به نام محرومین به کام پیمانکاران ، سود کلان پیمانکاران در طرح های بنیاد مسکن

به گزارش لوکو، لابی و دست های پشت پرده همراه با پیمانکاران طرح های مسکن محرومین و سیل زدگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جنوب سیستان و بلوچستان باعث علم شدن ویرانه هایی شده است که جان مردم را تهدید می نماید.

به نام محرومین به کام پیمانکاران ، سود کلان پیمانکاران در طرح های بنیاد مسکن

پس از سیل سال 98 و خسارت گسترده به منازل مسکونی در جنوب استان سیستان و بلوچستان، دولت و نهاد های حمایتی برای یاری به قشر آسیب دیده و محروم از مسکن، طرح هایی را تحت عنوان طرح مسکن محرومین و مسکن سیل زدگان با دستور کار ویژه شروع کردند.

این طرح ها که تسهیلات بعضی از آن ها نیز به صورت درصدی بلاعوض بوده است برای تامین مسکن محرومین و تحقق عدالت در جنوب سیستان و بلوچستان شروع شد که در همان ابتدا به علت نبود ساز و کار درست و عدم نظارت صحیح به یک طرح ناموفق و صرفا طرحی برای حیف و میل کردن حقوق مردم به وسیله پیمانکاران و مسئولین تبدیل شد.

انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی از شرایط بشدت غیر استاندارد مسکن محرومین در بخش آهوران نیکشهر که در ویدئو فردی با دست سیمان کار شده در ستون های ساختمان را پودر می نماید، گواهی است بر تمامی ادعا ها و گلایه های بحق مردم و لکه ننگیست برای پیمانکاران و مسئولین که در آرامش کامل، آسایش را از مردم گرفته اند.

ورود نهاد های امنیتی، بازرسی و نظارتی به پرونده تخلفات پیمانکاران در جنوب سیستان و بلوچستان و تحقیق و تفحص در خصوص خیانت و اهمال کاری مسئولین مرتبط با پیمانکاران می تواند ابعاد گسترده این فساد سیستماتیک را افشا کند.

یک کارشناس عمران و ساختمان سازمان نظام مهندسی می گوید: متاسفانه جنوب سیستان و بلوچستان به محلی برای سود جویی پیمانکاران و هم دستان آن ها تبدیل شده است که هیچ سر رشته ای از کار ساختمان ندارند و در نهایت با ساختن سازه هایی غیر استاندارد جامعه مهندسین را شرمسار مردم می نمایند.

وی گفت: بیشتر فارغ التحصیلان رشته های مهندسی به علت نداشتن لابی در ادارات بیکار هستند و در این طرح ها هیچ سهمی ندارند و از طرفی پیمانکارانی هستند بدون تخصص و یا چند شغله بودن با بکار گیری چند کارگر و امضا پرونده های متعدد طرح های بنیاد مسکن سود های میلیاردی به جیب می زنند.

وی در ادامه اضافه نمود: راه چاره برون رفت از وضع موجود این است که یک فیلتر و شرایط را مصوب نمایند تا همه پیمانکاران مدارک دانشگاهی معتبر در ارتباط با ساختمان داشته باشند و یا در پروژه های خودشان یک نفر را بعنوان مسئول فنی برای نظارت از کلیه مراحل ساخت منازل معرفی نمایند تا از تخلف های گسترده جلوگیری گردد.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2076

به "به نام محرومین به کام پیمانکاران ، سود کلان پیمانکاران در طرح های بنیاد مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به نام محرومین به کام پیمانکاران ، سود کلان پیمانکاران در طرح های بنیاد مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید