مقاله: باسیلیکای سانتا ماریا دل پوپولو رم (ایتالیا)

به گزارش لوکو، نقاشی محراب این دعاخانه توسط Annibale Carracci کشیده شده و تصویرگر عروج مریم است. این نقاشی قبل از نقاشی Caravaggio کشیده شده و در مقایسه با استفاده مدرن آن نقاشی از نور و واقع گرایی اش کمی از مد افتاده و کهنه به نظر می آید. دعاخانه Chigi با دستور بانکدار سیه نایی Agostino Chigi ساخته شد. این دعاخانه توسط رافائل بین سال های 1513 تا 1516 ساخته و تزئین شد. Agostino Chigi و رافائل هر دو در سال 1520 از دنیا رفتند و کارشان نیمه تمام ماند. کار این دعاخانه بعدا توسط برنینی تکمیل شد.

مقاله: باسیلیکای سانتا ماریا دل پوپولو رم (ایتالیا)

راحت ترین راه برای رسیدن به این کلیسا در مدت تور ایتالیا استفاده از مترو رم است. خط A مترو را سوار شده و در ایستگاه Flaminio پیاده شوید. از دروازه عبور کرده و به کلیسا خواهید رسید.

در بیرون کلیسا چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد. گنبدهای کلیسا را می توانید از میدان ببینید. فضای داخلی کلیسا سبک رنسانسی اواخر قرن 15 ایتالیا را دارد. محراب کلیسا توسط Bramante در حدود سال 1502 برای پاپ Julius II ساخته شد. این کار یکی از اولین کارهای این هنرمند در رم بوده است. نقاشی های دیواری طاق توسط Pinturicchio بین سال های 1508 تا 1509 کشیده شدند. این نقاشی ها تاجگذاری مریم مقدس، چهار مولف انجیل، چهار زن غیبگو و پدران کلیسا را به تصویر می کشند. محراب همچنین شامل مقبره یادمان کاردینال Girolamo Basso della Rovere و کاردینال Ascanio Sforza نیز می شود.

اولین دعاخانه در جناح شمالی کلیسا، دعاخانه Cerasi است. این مکان برای دو نقاشی که توسط Caravaggio بین سال های 1600 تا 1601 کشیده شده اند معروف است. این نقاشی ها مصلوب شدن سن پیتر و سقوط سینت پاول، دو رویداد مهم در زندگی قدیس های محافظ رم را به تصویر می کشند. هر دوی این نقاشی ها با نورپردازی دراماتیک، احساس و واقع گراییشان شناخته می شوند. در این نقاشی ها سینت پاول روی زمین افتاده است و سینت پیتر به صورت مردی پیر که در مواجهه با مرگی خوارکننده و دردناک است تصویر شده است.

منبع مقاله: باسیلیکای سانتا ماریا دل پوپولو رم (ایتالیا)

انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1828

به "مقاله: باسیلیکای سانتا ماریا دل پوپولو رم (ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: باسیلیکای سانتا ماریا دل پوپولو رم (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید