امکانات نو ایرباس برای جلوگیری از ابتلای مسافران به جت لگ

به گزارش لوکو، ایرباس، برای افزایش سطح رفاه مسافران خود، ویژگی های نوی به هواپیمای نو خود اضافه نموده است تا مانع از ابتلای مسافران به جت لگ گردد.

امکانات نو ایرباس برای جلوگیری از ابتلای مسافران به جت لگ

طبق گفته های فراورینمایندگان هواپیمای نوی که اخیرا فراوری شده است، سیستم نورپردازی مخصوص و فیلترهای هوای نو آن به مسافران یاری می نماید تا دچار جت لگ نشوند. ایرباس می گوید که یک سیستم مدیریت هوای پیشرفته در هواپیمای A350-1000 نو قطر نصب شده است؛ این هواپیما در روزهای اخیر به خط ناوگان پروازی در خط لندن - دوحه پیوسته است. هوای کابین، هر دو تا سه دقیقه، به صورت کامل تهویه می گردد و نیز رطوبت و دمای نقاط مختلف کابین نیز بهبود می یابد.

ایرباس می گوید که ارتفاع کابین ها در هواپیمای نو کمتر از هواپیماهای موجود در بازار است و این موضوع باعث می گردد که بدن های مسافرین مقاومت بهتری در سفرهای طولانی داشته باشند و پرواز راحت تری را تجربه نمایند. چون جت لگ در ارتفاع 2000 متری و در اثر خستگی و تنگی نفس است، بنابراین می توان با آن مقابله کرد و علایم آن را از بین برد. بعلاوه گفته می گردد که این هواپیما بی سروصداترین کابین دو راهروی موجود است که گزینه ای عالی برای کسانی محسوب می گردد که می خواهند بخوابند و بعلاوه، سطح هموار منحصر به فردی دارد که فضای خوبی برای جای پای مسافران فراهم می نماید.

مسافران هواپیمای نو نه تنها تفاوت بین هواپیماها را احساس خواهند کرد، بلکه از سیستم روشنایی LED کامل آن هم لذت خواهند برد. این سیستم روشنایی با امکان انتخاب یک رنگ از میان 16.7 میلیون رنگ، به خطوط هوایی این فرصت را می بخشد که نورپردازی منحصربه فردی داشته باشند و رفاه بیشتری را در هر مرحله از پرواز برای مسافران خود فراهم آورند. این به آن معنی است که می توان سبک نورپردازی را به تقلید از طلوع و غروب طبیعی انتخاب کرد و به این ترتیب، تأثیرات جت لگ را کاهش داد.

ویژگی های دیگر این هواپیما آن است که به لطف وجود پنجره های پانورامای بزرگ تر، هر جایگاه در هواپیما دارای یک پنجره واقعی است و مسافران می توانند در زمان خواب یک کابین کاملا تاریک داشته باشند. A350-1000 اولین ایرباسی است که مجهز به جایگاه های Qsuite است؛ این جایگاه ها، اولین تخت دو نفره در کابین های تجاری است. بعلاوه، همان طور که شرکت می گوید امکان نصب یک سیستم رطوبت ساز فعال در کابین های درجه یک و تجاری وجود دارد که می تواند تجربه پرواز با جت های خصوصی را برای مسافران تداعی کند.

فضای محفظه بار بالای سر مسافران در این هواپیما بزرگ تر از سایر هواپیماهایی است که فضای بیشتری برای حمل بار در هر کلاس فراهم می نمایند. این هواپیما بعلاوه دارای فیبر نوری با پهنای باند بالا است که به پخش ویدیوهایی با کیفیت بالا در صفحه نمایش های 12 اینچی که در کابین های مالی تعبیه شده است، یاری می نماید.

هواپیمای A350-1000 به همراه هواپیماهای دیگر خط هوایی قطر روزانه شش پرواز در راستا دوحه - لندن انجام می دهند و هر پرواز حدود هفت و نیم ساعت طول خواهد کشید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1924

به "امکانات نو ایرباس برای جلوگیری از ابتلای مسافران به جت لگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات نو ایرباس برای جلوگیری از ابتلای مسافران به جت لگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید