نقاشی های ترسناک قصاب اهوازی روی گوشت های تر و تازه مغازه

به گزارش لوکو، شاید خیلی ها با تماشا ساتور قصابی بند دلشان پاره گردد و به همین علت وقتی داخل قصابی ایستاده اند سعی می نمایند نگاهشان کمتر به گوشت های زیر ساتور رفته بیفتد.

نقاشی های ترسناک قصاب اهوازی روی گوشت های تر و تازه مغازه

به گزارش خبرنگاران، خبرنگار خبرنگاران سرنخ سال 1388 سراغ سوژه ای بسیار عجیب در اهواز رفته بود:

این روزها در منطقه کیانپارس اهواز قصابی ای باز شده که اهالی محل حتی اگر قصد خرید گوشت هم نداشته باشند، به عمد از جلوی این قصابی رد می شوند. البته به خاطر اینکه آقای قصاب خوش ذوق، هر روز کلی هنرنمایی می نماید و روی گوشت های تر و تازه و پرچربی طرح گل، شکلک، غروب خورشید، کاریکاتور و... پیاده می نماید.

برای اولین بار این کار را دو سال پیش انجام دادم. آن زمان خودم مغازه قصابی نداشتم و در مغازه مردم کار می کردم؛ این ها را مسعود طاهری می گوید؛ کسی که از همان سنین نوجوانی به کارهای هنری و طراحی علاقه داشت. من در مدرسه هنر خوانده بودم و همین کمکم کرد که کارهای دیگری هم انجام بدهم.

حالا مسعود طاهری چه در خانه، چه در مغازه و چه در میان اقوام و فامیلش به عنوان یک طراح درست و حسابی شناخته می گردد؛ به طوری که هرکس بخواهد مهمانی بگیرد از هنر طراحی و چیدمان آقا مسعود استفاده می نماید. بیشتر وسایل تزئینی خانه ما کار خودم است. مهمانی هم که داشته باشیم خانمم خیالش راحت است که کار تزئین میز شام و ناهار یا میوه ها را یکی هست که انجام دهد. آقای قصاب با همین پیش زمینه آن قدر جلو رفت که بالاخره توانست حدود دو سال پیش به شکل اعجاب انگیزی با شغل قصابی ارتباط برقرار کند.

البته حدود 25 سال است که اطرافیان مسعود طاهری او را به عنوان یک قصاب حرفه ای می شناسند و حالا او بعد از این همه سال، شش ماه است که یک سوپر گوشت برای خودش راه انداخته که اهالی محل هر روز با تعجب زیاد از مقابل ویترین پر از گوشت آن عبور می نمایند.

طراحی روی چربی!

بچه تر که بودم، در مغازه قصابی دایی ام کار می کردم. صبح ها به مدرسه می رفتم و بعدازظهرها و اوقات بیکاری در مغازه دایی مشغول به کار می شدم و این طوری بود که آقا مسعود سر از قصابی و شقه شقه کردن گوشت ها درآورد. اما آقای قصاب طراحی روی گوشت را دو سال است که با جدیت زیاد دنبال می نماید.

البته زمانی که مسعود طاهری برای اولین بار وقت گذاشت و خلاقیت هایش را روی گوشت پیاده کرد، با استقبال خوبی از طرف صاحب مغازه و دیگران روبه رو نشد. وقتی برای اولین بار این کار را کردم، صاحب مغازه گفت: ببین چقدر بیکار بوده ای که گوشت بیچاره را به این روز درآورده ای. این حرف صاحب مغازه می توانست همان جا ذوق مسعود را کور کند. اما او همان لحظه تصمیم گرفت زمانی که خودش صاحب یک مغازه قصابی شد، همان کاری را که دلش می خواست با گوشت ها انجام بدهد. الان طوری شده که صبح گوشت می آورم تا آخر شب تمام می گردد. مردم عاشق گوشت های پشت ویترین من هستند و دوست دارند از آن قسمتی که طراحی شده گوشت به شان بدهم.

حالا مسعود هر وقت که فرصت کند با یک چاقوی تیز به جان گوشت های تازه می افتد. روی هر گوشتی نمی گردد طراحی کرد. اولا گوشت باید تازه باشد و دوم اینکه این اتفاق روی گوشتی صورت می گیرد که حتما یک لایه چربی روی آن را پوشانده. به همین دلیل وقتی طرحم را روی چربی می کشم و قسمت های زائد را درمی آورم، قسمت های قرمز گوشت می زند بیرون و طرحم جلوه پیدا می نماید.

مسعود طاهری طرح هایش را روی گوشتی می کشد که حتما یک لایه چربی ضخیم روی آن باشد

یک دلقک روی ران گوساله

آقای قصاب بیشتر طرح هایش را روی ران گوساله عملی می نماید. البته او برای زیباتر شدن گوشت های طراحی شده پشت ویترین مغازه اش دست به ابتکار دیگری هم زده که بهتر است آن را از زبان خودش بخوانید. من از چشم گاو برای زیباتر شدن طرح هایم استفاده می کنم.

گرچه چشم گاو در نظر اول چندش آور است اما آن را به شکلی لابه لای طرح جاسازی می کنم که ظاهر خوبی پیدا می نماید. و حالا طوری شده که مشتری ها وقتی پا به سوپرگوشت طاهری می گذارند به شوخی به آقای قصاب می گویند: لطفا از قسمت چشمش به ما بدهید!. گل پنج پر، گل داوودی دیگر گل های ریز و درشت، شکل دلقک و... طرح هایی بوده اند که مسعود با حوصله روی گوشت های مغازه اش کشیده است.

در حقیقت یکی از دلایل رفت و آمد زیاد مشتری ها به مغازه او همین خلاقیت آقای قصاب است. اما یکی از زیباترین طرح هایی که مسعود طاهری روی گوشت ها درآورده و حسابی هم مشتری جذب نموده طرحی است که خودش می گوید: این طرح روی سه راسته گوشت بود.

روی راسته گوشتی که در وسط ویترین بود، چهره خندان یک دلقک را کشیدم و روی راسته گوشت های کناری اش هم طرح گل و آن روز محال ممکن بود اهالی از جلوی مغازه ام رد شوند و چند لحظه مقابل ویترین به دیدن نایستند! حالا آقای قصاب با استقبال مشتری هایش سر ذوق آمده تا طرح های زیباتر و بهتری را روی گوشت های مغازه اش پیاده کند. نگران نباشید! در طرح های نو او خبری از زبان گاو و گوساله نیست! آقای قصاب خودش در این باره می گوید: چیزهای چندش آور باعث می گردد مشتری ها دلزده شوند. به خاطر همین، فعلا چشم گاو و گوساله را به طرح هایم اضافه نموده ام و نه چیز دیگر.

به هر حال اگر دلتان هوای غروب خورشید کرد یا خواستید تصویر گل و دلقک را کنار هم ببینید، بی خیال بوم نقاشی و نمایشگاه ها و... بشوید و اگر گذرتان به محله کیانپارس اهواز افتاد، سری هم به مغازه این قصاب هنرمند بزنید! قطعا دست خالی برنخواهیدگشت!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2214

به "نقاشی های ترسناک قصاب اهوازی روی گوشت های تر و تازه مغازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی های ترسناک قصاب اهوازی روی گوشت های تر و تازه مغازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید