با استفاده از ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری در سیستان و بلوچستان بیکار نخواهیم داشت

به گزارش لوکو، معاون اول رئیس جمهوی گفت: مطمئنم اگر در زمینه صنایع دستی و استعدادهای گردشگری و فرهنگی استان سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم قطعاً در این استان بیکار نخواهیم داشت.

با استفاده از ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری در سیستان و بلوچستان بیکار نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری امروز سه شنبه 11 دی 97 در مراسم بهره برداری از 800 واحد مسکن روستایی مددجویی در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان قصر قند با تقدیر از همه کوششگران در راستای خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم اظهار امیدواری کرد که مسئولان بتوانند در زمینه کوشش برای رفع محرومیت از مناطق محروم پیروز بوده و گام های اساسی بردارند.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: کارهای زیبای صنایع دستی که به دست هنرمندان در مناطق مختلف فراوری و در بازارهای بین المللی عرضه می گردد به این معناست که از گوشه و کنار این کشور با همه مسائلی که وجود دارد استعدادهای بی نظیری شکوفا می گردد.

جهانگیری با بیان اینکه در جریان این سفر مسائل و مسائل استان آنالیز خواهد شد و راهکارهای مناسب برای حل این مسائل اندیشیده می گردد، گفت: صنایع دستی و محصولاتی که در مناطق محروم فراوری می گردد و بخشی از آن امروز در نمایشگاه شهرستان قصر قند وجود داشت نشان می دهد که در هر گوشه ای از این کشور و دور ترین نقاط از پایتخت بهترین استعدادها و توانمندی ها و امکانات وجود دارد.

و تاکید نمود: هنر دولت باید این باشد که زمینه های ظهور و بروز این استعداد ها را فراهم نموده و بازار مورد احتیاج آنها را بوجود آورد و نمایشگاه های لازم را در مراکزی که امکان آن وجود دارد ایجاد کند.

جهانگیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مسئولان ذیربط در امور فرهنگی را به حمایت همه جانبه از کوششگران در این عرصه فراخواند و گفت: مطمئنم اگر در زمینه صنایع دستی و استعدادهای گردشگری و فرهنگی استان سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم قطعاً در این استان بیکار نخواهیم داشت.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه خوشبختانه در این استان استعدادهای فراوانی وجود دارد که باید بر آنها تمرکز کنیم اضافه کرد: امیدواریم نتیجه این سفر برنامه ریزی و تصمیمات خوب در این حوزه برای استان سیستان و بلوچستان باشد.

او با اشاره به وجود آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری همچون شهر سوخته در استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت کوشش برای شناساندن این جاذبه های تاریخی و فرهنگی به گردشگران، گفت: باید در راستای توسعه اشتغال زایی کوشش کنیم؛ خوشبختانه اعتبارات بسیار خوبی در زمینه توسعه اشتغال روستایی از سوی دولت در نظر گرفته شده که با سود بسیار کم به هر میزان که احتیاج باشد می توانیم برای مناطق محروم اختصاص دهیم.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم اظهار کرد: مطمئنا یکی از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی که امام راحل برای این انقلاب ترسیم و بر آن اصرار و تاکید داشت و هدف مهم انقلابیون بوده این است که این انقلاب، انقلاب مستضعفان و پا به رهنگان و کسانی است که رنج و مشقت بسیار دیده و دچار کمبود هستند.

او اضافه کرد: مهمترین هدف و رسالت انقلاب و مسئولان کوشش برای رفع محرومیت از مناطق محروم، حل مسائل طبقات ضعیف را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

جهانگیری با بیان اینکه در آنالیز عملکرد چهل ساله انقلاب اسلامی حتما نقاط مثبت و ضعفی داشته ایم، اظهار کرد: ممکن است در بسیاری از امور می توانستیم بهتر اقدام و برنامه ریزی کنیم و در برخی از امور هم کوشش خوبی داشته ایم و اقدام موثری در حوزه های مختلف صورت گرفته است.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از اقدامات مهمی که در چهل سال پس از انقلاب انجام شد رسیدگی به دور افتاده ترین نقاط کشور بوده که با تشکیل جهاد سازندگی سایر نهادهای انقلابی یکی پس از دیگری سعی شد تا چهره خشن محرومیت را از مناطق مختلف کشور رفع نمایند، خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه اقدامات موثر و مثبت فراوانی صورت گرفته اما هنوز محرومیت های زیادی وجود دارد و مناطقی مانند قصر قند هستند که باید با یک همت و کوشش جانانه این مناطق را به آبادانی برسانیم.

او تاکید نمود: حق ملت ایران و مردمی که در مناطق محروم زندگی می نمایند این است خواسته های خود را از مسئولان مطالبه نمایند و وظیفه ما نیز این است که کوشش بیشتری داشته باشیم تا محرومیت و مسائل مردم رفع گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 286

به "با استفاده از ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری در سیستان و بلوچستان بیکار نخواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با استفاده از ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری در سیستان و بلوچستان بیکار نخواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید