راهنمای خرید در استانبول و گشت و گذار در بازار

به گزارش لوکو، راهنمای خرید در استانبول به مقدار خرید در استانبول مجذوب کننده است. استانبول به علت وجود مراکز خرید متعدد بهشت مسافران محسوب می گردد و سالانه گردشگران زیادی برای خرید کردن به این شهر می روند. شهری جادویی که با هر سلیقه و سن و سالی بالاخره شما را راضی می نماید. مراکز خرید یکی از ویژگی های گردشگری این شهر محسوب می شوند و در این بین بعضی از این مراکز خرید کاملاً مدرن و امروزی هستند که حتی تماشا آنها خالی از لطف نخواهد بود. این مقاله شما را برای یک خرید عالی در استانبول هدایت می نماید.

راهنمای خرید در استانبول و گشت و گذار در بازار

تور استانبول، همه روزه باپروازهای ترکیش و اقامت هتل های لوکس در لینک زیر:

راهنمای خرید در استانبول

سفر به ماه استانبول به کسب اطلاعات دقیق از امکانات، خدمات و مراکز خرید نیاز دارد. شما به راحتی می توانید در محل اقامتی خود برترین و نزدیکترین مراکز تجاری را انتخاب نموده و از آنها خرید کنید. در حالت کلی مراکز خرید و بازارهای استانبول در تمام نقاط شهر وجود دارند و شما ضمن بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر می توانید به این مراکز خرید نیز سر بزنید.

اگر به بازارهای سنتی علاقه دارید و یا هوادار خرید های گران قیمت و لوکس هستید، در هر حال مراکز خرید استانبول به شما یاری می نمایند تا انتظارات خود را برآورده کنید. تنوع بازارهای سنتی و سایر مراکز خرید این شهر بسیار بالا است و به راحتی خواسته های شما را برآورده می نماید. برای مثال در بیشتر مراکز خرید مدرن استانبول با امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی تعبیه شده است. خصوصا برای خانواده هایی که با بچه ها کوچک خود به سفر می روند. در ادامه برای یک راهنمای خرید در استانبول جانانه با ما همراه باشید.

دسترسی به مراکز خرید با مترو

به عنوان یک راهنمای خرید در استانبول در اولین قدم باید با توجه به محل اقامت خود، مراکز خرید موجود در منطقه را شناسایی کنید. در قدم دوم بهتر است برای رسیدن به این مراکز خرید از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید. شهر استانبول یک شهر مدرن و گردشگری است که زیرساخت های قوی و مناسبی برای حمل و نقل عمومی برپا نموده و بیشتر منطقه ها شهری در محدوده طرح ترافیک هستند. به همین علت استفاده کردن از وسایل نقلیه عمومی برترین گزینه است. البته برای بازدید از مکان های تاریخی و دیدنی می توانید خودرو کرایه نموده و به این منطقه ها بروید اما چون هزینه های سوخت در این کشور بالا هستند استفاده از این خودرو های کرایه ای چندان نمی تواند مالی باشد.

اگر از تاکسی استفاده کردید به شما توصیه می کنیم که دقت کنید که تاکس شما تاکسی متر داشته باشد و در نهایت مترو به علت پوشش گسترده ای که به شما ارائه می نماید یک انتخاب مناسب است. حتی اگر در منطقه های قرار داشتید که وسایل حمل و نقل عمومی وجود نداشت، خطوط کشتیرانی، تراموا و شبکه های اتوبوسرانی به شما یاری می نمایند که به نقاط مختلف شهر دسترسی داشته باشید. بعنوان یک راهنمای خرید در استانبول پیشنهاد می کنیم که برای استفاده از حمل و نقل عمومی بهتر است کارت تهیه کنید. این کارت ها را در ایستگاه های اتوبوس، مترو، سرانجامه ها و بعضی از سوپرمارکت ها ارائه می نمایند.

مراکز خرید لوکس و مقرون به صرفه در کنار بازارهای سنتی استانبول

در ادامه با معرفی کردن لوکس ترین، مقرون به صرفه ترین و همینطور بازار های محلی استانبول با ما همراه باشید.

آکمرکز، برترین مرکز خرید دنیا در استانبول

این مرکز خرید که در منطقه بشیکتاش خیابان نیسیتیه قرار گرفته است از 10 صبح تا 10 شب فعال است و یکی از پرهوادار ترین و محبوب ترین مراکز خرید استانبول محسوب می گردد. به عنوان راهنمای خرید در استانبول باید به شما بگوییم که این مرکز خرید به عنوان برترین مرکز خرید دنیا و اروپا معرفی شده و در سال های 1995 و 1996 میلادی توانست جایزه برترین طراحی و توسعه را به خود اختصاص دهد.

مرکز خرید آکمرکز که در منطقه اتیلر استانبول مستقر شده، به واسطه تنوع بالای محصولات و مغازه های تجاری توانسته رضایت خاطر گردشگران و مسافران با تمام سلیقه ها را به خود جلب کند. برند های معتبر، بزرگ و معروف دنیای همگی در این مرکز خرید شعبه دارند. در این مجموعه شما با انواع پوشاک زنانه، بچگانه، مردانه، محصولات آرایشی بهداشتی، لوازم مدرن الکتریکی، اسباب بازی و وسایل ورزشی متنوع و با کیفیت روبرو هستید. فروشگاه ها از گران ترین برندهای دنیای تا محصولات مقرون به صرفه قیمت، همگی با برترین کیفیت ارائه می شوند.

مرکز خرید ایستینیه پارک، لوکس ترین مرکز خرید استانبول

در راهنمای خرید در استانبول این مرکز خرید که لوکس ترین مرکز خرید استانبول محسوب می گردد، در ساریر، خیابان کاسمی، محله پینار قرار گرفته و ساعت فعالیت آن از 10 صبح تا 10 شب به صورت یکسره است. مرکز خرید ایستینه پارک لوکس ترین مرکز خرید استانبول نام گرفته و به شدت گران است. در طول سال گردشگران، مسافران و هنرمندان زیادی برای خرید به این مرکز چهار طبقه که نمای شیشه ای دارد مراجعه می نمایند. در این مرکز خرید بیش از 300 واحد تجاری از برند های معتبر دیور، شنل، آرمانی، زارا و غیره فعال هستند و شعبه های زیبا و مجللی را در این مرکز خرید راه اندازی نموده اند.

از دیگر بخش های این مرکز خرید می توان به بلند ترین تونل آبی دنیا، یک آکواریوم بزرگ که بیش از 10 هزار گونه مختلف از آبزیان را در خود جای داده و بعلاوه نخستین سالن تئاتر شهر استانبول اشاره نمود. فروشگاه ها در 2 بخش سرپوشیده و روباز جانمایی شده اند و اگر احساس خستگی کردید، رستوران های لوکس سنتی و مدرن با برترین و باکیفیت ترین غذاها در این مرکز خرید از شما پذیرایی می نمایند. بعنوان راهنمای خرید در استانبول بد نیست بدانید که این مرکز خرید با وجود اینکه لوکس ترین مرکز خرید استانبول محسوب می گردد، حراجی های سرانجام فصل مالی و بسیار مناسبی نیز دارد.

اوت لت مالی آسیا پارک

در این قسمت به عنوان راهنمای خرید در استانبول مقرون به صرفهترین مرکز خرید را به شما معرفی خواهیم کرد. مرکز خرید اوت لت آسیا از ساعت 10 صبح تا 10 شب فعال است و در منطقه عمرانیه فاضل نصیب قرار گرفته است. این مرکز خرید که یکی از اوت لت های آسیایی است، در منطقه آسیایی استانبول واقع شده، هفت طبقه دارد و برند های معتبر و مطرح دنیای همگی در این مرکز خرید شعبه دارند.

ناگفته نماند که رستوران ها، کافه ها و مراکز تفریحی متعددی نیز در این مرکز خرید مستقر هستند که شما بعد از گردش و خرید کردن می توانید انرژی از دست رفته خود را در این رستوران ها و کافه ها به دست آورید. بیشتر گردشگران به علت نزدیکی این مرکز خرید به فرودگاه و قرار گرفتن آن در نزدیکی فرودگاه صبیحا گوکچن، قبل از سفر به آن مراجعه می نمایند. در این مرکز خرید سینما و پارک کودک نیز جانمایی شده است. ناگفته نماند که این مرکز خرید در کنار عرضه مقرون به صرفه قیمت ترین کالاها، با کیفیت ترین آنها را نیز به شما ارائه می نماید.

بازار بزرگ شهر استانبول یا کاپالی چارشی

بازار بزرگ استانبول در منطقه فاتح، بیازیت، خیابان کاپ لاک چیلار قرار گرفته که از ساعت 10 صبح تا 6 عصر فعال است. بـازار کاپالی چارشی، بازار سنتی استانبول محسوب می گردد که قدیمی ترین بازار این شهر نیز است. معماری زیبا و بزرگ بازار با راهرو های کاملا سرپوشیده و طراحی بیش از 6 هزار واحد تجاری و مغازه، یکی از مجذوب کننده ترین و بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می گردد. بازار سنتی، دقیقا در مرکز شهر استانبول مستقر شده و انواع مغازه های طلافروشی، پارچه فروشی، فرش فروشی، نقره فروشی، محصولات تزیینی، پوشاک، محصولات مسی، برنزی و چرم فروشی را در خود جای داده است. این بازار که در بخش اروپایی واقع شده یکشنبه ها تعطیل است و گردشگران خارجی آن را به نام گرند بازار میشناسند.

ورودی های مختلفی برای بازار تعریف شده که با رنگ های معینی مغازه های هر راسته را معرفی می نمایند. به عنوان مثال رنگ زرد نشان دهنده راسته طلافروشان، رنگ بنفش نشان دهنده راسته پارچه فروشان، رنگ سبز نشان دهنده راسته فرش فروشان و رنگ قهوه ای نشان دهنده راسته عتیقه فروشان است. ظروف مسی رنگ نارنجی را به خود اختصاص داده اند و نقره جات با رنگ خاکستری معین می شوند. راهنمای خرید در استانبول می گوید اگر قصد خرید سوغاتی را داشتید می توانید از رنگ صورتی بهره ببرید. بازار بزرگ استانبول گسترده و وسیع است پس پیش از خرید، برای بازدید از بازار برنامه ریزی کنید.

زمان مناسب خرید در استانبول

استانبول بازار های شلوغی دارد و ما به عنوان هدایت خرید در استانبول به شما گوشزد می کنیم که تا جایی که امکان دارد برای خرید در این شهر آخر هفته ها را فراموش کنید و به جای آن وسط هفته به خرید بروید. ناگفته نماند که صبح ها خرید کردن بهتر از خرید در مواقع دیگر است. به عبارتی برترین زمان خرید در استانبول از شروع صبح تا وقت ناهار است. پس به هیچ عنوان بعد از نهار برای خرید یا حتی قدم زدن به بازار مراجعه نکنید.

نکات اساسی بازارهای استانبول

بهتر است در بازار های استانبول و همینطور خیابان ها قدم بزنید و کالاهای متنوع و اجناس مختلف را در مغازه ها مشاهده کنید. اگر کالای خاصی مدنظر ندارید، این یکی از برترین روش های خرید است. بدون شک با قیمت های متنوعی نیز روبرو می شوید، پس بهتر است شکیبا باشید و اولین کالاهایی که توجه شما را به خود جلب کرد نخرید. قیمت ها را به فکر خود بسپارید و در مغازه ای که همان کالا با قیمتی مقرون به صرفه تر عرضه می گردد اقدام به خرید کنید. بدون شک خرید کردن با یک قیمت مناسب احساس خوبی به ما خواهد داد.

ما به عنوان راهنمای خرید در استانبول به شما توصیه می کنیم تا جایی که می توانید صحبت کنید و قیمت های پایین تری به فروشندگان پیشنهاد دهید. البته بازار هایی نیز در استانبول وجود دارند که اجناس مورد نظر شما را با کمترین قیمت ارائه می نمایند. پس بهتر است قبل از اقدام به خرید، کالای مورد نظر خود را معین کنید و در بازار هایی با قیمت های پایین تر این کالا را تهیه کنید. از قلم نیاندازید که هرگز نباید خود را مشتاق خرید یک کالا نشان دهید، هر چه مشتاق تر باشید قیمت آن جنس بالاتر می رود. در آخر به شما پیشنهاد می کنیم در لحظه اول که جنس مورد نظر خود را دیدید با قیمت پایین به فروشنده پیشنهاد خرید ندهید.

خریدی لذت بخش در استانبول

ما در این مقاله به عنوان راهنمای خرید در استانبول ضمن ارائه چند نکته طلایی، برترین، لوکس ترین، مقرون به صرفه ترین و بزرگترین مراکز خرید مدرن و بعلاوه بزرگترین و قدیمی ترین بازار سنتی استانبول را به شما معرفی کردیم. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید بودجه خود را در نظر بگیرید، محل عرضه کالا را شناسایی کنید و بعد برای خرید اقدام کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2277

به "راهنمای خرید در استانبول و گشت و گذار در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در استانبول و گشت و گذار در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید