ثبت نام کنکور 1401 شروع شد

به گزارش لوکو، فرصت ثبت نام کنکور سراسری سال 1401 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور از هم اکنون شروع شد.

ثبت نام کنکور 1401 شروع شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، فرصت ثبت نام کنکور سراسری سال 1401 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور از هم اکنون شروع شد.

براین اساس داوطلبان پذیرش در رشته های با آزمون دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیغام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و بعلاوه رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تا 17 بهمن ماه می توانند منحصراً به وسیله درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای ثبت نام اقدام نمایند.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان ضروری است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران این دفترچه راهنما را مطالعه کرده و در صورتی که دارای شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه هستند، می توانید به عنوان متقاضی در این آزمون ثبت نام نمایند.

هر متقاضی مطابق ضوابط آزمون می تواند در یکی از گروه های پنجگانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی 1 (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی 2 (علوم تجربی)، گروه آزمایشی 3 (علوم انسانی)، گروه آزمایشی 4 (هنر) و گروه آزمایشی 5 (زبان های خارجی) شرکت نماید.

براساس ضوابط، دانشجویان دوره روزانه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در صورتی می توانند در آزمون سراسری سال 1401 ثبت نام و شرکت نمایند که اولاً واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مذکور باشند و ثانیاً حداکثر تا 25 اسفندماه سال جاری نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نمایند. بدیهی است متقاضیان مذکور، در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ مشخص شده، در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی تازه خود نیستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1965

به "ثبت نام کنکور 1401 شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام کنکور 1401 شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید