آیا یادگیری زبان های جدید برای نوجوانان آسان تر است؟

به گزارش لوکو، محققان دانشگاه تاسمانی استرالیا دریافتند آموزش زبان دوم در دوره هدایت و دبیرستان خیلی دیر است و بچه ها باید از سنین پایین زبان دوم را فرا بگیرند.

آیا یادگیری زبان های جدید برای نوجوانان آسان تر است؟

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه فناوری خبرگزاری خبرنگاران از تک اورگ، توانایی مکالمه به چندین زبان مهارت مهمی برای داشتن آن است. دنیا در حال کوچک شدن است و اگر شما می خواهید در سایر سازمان های بین المللی تجارت نموده یا مشغول کار شوید باید حداقل یک زبان خارجی صحبت کنید. اما آیا این درست است که افراد نوجوان زبان های جدید را آسان تر یاد می گیرند؟ دانشمندان در دانشگاه تاسمانی تصمیم گرفتند که دراین باره تحقیق نمایند.

آن ها 35 کودک را در یک مرکز مراقبت از بچه ها آنالیز کردند. این تحقیق در 10 هفته انجام شد که طی آن بچه ها 20 کلاس نیم ساعته را گذراندند. بچه ها همچنین توسط کارمندان مرکز و والدین خود مصاحبه شدند. (در این مورد دانشمندان از زبان ویتنامی استفاده می کردند، اما یافته های این تحقیق شامل همه زبان های دوم می گردد).

در بسیاری از کشورها، زبان دوم در مراحل تحصیل نسبتاً دیر (در دوره هدایت یا حتی دبیرستان) معرفی می گردد. دانشمندان مدت ها در این مورد بحث نموده اند که آیا یادگیری زبان های خارجی خیلی زودتر از این زمان برای بچه ها مفید است؟ اکنون آن ها معتقدند که مدارک کافی برای حمایت از ایده آموزش زبان دوم به بچه ها پیش دبستانی وجود دارد.

این مطالعه نشان داد بچه ها 3الی5 ساله که در حال مطالعه زبان ویتنامی بودند، ذهنیت بین المللی خود را افزایش داده اند. کلاس های درس بچه ها را ترغیب می کرد تا در خصوص فرهنگ ویتنام اطلاعات بیشتری کسب نمایند و از شرکت در این کلاس ها افتخار می کردند. والدین نیز گزارش دادند که بچه ها عاشق خواندن کتاب های انگلیسی-ویتنامی هستند که در این دوره گنجانده شده بود. بعضی از بچه ها حتی برای نشان دادن مهارت های تازه به دست آمده خود در خانه آغاز به استفاده از عبارات ویتنامی کردند.

بخشی از این برنامه شامل کلماتی در خصوص فعالیت های صبحگاهی، رنگ ها، اعداد، اسباب بازی ها، غذاها، حیوانات و نمادهای فرهنگی بود. بچه ها خیلی سریع یاد می گرفتند و مشتاق یادگیری بیشتر بودند.

سیستم آموزشی در سراسر دنیا می تواند از این مطالعه بیاموزد که بچه ها از سنین پایین باید یادگیری زبان های جدید را آغاز نمایند. این امر افق دید آن ها را گسترش داده و مجموعه ای از مهارت ها را ایجاد می نماید که مناسب دنیای مدرن باشد.

4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1204

به "آیا یادگیری زبان های جدید برای نوجوانان آسان تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا یادگیری زبان های جدید برای نوجوانان آسان تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید