کاسکاد ایروان؛ دیدنی حیرت آور در ارمنستان

به گزارش لوکو، کشور کوچک ارمنستان یکی از همجواران شمالی کشورمان بوده که دیدنی های زیادی در مساحت کوچک خود جای داده که هر کدام در نوع خود، زیبا و دیدنی هستند. این کشور در گذشته از مراکز صنعتی مهم کشور شوروی سابق به شمار می آمد. این سر زمین، از اولین کشورهایی بود که در قرن چهارم میلادی دین مسیحیت را به رسمیت شناخت. کلیسای این کشور کاملا خود مختار بوده و با سایر کلیساهای جهان فرق دارد. از دیدنی های این سرزمین کوچک می توان به صومعه گغارد، بنای یادبود قتل عام ارامنه، مجتمع فرهنگی ورزشی هامالیر، خیابان مارشال، معبد گارنی، دره گل ها، دریاچه سوان، کلیسای گریگوری مقدس و میدان جمهوری اشاره نمود که البته هیچ کدام از این مکان ها که نام برده شد، منظور مطلب کاسکاد ایروان نیست. ما را همراهی کنید تا از هزار پله ایروان یا به عبارتی هزار پله ارمنستان بیشتر بدانیم.

کاسکاد ایروان؛ دیدنی حیرت آور در ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

هزار پله معروف به کاسکاد

در معنای لغوی، کاسکاد تحت معنی آبشارهای کوچک است. هزار پله ایروان در سال 1970 و در ایروان دیدنی ساخته و دو قسمت مرکز شهر و قسمت شمالی شهر را از نظر ارتفاع به هم مرتبط کرد. هزار پله ارمنستان دارای 572 پله بوده، ولی به هزار پله شهرت دارد. وجود آبشارهای مصنوعی به جلال و شکوه این مکان افزوده و همچنین نوع گلکاری ها، زیبایی بیشتری به فضای سبزش بخشیده اند. به دلیل کم ارتفاع بودن مرکز شهر و مرتفع بودن قسمت شمالی ایروان، این پله ها نه تنها دو قسمت را به هم وصل نموده، بلکه تبدیل به جاذبه گردشگری این شهر هم بدل شده است. این مکان تنها در راه ارتباطی و پله ها و آب نماها خلاصه نمی گردد. در جای جای آن و در طبقات مختلف، مجسمه های زیبایی از هنرمندان به نام و معروف قرار دارند که همگی در نوع خود زیبا هستند.

جاذبه های دیدنی کاسکاد

از بلندترین ارتفاع این مکان زیبا، می توان به راحتی ایروان را به تماشا نشست. زیبایی این چشم انداز حتی در فصل سرد سال هم بسیار دیدنی است. حس زیبای تماشای شهر از بلندی سبب شده تا گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای بازدید از این زاویه به شهر ایروان سفر نمایند. در فضای داخلی این پارک موزه های هنری وجود داشته که علاقمندان هنرهای گوناگون را بسوی خود جذب می نمایند. کارهای هنری کافسجیان با زیبایی های خاص خود در مرکز توجه قرار دارند. این شخص با حس خیر خواهانه خود باعث شد تا ساخت هزار پله ارمنستان که به دلیل فروپاشی شوروی سابق نیمه رها شده بود، به اتمام برسد. جهت اطلاع برای آن دسته از عزیزانی که علاقه ای به بالا رفتن از پله های زیاد ندارند، باید بگوییم که این مکان مجهز به پله های برقی بوده و این عزیزان بدون نگرانی و خستگی قادر خواهند بود از کاسکاد ایروان بازدید نمایند.

مجموعه زیبای هزار پله، مکانی ایده آل برای تمام سلایق

جالب اینجاست که کاسکاد ایروان، باب طبع همه جور سلیقه و پسندی قرار گرفته است. سالمندان با این نیت که به دنبال جایی به دور از هیاهو و شلوغی چند ساعتی را در آرامش بگذرانند، به این مکان می آیند. عاشقان برای تمدید یک رابطه عاشقانه و رمانتیک به این نقطه از شهر زیبای ایروان سفر می نمایند و افرادی هم که به هر دلیلی احساس شکست و ناکامی در زندگی می نمایند نیز برای یک آغاز متفاوت و پر انرژی به این مکان می آیند. جوانان پرشور و شر نیز که به دنبال تنوع، زیبایی و خلاقیت هستند هم که جای خود دارند. خلاصه که کاسکاد ایروان باب سلیقه همه جور قشری از گردشگران، توریست ها و شهروندان هست.

قسمت های داخلی و خارجی هزار پله

هزار پله ارمنستان مشتمل از دو قسمت جذاب و دیدنی داخلی و خارجی می گردد که هر دو قسمت بی نظیر هستند. قسمت خارجی، باغی از مجسمه های زیبا و هنری در ابعاد مختلف است. باغ مجسمه، مجموعه کارهای مجسمه ای بوده که از خلاقیت و نوع نگرش هنری و خاص هنرمندان مشهور حکایت می نماید. همچنین، پارک از انواع پوشش فضای سبز، گل ها، آب نماها، گلکاری های چشم نواز محوطه جنب پله ها و همینطور فضای کف هزار پله تشکیل می گردد. قسمت داخلی نیز شامل گالری هایی از کارهای هنری هنرمندان معروف بوده و محل آن ها دقیقا در زیر پله های پر تعداد و آب نماهای آن واقع شده است. برخی از این آثار جایگاهشان در این مکان همیشگی است و برخی دیگر موقتی در این مجموعه نمایش داده شده و بعدا به مکان های دیگر منتقل می شوند.

آثار مهم موجود در گالری های کاسکاد

کاسکاد ایروان علاوه بر اینکه پارک، موزه، گالری هنری و تفریحگاهی بی نظیر بوده، مکانیست که آثار مهم هنری هنرمندان کشور را به گردشگران معرفی می نماید. گالری های دائمی این مجموعه که آثار آنان به طور دائم برپا بوده، عبارتند از گالری هنرمندان آبگینه و بلور و گالری عقاب. بخش دیگری که از دید گردشگران مورد توجه بوده، فروشگاهی در موزه هست که اثرهای زیبایی را برای فروش در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد. فروشگاه مذکور، علاوه بر هنرهای دستی نفیس و زیبا، از دیگر سرزمین های جهان هم کارهای دستی ارزشمندی را برای علاقمندان فراهم آورده است.

محبوبیت هزار پله ایروان

این مجموعه دیدنی با اینکه قدمتی چندانی ندارد و تنها 40 سال از به وجود آمدنش می گذرد ولی، در حال حاضر یکی از پر بازدیدترین اماکن کشور ارمنستان به شمار می آید. چشم انداز زیبا و همچنین معماری منحصر بفرد هزار پله ایروان از دلایل محبوبیتش بشمار می آیند. اگر روزی به ایروان سفر کردید، فرصت را مغتنم شمرده و حتما از این مجموعه دیدن کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 775

به "کاسکاد ایروان؛ دیدنی حیرت آور در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاسکاد ایروان؛ دیدنی حیرت آور در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید