تشریح ویژه برنامه های میراث فرهنگی گیلان در هفته دولت

به گزارش لوکو، ویژه برنامه های اجرایی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در هفته دولت تشریح شد.

تشریح ویژه برنامه های میراث فرهنگی گیلان در هفته دولت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گیلان، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گفت: در این هفته 37 پروژه در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی با حجم سرمایه گذاری و اعتباری بالغ بر 540میلیارد ریال افتتاح و امکان اشتغال تقریبی 200 نفر ایجاد می گردد.

او 120 میلیارد ریال از مجموع سرمایه گذاری برای طرح های مذکور را تامین شده از سوی بانک ها عنوان نمود و یادآور شد: مبلغ 18 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی تامین شده که اتمام طرح سالم سازی ساحل چمخاله و پنج پروژه حوزه میراث فرهنگی با موضوع بازگشایی بخش شرقی قلعه رودخان، سامان دهی مناره صومعه سرا، افتتاح فاز اول سایت موزه اسب ریسه و محوطه سازی حمام مریان را با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال در بر داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تعدد دفاتر خدمات مسافرتی معتبر با خدماتی منحصر به فرد را عنصری قابل اتکا در امر توسعه گردشگری استان خواند و از افتتاح دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در رشت با میزان سرمایه گذاری 2میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم برای شش نفر اطلاع داد.

امیرانتخابی همچنین به افتتاح 22 واحد هتل و بوم گردی در شهرستانهای آستانه اشرفیه ،انزلی، رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن،ماسال، رودبار، تالش، رضوانشهر، آستارا و لاهیجان اشاره نمود و اضافه نمود: با اشاره به اهمیت فعالیت های صنایع دستی در اشتغالزایی و معرفی داشته های فرهنگی گیلان، 3 کارگاه صنایع دستی طی هفته دولت افتتاح می گردد .

هتل چهار ستاره راتینس ماسال با حجم سرمایه گذاری 570 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال 67 نفر در سفر اخیر علی اکبر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افتتاح شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 301

به "تشریح ویژه برنامه های میراث فرهنگی گیلان در هفته دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح ویژه برنامه های میراث فرهنگی گیلان در هفته دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید