فراوری 6 سریال نو در شبکه دو

به گزارش لوکو، بهرنگ ملک محمدی بیان کرد، گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در مجموع تا تابستان 1401 فراوری شش سریال تازه در قالب 185 قسمت (به جز نگارش سریال های تازه) را در دست فراوری دارد.

فراوری 6 سریال نو در شبکه دو

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه دو، بهرنگ ملک محمدی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو در ادامه خبر بالا اضافه نمود: هر چند در یکی، دو پروژه به علت درگیری عوامل با کووید 19 دچار توقف موقت شدند اما در حال حاضر به جز سریالِ در حال پخش در کنار پروانه ها، چهار سریال در حال تصویربرداری است که این تعداد سریال در مجموع 140 قسمت را شامل می شوند . در کنار این مجموعه ها، 15 قسمت سریال نوروزی و 30 قسمت سریال رمضانی را می توان اضافه نمود که 185 قسمت تا تابستان 1401 ،تدارک ویژه گروه فیلم و سریال برای علاقمندان به فیلم و سریال خواهد بود.

ملک محمدی در شرح سریال های در حال تصویربرداری این شبکه گفت: نوار زرد 2 به تهیه نمایندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی سروش محمدزاده در 30 قسمت، از سرنوشت 4 به تهیه نمایندگی علی اکبر تحویلیان و کارگردانی محمدرضا خردمندان در 50 قسمت، شب بیدار به تهیه نمایندگی علی مهام و کارگردانی رضا ابوفاضلی در 30 قسمت و تب و تاب به تهیه نمایندگی مهدی شفیعی و کارگردانی داریوش مختاری در 30 قسمت از جمله سریال های در حال تصویربرداری این شبکه است.

وی در ادامه درباره زمان پخش این سریال ها بیان نمود: پیش بینی شده نوار زرد 2 آذرماه به پخش برس. از سرنوشت 4 با 50 قسمت زمستان، شب بیدار و تب و تاب هم مقرر است بعد از رمضان 1401 در جدول پخش سریال های این شبکه قرار بگیرند. برای نوروز و رمضان 1401 هم دو سریال را در نظر گرفته ایم که به زودی تعیینات کامل آن اعلام خواهد شد.

آثار در دست نگارش

ملک محمدی اضافه نمود: در حوزه نگارش محمدمهدی عسگرپور در حال نگارش یک اثر نو به نام برای او است که در گروه فیلم و سریال شبکه دو فراوری خواهد شد و به محض فراغت ایشان از پروژه هایی که در دست دارند، فراوری این سریال را هم شروع خواهیم کرد. بعلاوه سامان سالور هم نگارش یک اثر دیگر را پیش می برند.

وی ادامه داد: بچه مهندس 5 به اسم یکی از پروژه های مطرح و شاخص شبکه دو هم در حال نگارش است که با تهیه نمایندگی سعید سعدی و کارگردانی علی غفاری سال آینده به فراوری خواهد رسید. مهیار عیار به تهیه نمایندگی بهروز مفید هم یک پروژه تاریخی و وزین است که در دوره صفویه می گذرد و در حال برنامه ریزی هستیم تا به فراوری نزدیک گردد.

او بیان نمود: خانواده محور بودن سریال ها، در نظر داشتن معرفی سبک زندگی صحیح اسلامی- ایرانی، پرداختن به مسائل خانواده ها و جوانان و ... از جمله ویژگی های دیگر این سریال هاست. هر شبکه ای به صورت استاندارد احتیاج دارد 8 تا 9 سریال نو در سال فراوری کند که شبکه دو هم در این راستا همین تعداد فراوری را تا کنون برنامه ریزی نموده است.

تلویزیون؛ سکوی پرش هنرمندان جوان و کاربلد

وی اضافه نمود: گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در کنار به کارگیری هنرمندان پیشکسوت، روی ظرفیت جوان تلویزیون در حال سرمایه گذاری است. در این راستا رضا ابوفاضلی و داریوش مختاری از جمله کارگردان هایی هستند که هر چند در زمینه کارگردانی فیلم های تلویزیونی و نویسندگی دارای تجارب ارزشمندی هستند اما به طور تعیین کارگردانیِ اولین سریال شان را در شبکه دو سیما تجربه می نمایند.

ملک محمدی ادامه داد: بانیپال شومون، سامرند معروفی و ... هم از جمله بازیگران جوانی هستند که با توجه به تجربه ای که در آثار مختلف تصویری کسب نموده اند، به اسم شخصیت اصلی سریال های نوار زرد 2 و در کنار پروانه ها با پروژه ها همکاری می نمایند. در سریال های نوروز و رمضان شبکه هم به کارگیری ظرفیت های جوان در دستور کار واقع شده است.

وی اضافه نمود: این عوامل و بازیگران سال ها تجربه در کارنامه کاری خود دارند اما باید در نقطه ای مورد اعتماد بیشتر قرار گیرند. فراوری سریال های مختلف در شبکه نمایش خانگی باعث به کارگیری بسیاری از عوامل شده و اینجاست که تلویزیون باید زایش پیوسته نیروهای کارآمد خود را داشته و به سرمایه گذاری بر نیروهای جوان تمرکز ویژه ای داشته باشد.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو تاکید نمود: همه چهره های مهم سینما و تلویزیون یک نقطه ورود به آثار مهم تصویری داشته اند. قطعا در پروژه ای به آنها اطمینان شده و اینها تبدیل به سرمایه های تلویزیون شده اند. سینما، نمایش خانگی و تلویزیون سه بازار مهم برای به کارگیری نیروهای کاربلد است. اما نکته قابل توجه این است که یکی از آورده های مهم تلویزیون کادرسازی به مفهوم وارد کردن عوامل جوان است، همان طور که بسیاری از چهره های معروف سینما و نمایش خانگی هم سکوی پرش شان تلویزیون بوده است.

وی توضیح داد: بنابراین تلویزیون نباید از این وظیفه ذاتی خود یعنی پرورش نیروهای جوان غافل گردد و هر ساله به صورت مستمر به کشف و معرفی این استعدادها بپردازد. شبکه های مختلف هم این رویکرد را دارند و در شبکه دو به طور تعیین این اتفاق پیگیری می گردد.

ملک محمدی در شرح بیشتر این مساله اضافه نمود: در سریال از سرنوشت سه فصل قبلی را هم محمدرضا خردمندان به اسم یک کارگردان جوان کارگردانی کرد که با استقبال ویژه مخاطب روبرو شد. در این مجموعه دارا حیایی، کیسان دیباج، مونا کرمی، فاطیما بهارمست و سایر بازیگران جوان این سریال هم به اسم اولین حضور جدی خود در سریال های تلویزیونی به خوبی دیده شدند. فصل نو این سریال هم با وجود بیماری کرونا و تعطیلی های موقت پروژه، بدون کمترین تغییری روانه آنتن خواهد شد و پیش بینی می کنم که فصل متفاوت و زیبایی خواهد شد.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو در خاتمه یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این گروه توجه به استفاده از بازیگران بومی هر استان است. اگر پروژه ای لوکیشنِ شهرستان دارد و در استان های مختلف تصویربرداری می گردد حتما از بازیگران بومی آن استان در آن سریال استفاده می کنیم. این مساله برای ما بسیار اهمیت دارد که از ظرفیت های بومی هر استان در حوزه سریال سازی استفاده کنیم و این اتفاق در پروژه های این شبکه که نمونه اخیر آن سریال در کنار پروانه ها بوده، اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1760

به "فراوری 6 سریال نو در شبکه دو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 6 سریال نو در شبکه دو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید