کنیم تا ثبت نام ها به درستی انجام گردد.

تابش گفت: 50 درصد مبلغ خودرو به عنوان پیش پرداخت، پرداخت می گردد.

وی اضافه نمود: بنا بر هر علتی، هر یک از شروط نام نویسی در هر مرحله، نقض گردد، نام نویسی منقضی می گردد و پول کسی که این شرایط را رعایت نکرده است عودت داده می گردد و خودرو به او تعلق نمی گیرد حتی اگر نام او از قرعه کشی بیرون آمده باشد.

رئیس سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان اضافه نمود: پس از مهلت 10 روزه ثبت نام اولیه، در 48 ساعت باید اطلاعات ثبت نام نمایندگان آنالیز و قرعه کشی انجام گردد و خودرو ساز مکلف است در مدت 48 ساعت برنده ها را اعلام کند و در مدت یک هفته، پول برنده نشده ها را به حساب آن ها برگرداند.

تابش گفت: مردم می توانند موارد تخلف را به وسیله سامانه 124 اطلاع دهند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1005

به "توصیه های مهم به ثبت نام کنندگان خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های مهم به ثبت نام کنندگان خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید