بهره مندی از ظرفیت دانشگاه ها برای توسعه گردشگری استان گلستان

به گزارش لوکو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در نشست توسعه همکاری های این اداره کل با دانشگاه فنی و حرفه ای مائده استان از بهره مندی از ظرفیت دانشگاه ها و متخصصین در راستای توسعه سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اطلاع داد.

بهره مندی از ظرفیت دانشگاه ها برای توسعه گردشگری استان گلستان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری یکشنبه 23 خردادماه 1400 در نشست توسعه همکاری های این اداره کل با دانشگاه فنی و حرفه ای مائده استان که با حضور محبوبه کشیری رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان، برگزار گردید، گفت: کوشش نموده ایم از ظرفیت های دانشگاه ها و متخصصین در راستای پیش برد سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهره ببریم؛ در این راستا در دو سال گذشته در مورد بازسازی میراث جهانی گنبد قابوس با دانشگاه شهید بهشتی اصفهان، برای توسعه گردشگری کشاورزی با دانشگاه گلستان و در مورد تدوین طرح جامع گردشگری با دانشگاه حکیم جرجانی تفاهم نامه منعقد کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان اعلام کرد: سند تجاری سازی محصولات صنایع دستی، بسته بندی محصولات هنرمندان صنایع دستی، تهیه ماکت بناهای تاریخی شاخص استان و… از مواردی است که دانشگاه می تواند ورود کند و آماده همکاری متقابل با دانشگاه در این خصوص هستیم.

او اعلام کرد: به زودی تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه فنی و حرفه ای مائده استان گلستان تهیه و منعقد خواهد شد.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان نیز اعلام کرد: دانشگاه مائده آمادگی هرگونه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از جمله ایجاد مراکز خلاق و خانه های صنایع دستی را دارد.

محبوبه کشیری گفت: دانشگاه از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که می توان از این ظرفیت ها در راستای پیش برد اهداف دو طرف بهره برد.

او تأکید کرد: امر پژوهش موضوع دارای اهمیتی است که باید بتوانیم با یاری دانشگاه ها از پتانسیل و اهمیت پژوهش بهره برداری خوبی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان اعلام کرد: باید نشست های تخصصی در حوزه های مختلف بین دانشگاه مائده و اداره کل میراث فرهنگی برگزار گردد تا با شناخت توانمندی ها، زمینه همکاری ها و تعامل بیشتر فراهم گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1644

به "بهره مندی از ظرفیت دانشگاه ها برای توسعه گردشگری استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی از ظرفیت دانشگاه ها برای توسعه گردشگری استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید