بحران جسدهای کرونایی در پرجمعیت ترین شهر اکوادور کرونا چه زمانی تمام می شود؟ (فیلم)

به گزارش لوکو، بسیاری از کارکنان شرکت های کفن و دفن از زمان شیوع اپیدمی کرونا از ترس ابتلا، سر کار خود حاضر نمی شوند.

بحران جسدهای کرونایی در پرجمعیت ترین شهر اکوادور کرونا چه زمانی تمام می شود؟ (فیلم)

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

پرجمعیت ترین شهر اکوادور علاوه بر بحران افزایش تصاعدی بیماران کرونایی با بحران اجساد بیماران فوت شده کرونایی نیز روبروست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان با تکمیل ظرفیت بیمارستان ها در پذیرش بیماران بدحال کرونایی، بسیاری از بیماران فقیر کرونایی در شهر گوایاکیل در خانه ها می مانند و وقتی می میرند اجساد آنها روی دست خانواده ها می ماند.

در شهر بندری گوایاکیل اکوادور که مهم ترین شهر اقتصادی و پرجمعیت ترین شهر اکوادور است، بسیاری از مبتلایان به کرونا به دلیل نبود امکانات پزشکی و بهداشتی و کفن و دفن تنها می میرند و جسد آنها گاه در خیابان های این شهر می گندد.

نمونه ای از جسدهای در تابوت بلاتکلیف در خیابان/ سی ان ان

با وجود اعلام مقررات سختگیرانه قرنطینه سراسری در اکوادور از سوی دولت، اما در بسیاری از محله های فقیرنشین گوایاکیل وقتی مردم فقیر برای بردن بیماران کرونایی بدحال با اورژانس تماس می گیرند، به دلیل پر بودن ظرفیت بیمارستان های دولتی، کسی برای بردن بیماران بدحال آنها مراجعه نمی کند در نهایت بیمار بدحال در خانه می میرد و جسد روی دست خانواده می ماند و یا اگر فرد مریض تنها زندگی می کرده، جسد او در خانه می گندد و باعث آزار همسایگان می شود.

در محله های فقیر گوایاکیل اجساد فوتی های کرونایی در خیابان ها دیده می شوند و گاه روزها در این شرایط می مانند و باعث آزار و اذیت همسایگان می شود.

مشکل جمع آوری اجساد در گوایاکیل این است که بسیاری از کارکنان شرکت های کفن و دفن از بیم ابتلا به ویروس کرونا از زمان شیوع اپیدمی به سرکارهای خود نرفته اند و به همین خاطر شرکت های کفن و دفن از عهده پوشش کار برنمی آیند.

به همین خاطر دولت اکوادور از روز دوشنبه هفته گذشته نیروهایی ویژه از پلیس و ارتش را به این شهر بندری اکوادور اعزام کرده تا اجساد را از خانه ها و خیابان ها جمع آوری کنند. از زمان اعزام این نیروها طبق اعلام مقلامات محلی و دولتی روزانه بیش از 150 جسد کرونایی از خانه ها و خیابان های بیزرگ ترین شهر اکوادور، جمع شده است.

انتقال یک جسد فوتی کرونایی از بیمارستانی در شهر گوایاکیل/ سی ان ان

آمارهای رسمی حاکی از ابتلای حدود 3400 اکوادوری به کووید 19 و مرگ 102 نفر است، در حالی که کارشناسان آمارهای واقعی را بسیار بیشتر از این رقم تخمین می زنند.

در ویدئوهایی که طی روزهای گذشته در شبکه های اجتماعی انتشار یافته مردم برخی مناطق شهر گوایاکیل از بوی بد اجساد در خیابان ها و خانه های اطراف شان شکایت می کنند.

در یکی از این ویدئوها که در رویترز هم منتشر شده فرناندو اسپانا یکی از شهروندان گوایاکیل از نیامدن ماموران دولتی برای بردن جسد مریض کرونایی از خانه همسایه اش شکایت می کند و می گوید: ما 5 روز صبر کردیم .. ما از زنگ زدن به 911 خسته شده ایم. به ما می گویند صبر کنید در حال حل قضیه هستیم. چقدر باید صبر کنیم؟ او سپس دوربین گوشی موبایل خود را از پنجره به داخل خانه همسایه می چرخاند و دوربین یک کیسه نایلونی مشکی را نشان می دهد که جسد فرد متوفی 5 روز در داخل آن قرار داده شده است.

اجساد فوتی های کرونایی در بیرون بیمارستانی در شهر گوایاکیل/ خبرگزاری فرانسه

سپس همسایه اسپانا می گوید: این بوی بدنی است که دیگر نمی توان آن را تحمل کرد.. ما اینجا همسایگان سالمند هم داریم. مادرم را نیز دارم که 80 سال سن دارد و دارای مسائل تنفسی است.

در 2 فیلم دیگر که به دست سی ان ان رسیده نشان می دهد که اجساد فوتی های کرونایی در شهر رها می شوند و سپس افرادی دیگر در حال انتقال این احساد به خودرو به مکان های دیگر هستند.

در یکی از فیلم ها هم 2 مرد در حالی که جسد یک فرد کرونایی فوت شده را در پتویی در داخل کوچه ای فرعی می کشند وقتی از خانه یکی از ساکنان صدای دادو فریاد اعتراض بلند می شود، جسد را رها کرده و فرار می کنند.

کرونا سخت تر بود اگر شبکه های اجتماعی نبودند

مقام آلمانی آمریکا را به خاطر ضبط محموله ماسک دزد مدرن خواند

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 889

به "بحران جسدهای کرونایی در پرجمعیت ترین شهر اکوادور کرونا چه زمانی تمام می شود؟ (فیلم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران جسدهای کرونایی در پرجمعیت ترین شهر اکوادور کرونا چه زمانی تمام می شود؟ (فیلم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید