خبرنگاران پنج قطعه شی تاریخی با قدمت 2700 سال به میراث فرهنگی سلماس اهدا شد

به گزارش لوکو، ارومیه- خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلماس در شمال آذربایجان غربی گفت: پنج قطعه شی تاریخی با قدمت 2 هزار 700 سال قبل توسط شهروندان به میراث فرهنگی این شهرستان اهدا شد.

خبرنگاران پنج قطعه شی تاریخی با قدمت 2700 سال به میراث فرهنگی سلماس اهدا شد

افراسیاب گرواند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه سلماس فاقد موزه اشیای تاریخی است، افزود: این اشیای بعد از راه اندازی موزه مردم شناسی در معرض دید عموم گذاشته می گردد تا به این وسیله مردم برای اهدای آثار تاریخی تشویق و راغب شوند.

وی ادامه داد: یک سری اشیای سنگی نیز از روستاهای تاریخی اطراف شهرستان سلماس جمع آوری و قرار است بعد از راه اندازی یک موزه مردم شناسی در معرض دیدعموم قرار گرفته و خبر کاملی از این اشیای منتشر گردد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلماس گفت: 20 قطعه اشیای سنگی نیز در کلیسای هفتوان این شهرستان بود که درصددیم یک نمایشگاه اشیای سنگی در کلیسای یاد شده برگزار کنیم.

گراوند افزود: تعدادی اشیای مردم شناسی نیز جمع آوری شده و در صورت تملک حمام شیخ سلماس و تبدیل این حمام به موزه مردم شناسی، موضوع راه اندازی موزه و نمایش اشیای تاریخی در این شهرستان نیز حل می گردد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سلماس ادامه داد: شهروندان می توانند اشیای باستان شناسی و مردم شناسی خود را به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان تحویل دهند تا این اشیای تاریخی به نام شخص یا خانواده آنها نگهداری و در معرض نمایش عموم قرار بگیرد.

بعد از زلزله سال 1309 آثار تاریخی شهرستان سلماس در شمال آذربایجان غربی دچار آسیب شده و یا از بین رفته اند و این شهرستان آثار اندکی در مقایسه با شهرستان ارومیه و خوی دارد.

حمام شیخ، مسجد آقا، نقش برجسته خان تختی، آبشارها و تپه های مختلف تاریخی از جمله تپه اهرنجان جزو آثار تاریخی و دیدنی سلماس است.

شهرستان سلماس با 143 روستای بالای 20 خانوار در 2 بخش مرکزی و کوهسار در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1357

به "خبرنگاران پنج قطعه شی تاریخی با قدمت 2700 سال به میراث فرهنگی سلماس اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج قطعه شی تاریخی با قدمت 2700 سال به میراث فرهنگی سلماس اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید