کره شمالی به توانایی کوچک سازی کلاهک هسته ای دست یافته است

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، رویترز با مخابره این خبر به نقل از روزنامه یومیوری، می نویسد که که این ارزیابی جدید با ارزیابی سال گذشته ژاپن درباره قدرت هسته ای کره شمالی تفاوت دارد.

کره شمالی به توانایی کوچک سازی کلاهک هسته ای دست یافته است

بر اساس این گزارش، مقایسه اقدامات کره شمالی نشان می دهد که احتمالا پیونگ یانگ به این توانایی رسیده است.

به نوشته یومیوری، قرار است در اواسط ماه سپتامبر در نشست کابینه ژاپن، گزارش جدید ارزیابی قدرت هسته ای کره شمالی ارائه گردد و به احتمال زیاد در این جلسه اعلام خواهد شد که فعالیت های کره شمالی تهدیدی جدی و فوری علیه ژاپن محسوب می شوند.

علاوه بر ژاپن، کره جنوبی نیز معتقد است که کره شمالی به توانایی کوچک سازی کلاهک هسته ای رسیده است چون در گزارش محرمانه دولت سئول در سال 2018 در مورد فعالیت های کره شمالی به این موضوع اشاره شده و آمده بود: به نظر می رسد توانایی کوچک سازی تسلیحات هسته ای کره شمالی به سطح قابل توجهی رسیده است.

بر اساس اعلام نهادهای اطلاعاتی کره جنوبی، پیونگ یانگ به فعالیت های خود در مورد کوچک سازی تسلیحات هسته ای حتی بعد از دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رهبران کره شمالی و آمریکا در ژوئن 2018 در سنگاپور، ادامه داده است و این در حالی است که پیونگ یانگ متعهد به متوقف کردن اینگونه فعالیت ها شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 277

به "کره شمالی به توانایی کوچک سازی کلاهک هسته ای دست یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی به توانایی کوچک سازی کلاهک هسته ای دست یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید