هشدار بازار: اپلیکیشن های بانکی را از منابع نامعتبر دانلود نکنید

به گزارش لوکو، پژوهشگران یک شرکت بین المللی حوزه امنیت نرم افزار و سخت افزار (Sophos X-Ops) به تازگی از کشف بدافزار در نسخه های جعلی چند همراه بانک ایرانی (ملت، صادرات و رسالت) خبر داده اند.

هشدار بازار: اپلیکیشن های بانکی را از منابع نامعتبر دانلود نکنید

بنا به این گزارش، آنالیز های پژوهشگران نشان می دهد چند مدل بدافزار با کپی برداری از اپ های پرداختی سعی نموده اند کاربران این بانک ها را مورد حمله قرار بدهند.

این پژوهش هشدار داده است که نسخه های جعلی این همراه بانک ها در شبکه های اجتماعی و منابع غیرمعتبر منتشر شده و تاکید نموده است که تنها نسخه های موجود در کافه بازار (بازار)، نسخه های قانونی است.

حسین بیات، مدیر تیم آنالیز برنامه های کافه بازار می گوید: کافه بازار به علت ارتباط مستقیم با تیم های توسعه نرم افزاری و امنیتی بانک های ایرانی، پیش از انتشار همراه بانک ها، از صحت و اعتبار همه نسخه اطمینان پیدا می نماید. بعلاوه کاربران با اسکن نرم افزارها به وسیله ده آنتی ویروس جهانی، پیش از دانلود و نصب، امکان خواهند داشت که از سلامت نسخه مد نظر خود مطمئن شوند.

نمونه ای از اسکن همراه بانک ملت به وسیله ده آنتی ویروس جهانی در بازار

هشدارهای پلیس و تیم های امنیت نرم افزاری بانک ها

پلیس فتا و بانک های ایرانی طی هشدارهای گوناگون به وسیله مراجع و اخبار رسمی، همیشه به کاربران خود توصیه نموده اند که نرم افزارهای بانکی را فقط از وبسایت رسمی بانک ها یا مراجع معتبر دانلود نمایند.

بر اساس گزارش بازار در سال 1401، کاربران در مجموع 45 میلیون بار، همراه بانک های 22 بانک ایرانی را از بازار دانلود کردند.

لیست همراه بانک های رسمی در بازار را از اینجا ببینید و نصب کنید.

بازار همیشه به کاربران تاکید می نماید برای حفظ امنیت گوشی و اطلاعات حساب بانکی، نسخه های اصلی همراه بانک خود را از بازار دانلود نمایند و از نصب فایل هایی که در سایت های متفرقه، شبکه های اجتماعی یا به وسیله اپلیکیشن های انتقال فایل نظیر شِیریت (Shareit) دست به دست می گردد، بپرهیزند.

نمونه ای از اسکن همراه بانک صادرات به وسیله ده آنتی ویروس جهانی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2231

به "هشدار بازار: اپلیکیشن های بانکی را از منابع نامعتبر دانلود نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بازار: اپلیکیشن های بانکی را از منابع نامعتبر دانلود نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید