چگونه یک جوراب خوب و باکیفیت انتخاب کنیم؟

به گزارش لوکو، انتخاب یک جوراب خوب کار بسیار آسانی است فقط باید کمی دقت کنید و فقط آن ها را بر اساس ظاهرشان انتخاب نکنید. این طبیعی است که در پی ارزان ترین جوراب ها باشید اما قبل از قیمت باید به ضخامت و نوع موادی که برای بافت آن به کار رفته هم دقت کنید.

چگونه یک جوراب خوب و باکیفیت انتخاب کنیم؟

در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است موارد مهمی که در زمان خرید جوراب باید آنالیز کنید را بخوانید و با چند مدل از پرطرفدارترین جوراب های فروشگاه خبرنگاران آشنا شوید.

نکات مهم در خرید جوراب

همانطور که گفتیم، خرید یک جوراب مناسب کار ساده ای است. فقط باید چند نکته ساده، که در ادامه می خوانید، را آنالیز کنید.

سایز جوراب

جوراب ها هم مثل کفش ها در سایزهای مختلفی فراوری می شوند. پوشیدن جورابی که برای پای شما بزرگ است باعث سائیده شدن پوست کف پا و انگشتان شما می گردد و همین موضوع باعث ایجاد تاول در پاها می گردد. اگر هم جوراب تنگ بپوشید، به انگشت ها فشار می آید و احساس ناراحتی خواهید کرد. بعلاوه ممکن است باعث ایجاد تاول در انگشت کوچک گردد.

ضخامت جوراب

همانطور که لباس ها با تغییر فصل عوض می شوند، جوراب ها هم باید تغییر نمایند. با رسیدن پاییز و زمستان بهتر است جوراب های ضخیم تر و نرم تر بپوشید تا از پاهایتان در برابر سرما محافظت کنید. وقتی هم که دوباره هوا گرم تر شد جوراب های نازک را بیرون بیاورید.

درزهای جوراب

اگر از آن دسته افرادی هستید که درزهای جوراب پاهایتان را اذیت می نماید بهتر است به سراغ جوراب های بدون درز بروید. این جوراب ها در همه فروشگاه ها وجود دارند. اگر قرار است جوراب را به صورت آنلاین خریداری کنید حتما قسمت توضیحات محصول را بخوانید تا مطمئن شوید که جوراب بدون درز است.

مواد اولیه جوراب

اگر پاهای شما زیاد عرق می نماید یا خارش می گیرد بهتر است به سراغ جوراب هایی بروید که از مواد مصنوعی پلی استر و اکرلیک ساخته شده است. جوراب های نانو و ضدباکتری هم گزینه های مناسبی برای شما هستند.

4 جوراب پرطرفدار در فروشگاه خبرنگاران

در دنیای شلوغ جوراب های فروشگاه خبرنگاران برخی از جوراب ها طرفدرهای بیشتری دارند، پس می توان گفت که کیفیت و قیمت این جوراب ها بهتر از بقیه بوده است. به همین علت تصمیم گرفتیم دو جوراب محبوب مناسب برای دانشجویان و دو جوراب محبوب مناسب برای دانش آموزان را به شما معرفی کنیم.

1. جوراب مردانه ال سون - مجموعه 6 عددی

این جوراب با الیاف نخ، ویسکوز، پشم و پلی آمید بافته شده و در هر بسته از آن 6 عدد جوراب در 6 رنگ مختلف وجود دارد. سایز این جوراب ها برای سایز پای 40 تا 44 مناسب است و به راحتی می توانید با هر استایلی یک رنگ از طیف رنگ های گرم و پاییزی این جوراب ها را بهره ببرید.

2. جوراب زنانه ماییلدا - مجموعه 5 عددی

جنس این جوراب ها از پنبه و ویسکوز است و برای هر سایز پایی مناسب است. ساق این جوراب در مقدار میانه است و ضخامت آن هم میانه و مناسب برای فصل سرما است. قابلیت تنفس و خاصیت آنتی باکتریال از ویژگی های منحصربه فرد این جوراب است.

3. جوراب ساق بلند پسرانه پیپرتس - مجموعه 5 عددی

این جوراب ها، که در 5 رنگ متنوع فراوری شده اند، برای سن 10 تا 14 سال مناسب هستند. جنس آن ها از الاستین، پلی آمید، کتان است و ساق بلندی که دارد از پا در برابر سرما محافظت می نماید. این محصول فراوری شرکت آلمان است و طیف رنگی آن به راحتی با هر فرم مدرسه ای هماهنگ می گردد.

4. جوراب دخترانه مدل توت فرنگی - مجموعه 3 عددی

جنس این جوراب ها از پنبه است و در 3 طرح مختلف فراوری شده است. جنس آن ها بسیار لطیف است و تا سایز پای 36 می توانند از آن ها استفاده نمایند. مقدار ساق جوراب در سایز میانه است و به خوبی مچ پا و کمی از ساق پا را پوشش می دهد.

چگونه بوی بد جوراب را از بین ببریم؟

کف پا هم مثل هر عضو دیگری در بدن عرق می نماید. اگر این عرق روی جوراب ماندگار گردد باعث ایجاد بور بد می گردد. برای از بین بردن بوی بد جوراب اولین و برترین راه، شستن جوراب بعد از هر بار پوشیدن است. بعلاوه قرار دادن چای کیسه ای در کفش هم به از بین بردن بوی کفش و در نتیجه جوراب می گردد. برای این کار ابتدا باید 2 عدد چای کیسه ای ساده را به مدت 5 دقیقه داخل آب در حال جوشیدن قرار دهید.

سپس کیسه های چای را در مکانی تمیز قرار دهید تا کاملا خشک شوند. بعد از خشک شدن هر کیسه را در یک لنگه کفش قرار داده، اجازه بدهید 12 ساعت داخل کفش بماند. بعد از گذشت 12 ساعت دیگر کفش ها بو نمی دهند و در نتیجه جوراب هایتان هم با هر بار پوشیدن کفش بو نمی گیرند.

منبع: freelandfoot

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2241

به "چگونه یک جوراب خوب و باکیفیت انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک جوراب خوب و باکیفیت انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید