5 اشتباه رایج هنگام خرید تلویزیون

به گزارش لوکو، خرید تلویزیون نو می تواند یک تجربه هیجان انگیز باشد، اما اگر به درستی انجام نشود و هنگام خرید به نکات مهم دقت نکنید، ممکن است ناامید شده و در نهایت انتخاب مناسبی نداشته باشید.

5 اشتباه رایج هنگام خرید تلویزیون

به گزارش خبرآنلاین، تصاویری خیره نماینده از شفق های قطبی، منظره ها رنگی و ماهی های که در اعماق اقیانوس شنا می نمایند، توجه شما را جلب نموده و هم نشینی رنگ ها در کنار صحبت های فروشنده که از کیفیت تلویزیون تعریف می نماید، آنچنان مجذوب کننده و ترغیب نماینده به نظر می رسد که مطمئن می شوید همین تلویزیون را می خواهید. اما نه، کمی صبر کنید!

شاید هنوز همه چیز را نمی بینی!

امروزه باتوجه به پیشرفت فناوری، تلویزیون ها در انواع مختلف با ویژگی های متنوعی در بازار موجود هستند و اگر آگاهی کافی نداشته باشید، همین تنوع می تواند شما را سردرگم کند. ازاین رو در ادامه 5 اشتباه رایج هنگام خرید تلویزیون را آنالیز نموده و راهکارهایی برای جلوگیری از آن ها ارائه می دهیم.

1- عدم آگاهی نسبت به تکنولوژی های تازه

کمپانی های مطرح فراورینماینده تلویزیون، برای اینکه تجربه بهتری برای مخاطبان رقم بزنند، تکنولوژی های تازهی را به تلویزیون های خود اضافه می نمایند. اما سرعت رشد تکنولوژی امروزه آنچنان زیاد شده است که ممکن است انتخاب را برای کاربران سخت کند. با این حال آگاهی نسبت به فناوری های تازه به شما یاری می نماید، انتخاب بهتری داشته باشید.

به طورکلی کیفیت تصویر، مهم ترین ویژگی یک تلویزیون محسوب می گردد و تلویزیون های تازه از تکنولوژی های پیشرفته ای برای بهبود کیفیت تصویر استفاده می نمایند. تکنولوژی MiniLED در بک لایت تلویزیون به جای LED معمولی از هزاران ال ای دی کوچک استفاده می نماید که به سیاهی عمیق تر و کنتراست بالاتر منجر می گردد. علاوه براین تلویزیون هایی که صفحه نمایش QLED دارند، با قرار دادن لایه ای از ذرات کوانتوم دات روی نور پس زمینه یا همان بک لایت، نور جداگانه ای از خود ساطع می نمایند و باتوجه به ابعاد هرکدام از این ذرات، رنگ های مختلفی ایجاد می شوند. این فناوری باعث می گردد رنگ ها واقعی تر به نظر برسند و دقت رنگ های فراوری شده در بخش هایی از صفحه نمایش که نور زیادی دارد، بیشتر خواهد شد.

علاوه بر فناوری مورداستفاده در صفحه نمایش تلویزیون، پشتیبانی از HDR10 با افزایش دامنه رنگ و نور، تصاویری با رنگ های واقعی تر و کنتراست بالاتر ارائه می دهد. به زبان ساده تر در صحنه های روشن و تاریک، طیف وسیع تری از رنگ ها به نمایش درمی آیند و جزئیات تصویر به خوبی تعیین می شوند. برای مثال در صحنه ای از یک غار بسیار تاریک، تلویزیون های HDR، طیف های رنگی وسیع تری را نمایش می دهند؛ طوری که رنگ و بافت دیواره های غار به خوبی تعیین می شوند. یا در صحنه ای از طلوع خورشید، به جای سفید شدن قسمت های روشن، پرتوهای آفتاب با طیف ها رنگی متفاوت به نمایش درآمده و حس حضور در آن لحظه را تداعی می نمایند.

2- اعتماد چشم بسته به فروشنده

احتمالا برایتان پیش آمده که وقتی به قصد خرید وارد فروشگاه می شوید، فروشنده با این سوال که به چه چیزی احتیاج دارید، آغاز می نماید و بعد با پیشنهادهای مجذوب کنندهی که ارائه می نماید، ممکن است شما را به سمت محصولات گران قیمتی سوق دهد که لزوما به آن احتیاجی نداشته باشید.

کیفیت تصویر این تلویزیون بسیار بالاست، این تلویزیون دارای نسبت کنتراست یک به میلیارد است، این تلویزیون، پرطرفدارترین تلویزیونی بوده که این چند وقت اخیر موجود کردیم! و از این دست جملات اغراق آمیزی که ممکن است تا حدودی روی انتخاب شما تأثیرگذار باشند.

بهتر است قبل از اقدام به خرید، در رابطه با ویژگی های تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید، تحقیق کنید و حتی از مطالب و ویدئوهای نقد و آنالیز منتشر شده در اینترنت بهره ببرید.

3- توجه به قیمت بدون در نظر گرفتن کیفیت

یکی از اشتباهات رایج هنگام خرید تلویزیون، تمرکز بیش ازحد بر روی قیمت و در نظر نگرفتن کیفیت تلویزیون است. در واقع اگر یک تلویزیون قیمت بسیار پایینی داشته باشد، باید آنالیز گردد که آیا واقعا ارزش خرید را دارد یا نه. البته این باور که پرداخت هزینه بیشتر، به معنی کیفیت بهتر است، هم درست نیست. چراکه بسیاری از تلویزیون ها با هزینه ارزان و کیفیت مناسب در بازار موجود هستند.

به طورکلی عوامل زیادی مانند تکنولوژی صفحه نمایش، سایز تلویزیون، رزولوشن، کیفیت صدا، نرخ به روزرسانی (Refresh Rate) و درگاه های ورودی و خروجی، بر روی قیمت تلویزیون تأثیرگذار هستند.

باتوجه به فراگیر شدن محتوای 4K، از تلویزیون هایی با رزولوشن HD یا Full HD دوری کنید و به سراغ تلویزیون هایی با رزولوشن 4K بروید. با اینکه تلویزیون های 8K هم موجود هستند، اما قیمت بسیار بالایی دارند و باتوجه به اینکه فعلا محتوای 8K زیادی وجود ندارد، خرید یک تلویزیون 4K به صرفه تر است.

در رابطه با نرخ به روزرسانی، اگر در پی تلویزیون گیمینگ نیستید، نرخ 60 یا 120 هرتز انتخاب مناسبی به شمار می رود.

بعلاوه با باریک تر شدن تلویزیون ها و کاهش حاشیه آن ها، فضای کمتری برای اسپیکرهای داخلی وجود دارد و اسپیکرها معمولا در بخش پایینی تلویزیون تعبیه می شوند. این موضوع ممکن است کیفیت صدا را تا حدی کاهش دهد. اما در این حالت خرید ساندبار در کنار تلویزیون تصمیم هوشمندانه ای محسوب می گردد و به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر تجربه تصویری باکیفیت، صدای باکیفیتی را نیز را تجربه کنید.

4- شاید باید کمی هم ظاهربین باشید!

امروزه تلویزیون ها در طرح های شیک و مدرن، در بازار موجود هستند و اگرچه طراحی و ظاهر تلویزیون، به تنهایی نشان دهنده مقدار کیفیت آن نیست، با این حال مواردی مانند طراحی ظاهری، مقدار حاشیه صفحه نمایش، رنگ فریم تلویزیون، مقدار صفحه نمایش و ... از جمله مواردی هستند که باید به آن ها توجه کرد.

پیشرفت تکنولوژی علاوه بر کیفیت تصویر، روی طراحی و ظاهر تلویزیون ها هم تأثیر بسزایی داشته و در دنیای امروز، طراحی بدون قاب برای تلویزیون و سایر لوازم الکترونیکی، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

طراحی بدون قاب، از کل صفحه نمایش تصویر استفاده می نماید و حاشیه بسیار کم آن به شما این امکان را می دهد که به جای موارد اضافی در طراحی، روی محتوای نمایش داده شده، تمرکز کنید. علاوه براین، باریک تر شدن تلویزیون ها، احتیاج به استفاده از مواد بیشتر در ساخت تلویزیون را از بین می برد و از وزن آن می کاهد. بدین ترتیب امکان قرارگیری تلویزیون در نقاط مختلف خانه، ساختمان های تجاری و ... وجود دارد و طراحی ظریف و مدرن تلویزیون، گویا تصویری از یک قاب عکس مدرن را تداعی نموده و بخشی از دکوراسیون منزل به شمار می رود.

5- وقتی همه چیز را می بینی!

جی پلاس با ترکیب این دو فناوری، QLED و Mini LED، تلویزیون های تازه خود را با نام تلویزیون QMLED ، ارائه نموده است که در این حالت با قرار گرفتن لایه ای از ذرات کوانتوم دات روی بک لایت Mini LED، تصاویری با کنتراست بالاتر، سیاهی عمیق تر و میلیاردها رنگ خالص به نمایش می گذارد.

در کنار صفحه نمایش QMLED، پشتیبانی از HDR و 4K سبب شده است کیفیت و وضوح تصویر، بهبود قابل ملاحظه ای داشته و رنگ ها آنچنان واقعی کنار هم به نمایش درآیند که انگار در آن صحنه خاص حضور داری و همه چیز را می بینی!

تلویزیون QMLED جی پلاس، علاوه بر کیفیت تصویر، با صفحه نمایش 75 اینچ و طراحی زیبا و بدون قاب (frame less) ارائه می گردد و دارای گارانتی 24 ماهه گلدیران و 1 سال بیمه بابت شکستگی و آب خوردگی است.

فرقی نمی نماید، کیفیت تصویر، سایز صفحه نمایش، رزولوشن بالا یا طراحی زیبا را در نظر بگیرید؛ وقتی با تلویزیون QMLED جی پلاس، همه چیز را می بینید!

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2220

به "5 اشتباه رایج هنگام خرید تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اشتباه رایج هنگام خرید تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید