طراحی سینک آشپزخانه مدرن

به گزارش لوکو، سینک آشپزخانه یکی از مهم ترین المان ها در طراحی آشپزخانه می باشد. سینک ها در دسته المان های تزئینی قرار نمی گیرند اما وجود آن ها در هر آشپزخانه ای امری اساسی و جدایی ناپذیر است. سینک آشپزخانه های مدرن در اندازه، شکل و متریال مختلف وجود دارند و شکل آن ها به گونه ای است که باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه می گردد. آن چه که در انتخاب سینک باید به آن توجه داشته باشید نه تنها زیبایی آن بلکه کاربردی بودن سینک نیز می باشد. امروزه سینک ها تنوع فراوانی پیدا نموده اند و شما می توانید با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر دارید، نمونه ای مناسب از آن ها که با سبک طراحی آشپزخانه نیز هماهنگی دارد، انتخاب نمایید. در ادامه به شرح بیش تر در خصوص انواع سینک هایی که در آشپزخانه مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، می پردازیم.

طراحی سینک آشپزخانه مدرن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از سینک هایی که در داخل کابینت و کانتر آشپزخانه جاسازی می شوند، از محبوبیت زیادی در طراحی آشپزخانه های مدرن برخوردارند. محل قرارگیری آن ها به شکلی است که در معرض دید نمی باشند و باعث ایجاد جلب توجه نمی شوند، اما اگر رنگ آن ها با رنگ کانتر متفاوت باشد و باعث ایجاد کنتراست گردد، نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. آن چه که در این تصویر مشاهده می کنید نمونه ای از این سینک ها بوده و همان طور که مشاهده می کنید رنگ سیاه آن با رنگ سفید کانتر کنتراست ایجاد نموده و باعث ایجاد نمای زیبایی شده است. استفاده از جزئیات طلایی رنگ در کنار آن ها به این جذابیت افزوده است.

استفاده از رنگ سفید و انواع سینک متالیک نیز نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید و از جمله ترکیب های پر هوادار می باشد. در طراحی سینک های مدرن از بعضی از وسیله های پرکاربرد در کنار آن نیز استفاده می گردد. برای مثال طراحی فضایی که بتوان از آن برای خرد کردن سبزیجات استفاده کرد، نمونه ای از این طراحی ها می باشد. استفاده از سینک هایی به این شکل برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب می باشد.

استفاده از سینک هایی که در زاویه آشپزخانه تعبیه می شوند، انتخاب بسیار مناسبی می باشد. چرا که استفاده از آن ها این امکان را فراهم می نماید که از هر گوشه ای از آشپزخانه بهترین استفاده را برده باشیم. استفاده از این سینک ها در آشپزخانه های کوچک باعث استفاده بهینه از کل فضای موجود می گردد.

سینک استیل براق

استفاده از سینک های استیل که ظاهری براق دارند نه تنها از زیبایی برخوردار هستند، بلکه نگهداری از آن ها نیز آسان می باشد. به همین خاطر استفاده از این سینک ها در بین عموم افراد از محبوبیت برخوردار است. تنها نکته ای که در استفاده از این گونه سینک ها باید به آن توجه داشته باشید، جلوگیری از ایجاد خراش بر روی آن ها در هنگام تمیز کردن می باشد.

اگر چه سینک هایی به جنس برنج کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، اما انتخاب آن ها به جای سینک های استیل، گزینه خوبی است که در مقابل شما قرار گرفته است. اگر تمایل دارید از طراحی روستیک در آشپزخانه استفاده نمایید، انتخاب آن ها گزینه مناسبی می باشد.

از مزیت های استفاده از سینک های فلزی می توان به مقرون به صرفه بودن آن ها اشاره نمود هم چنین این سینک ها در کنار انواع متریال، تلفیق مناسبی ایجاد می نماید. برای مثال می توان از آن ها در کنار کانترهای چوبی، بتن، گرانیت، مرمر و غیره استفاده کرد. نمونه مدرن این سینک ها معمولا مستطیلی شکل می باشند.

سینک سنگی

زمانی که صحبت از سنگ ها به میان می آید، بدون شک سنگ مرمر نمونه ای از سنگ هایی است که از زیبایی برخوردار می باشد. سنگ مرمر نمونه ای از متریال مناسب برای استفاده در آشپزخانه می باشد. اما اگر از جمله افرادی هستید که به طراحی که احتیاج به مراقبت زیاد داشته باشد علاقه ندارید، بهتر است استفاده از این سنگ را فراموش کنید. چرا که سنگ مرمر به مراقبت های ویژه ای احتیاجمند می باشد. از طرفی این سنگ از ظاهر بسیار زیبایی نیز برخوردار است. استفاده از سینک های سنگی نیز از زیبایی چشم نوازی برخوردار بوده و باعث ایجاد نمایی متفاوت در آشپزخانه می گردد.

سینک های دوقلو

استفاده از سینک های دو قلو برای آشپزخانه های مدرن بسیار مناسب می باشد. این سینک ها نمونه ای از سینک هایی هستند که از طراحی کاربردی نیز برخوردار می باشند.

سینک های کم عمق

به طور کلی می توان گفت این گونه سینک ها نسبت به سینک هایی که عمق دارند، فزونی خاصی ندارند. طراحی این گونه سینک ها به گونه ای است که نمی توان تعداد زیادی ظرف در داخل آن قرار داد. این گونه سینک ها که در طراحی مدرن از آن ها استفاده می گردد، در شکل ها و انواع مخلفی وجود دارند.

سینک های پر عمق

استفاده از این سینک ها کارایی بالایی دارد و نمونه ای از طراحی کاربردی در نظر گرفته می گردد. برای مثال سینک های مستطیلی شکل بتنی از جمله سینک هایی هستند که عمق زیای دارند اما استفاده از آن ها چندان رایج نیست.

طراحی سینک ظرفشویی آشپزخانه مدرن

آن چه که در طراحی سینک های مدرن در نظر گرفته می گردد، کاربردی بودن آن ها می باشد. توجه به کیفیت بالای این گونه سینک ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی این گونه سینک ها به گونه ای است که در کنار آن از یک صفحه برای قرار دادن ظروف و یا موادی مانند سبزیجات در نظر گرفته می گردد.

سینک های ظرفشویی در اندازه و شکل های مختلف وجود دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی و میزان فضایی که در اختیار دارید از آن ها بهره ببرید. اما به یاد داشته باشید که بیش تر سینک هایی که در آشپزخانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، مستطیلی شکل می باشند.

نکات پایانی

سینک های ظرفشویی از جمله المان هایی هستند که در اندازه، شکل، رنگ و طرح های مختلف وجود دارند. شما می توانید با توجه به طراحی آشپزخانه خود نمونه مناسبی از آن را انتخاب نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 636

به "طراحی سینک آشپزخانه مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سینک آشپزخانه مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید