اولین آپدیت بزرگ سایبرپانک 2077 منتشر شد

به گزارش لوکو، همان طور که سازندگان سایبرپانک 2077 قولش را داده بودند، اولین آپدیت بزرگ این بازی با هدف حل مسائل اجرا و کرش های آن، منتشر شده است. این آپدیت باگ های بزرگ و متنوع سایبرپانک 2077 را حل نکرده است، اما شرایط اجرای آن چه روی کامپیوتر و چه روی کنسول ها، با بهبودهای مختلفی همراه شده.

اولین آپدیت بزرگ سایبرپانک 2077 منتشر شد

کمتر از دو هفته پیش بود که مدیر و مؤسس شرکت بازی سازی سی دی پراجکت، طی پیغامی به طرفداران از برنامه های شرکتشان برای حل مسائل سایبرپانک 2077 گفت. مارچین ایوینسکی در پیغام خود گفته بود که تا ده روز آینده، اولین بهینه ساز و آپدیت بزرگ سایبرپانک 2077 را منتشر خواهند کرد و پس از آن و در ماه فوریه، می توانیم انتظار یک آپدیت بزرگتر را هم داشته باشیم. آپدیت نخست، دیروز روی تمام پلتفرم ها منتشر شد.

  • سایبرپانک 2077؛ جزئیات آپدیت ها، پاسخ ها و شرایط نسخه نسل بعد

هنوز خودمان آپدیت را نصب و تست نکرده ایم، اما آن طور که بازی کننده ها گزارش داده اند، آپدیت 1.1 سایبرپانک 2077 از تعداد کرش های بازی کاسته است. مشکل هنگ و کرش سایبرپانک 2077 به خاطر ناتوانی موتور بازی در مدیریت حافظه شکل گرفته بود؛ موضوعی که مدیر عامل سی دی پراجکت هم در پیغام خود به آن اشاره کرد. آپدیت 1.1 سایبرپانک 2077 بیش از هر چیز، روی حل این مشکل اساسی تمرکز کرده است.

در توضیحات آپدیت 1.1 بازی آمده که این به روزرسانی، ضمن تلاش برای حل مسائل مدیریت حافظه همچنین سایبرپانک 2077 را برای آپدیت های بعدی آماده می کند.

بسیاری از سیستم ها و مکانیک های سایبرپانک 2077 به خاطر همان مشکل مدیریت حافظه، حین بازی از کار می افتند؛ طوری که در واقع بخش های مختلفی از بازی (که بازی کننده ها فکر می کنند کاملا وجود ندارند، مثل هوش مصنوعی) در کدها وجود دارند، اما در پس زمینه و بدون این بازی کننده خبردار شود، به مشکل برمی خورند و کار می افتند.

طبق گفته سی دی پراجکت رد، دو موضوع اصلی که در این آپدیت جدید بهبود پیدا کرده ، از قرار زیر هستند؛

  • بهبود استفاده از حافظه در سیستم های مختلف بازی: شخصیت ها، تعامل با عناصر مختلف، جهت یابی شخصیت ها و خودروها، ویدیوهای داخل بازی مثل تلویزیون و اخبار، جزئیات محیط، افکت لیزرها، نقشه، دستگاه های مختلف، هوش مصنوعی، ترافیک خیابان، تخریب پذیری محیط، حافظه پردازنده گرافیکی و بخش های مختلف دیگر.
  • حل تعداد زیاد از کرش ها: به هنگام لود فایل های ذخیره، باز و بسته کردن بازی، مرحله پایانی و بسیاری دیگر.

به غیر از این پیشرفت های کلی که روی تمام پلتفرم ها اعمال شده اند، سی دی پراجکت رد همچنین در توضیحات آپدیت مشخصا اضافه کرده است که بسیاری از کرش هایی که فقط روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به وجود می آمدند را هم رفع کرده اند.

حل تعداد زیادی باگ هم بخشی از آپدیت 1.1 سایبرپانک 2077 بوده، اما واضح است که اولویت توسعه دهندگان بازی، حل و رفع باگ ها نیست؛ طوری که پیش از اینکه آن ها بخواهند مسائل مربوط به باگ ها را حل کنند، باید سراغ ریشه بسیاری از خرابی های بازی که در واقع ضعف فنی بزرگ آن است، بروند.

  • سایبرپانک 2077 هفته اول 13 میلیون نسخه فروخته است

حتی بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که بسیاری از باگ ها، چه در سایبرپانک و چه در بازی های دیگر، روی فایل ذخیره بازی کننده باقی می مانند. برای مثال، اگر در یک بازی نقش آفرینی، میان کوئستی باشید و آن کوئست به باگ برخورده باشد، پس از آپدیت بازی و حل مشکل باگ آن کوئست، شما در هر حال وسط کوئست گیر کرده اید و بیشتر اوقات مشکلتان حل نمی شود. به همین دلیل هم پیشنهاد می کنیم تا فعلا سراغ بازی نروید و تا حل بیشتر مسائل و باگ های آن صبر کنید؛ چه بسا که آپدیت جدید، یکی از کوئست های اصلی را برای کسانی که میان آن بوده اند، کلا خراب کرده است.

آپدیت 1.1 سایبرپانک 2077 به صورت همزمان روی کامپیوتر، پلی استیشن، ایکس باکس و گوگل استیدیا منتشر شده است. البته که هنوز امکان خرید بازی از پلی استیشن استور وجود ندارد.

منبع: سی دی پراجکت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1425

به "اولین آپدیت بزرگ سایبرپانک 2077 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین آپدیت بزرگ سایبرپانک 2077 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید