اتصال برق کولر علت اصلی حادثه کلینیک سینا مهر

به گزارش لوکو، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه ای در کمیته حادثه کلینیک سینا مهر برای آنالیز ابعاد این حادثه اطلاع داد.

اتصال برق کولر علت اصلی حادثه کلینیک سینا مهر

به گزارش ایسنا، جلیل میرمحمدی در شرح جلسه امروز کمیته حادثه کلینیک سینا مهر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در آخرین جلسه آنالیز حادثه کلینیک سینا مهر در کمیسیون بهداشت مقرر شد که این موضوع در کمیته ای به صورت دقیق مورد آنالیز قرار گرفته و نتایج آن به کمیسیون برای تصمیم گیری و ارائه به صحن داده گردد که امروز این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سازمان آتش نشانی، مسئول سلامت شورای شهر تهران و نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی ایمنی بیمارستان ها و مراکز درمانی و صدور مجوز های کلینیک تشکیل شد.

وی درباره علت اصلی آتش سوزی در کلینیک سینا مهر گفت: طبق شرحات ارائه شده توسط کارشناسان آتش نشانی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابتدا با اتصال برق کولر در سقف کاذب در پارکینگ، کولر آتش گرفته و بعد سقف کاذب شکسته می گردد. در آن محل مواد الکی و اشتعال زا وجود داشته که با فروریختن سقف کاذب آن ها هم آتش گرفته و بعد آتش به کپسول های اکسیژن سرایت می نماید و در نهایت باعث انفجار می گردد.

میرمحمدی ادامه داد: با توجه به ابعاد این حادثه تیمی با مسئولیت یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بقیه الله و متخصص در زمینه ایمنی و با حضور نمایندگانی از شورای شهر، آتش نشانی، وزارت خانه های تعاون و بهداشت و سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و علوم پزشکی ایران و تهران برای بازرسی از 5 مرکز جراحی محدود و یکی از بیمارستان های ناایمن شهر تهران تشکیل می گردد و گزارشی را به کمیسیون ارائه می نمایند. همچنین کمیته ای خلاء های قانونی موجود مربوط به متولیان بازرسی های ایمنی، فنی، ساختمانی و تاسیساتی را شناسایی و به کمیسیون برای تهیه طرحی ارائه می نماید.

به گفته وی طبق تصمیم این جلسه تیم های سه نفره ای از وزارت بهداشت، شهرداری و مجلس برای ملاقات با خانواده های مصدومین و متوفیان حادثه کلینیک سینا مهر جهت دلجویی و رسیدگی به خواسته های آن ها تشکیل می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1181

به "اتصال برق کولر علت اصلی حادثه کلینیک سینا مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال برق کولر علت اصلی حادثه کلینیک سینا مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید