تمرین حمله به روسیه و بلاروس از سوی هواپیما های ناتو

به گزارش لوکو، معاون اول رئیس ستاد کل نیرو های مسلح بلاروس از پرواز هواپیما های جنگی ناتو و تمرین حمله هوایی به روسیه و بلاروس اطلاع داد.

تمرین حمله به روسیه و بلاروس از سوی هواپیما های ناتو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، معاون اول رئیس ستاد کل نیرو های مسلح بلاروس یکشنبه گفت، نیرو های هوایی ناتو به احتمال زیاد در طول پرواز های نمایشی خود در منطقه حمله به بلاروس و روسیه را تمرین می نمایند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک سرلشکر ایگور کورول معاون اول رئیس ستاد کل نیرو های مسلح بلاروس گفت: متاسفانه، پرواز های نمایشی بمب افکن های راهبردی ناتو، به ویژه پرواز های ایالات متحده، بیشتر شده است. در امسال، 9 پرواز از این دست در سرزمین های مجاور صورت گرفته است و با احتمال زیاد می توان گفت که آن ها حمله به بلاروس و روسیه را تمرین می نمایند.

ارتش بلاروس اعلام نموده که بیش از 30 پرواز از هواپیمای شناسایی ناتو، از جمله هواپیما های بدون سرنشین را در روز های گذشته ثبت نموده است.

آمریکا و متحدان این کشور با پرواز در مرز های روسیه سعی در جمع آوری اطلاعات از تحرکات نظامی روسیه دارند که بار ها با پاسخ به موقع ناوگان هوایی روسیه روبرو شده اند. هواپیما های ناتو از اواخر سال 2020 پرواز های شناسایی خود را نزدیک مرز روسیه تشدید نموده اند. مسکو هشدار داده که چنین پرواز هایی خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

رسانه ها در همین رابطه در روز های گذشته از تقابل یک فروند جنگنده سوخو-27 روسیه با سه فروند جت نیروی هوایی فرانسه بر فراز دریای سیاه خبر دادند. وزارت دفاع روسیه بیان کرد که یک فروند سوخو-27 نیروی هوایی این کشور در مرز های جنوبی با سه فروند هواپیمای نظامی فرانسوی برخورد کرد.

وزارت دفاع روسیه نوع هواپیما های نیروی هوایی فرانسه را دو فروند میراژ-2000 و یک فروند تانکر سی-135 ذکر کرد و اضافه نمود خلبان جنگنده روسی با رهگیری پیروز بر فراز دریای سیاه این هواپیما را تا خروج از نزدیک قلمروی هوایی روسیه همراهی کرد.

در ماموریتی دیگر یک جنگنده روسیه، چهار فروند هواپیمای کشور های عضو ناتو را نزدیک های مرز های این کشور رهگیری کردند. در این ماموریت یک فروند جنگنده میگ -31 سه شنبه گذشته یک فروند هواپیمای نیروی هوایی نروژ را بر فراز دریای بارنتس رهگیری کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1621

به "تمرین حمله به روسیه و بلاروس از سوی هواپیما های ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین حمله به روسیه و بلاروس از سوی هواپیما های ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید