انتخاب رنگ کفپوش چوبی

به گزارش لوکو، امروزه انواع کفپوش های چوبی در رنگ های مختلف موجود می باشند. به همین خاطر اجرای تمامی ایده های طراحی دکوراسیون که در ذهن دارید، امکان پذیر می باشد. یکی از نکات جذابی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد، زمینه لازم برای استفاده از خلاقیت می باشد. در کنار به کارگیری خلاقیت خود، استفاده از قانون هایی که در طراحی دکوراسیون وجود دارد، به شما در اجرای یک طراحی بی نقص یاری خواهد نمود. این امکان برای شما وجود دارد که در انتخاب رنگ آزادانه عمل کنید. اما به یاد داشته باشید که ممکن است بعد از اجرا متوجه شوید که انتخاب شما درست نبوده و در این زمینه با مشکلاتی رو به رو شوید. به همین خاطر استفاده از تکنیک های موجود می تواند به شما در انجام این کار یاری کند. امروزه با توجه به گستردگی کفپوش ها امکان استفاده از کفپوش های رنگ روشن و تیره وجود دارد. تنوع رنگ این کفپوش ها بسیار بالا بوده و از سفید تا زرد و در رنگ های تیره وجود دارند. استفاده از کفپوش های رنگ روشن و تیره هرکدام معایب و مزایایی دارد. در این جا به طور خلاصه به بیان جزئیاتی که در خصوص انتخاب رنگ مناسب کفپوش چوبی می توانید مورد استفاده قرار دهید، می پردازیم.

انتخاب رنگ کفپوش چوبی

تمیز کردن کدام یک آسان تر می باشد؟

گرد و خاک بر روی کفپوش های روشن کم تر از کفپوش های تیره نمایان می گردد. از این جهت استفاده و تمیز کزدن آن ها راحت تر می باشد. اگر به استفاده از کفپوش های تیره علاقه دارید، بهتر است از انواع طیف رنگی نه چندان تیره آن ها ستفاده نمایید.

استفاده از رنگ های مکمل یا متضاد

اگر رنگ مبلمانی که در اتاق نشیمن وجود دارد، رنگی تیره است باید از استفاده کفپوش های رنگ تیره پرهیز نمایید. زیرا در این صورت هیچ کدام از المان ها آن طور که باید خود را نشان نداده و هیچ نقطه کانونی که باعث جلب توجه افراد گردد وجود نخواهد داشت. استفاده از کفپوش های تیره در کنار مبلمان هایی به رنگ روشن و یا بالعکس، نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. استفاده از رنگ هایی که نه چندان تیره و نه چندان روشن باشد نیز ایده ای مناسب می باشد. بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی بر این باورند که انتخاب کفپوش باید با ظاهر کلی اتاق هماهنگی داشته باشد.

انواع سبک

در زمان انتخاب کفپوش های چوبی، علاوه بر انتخاب رنگ باید به موارد دیگر نیز توجه داشته باشید. زمانی که صحبت از سبک به میان می آید توجه به متریال به کار رفته در کفپوش و بافت های مختلف اهمیت ویژه ای پیدا می نماید. برای مثال استفاده از کفپوش هایی که ظاهری شبیه به مرمر دارند و یا انواع های گلاس آن ها برای خانه هایی به سبک روستیک بسیار مناسب می باشد. در طراحی خانه های مدرن بیش تر از کفپوش های رنگ روشن استفاده می گردد. در صورتی که در سبک سنتی استفاده از کفپوش های رنگ تیره هواداران بیش تری دارد. از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که در ابتدا به احتیاج خود و آن چه که در ذهن دارید، فکر نموده و سپس به انتخاب کفپوش مناسب بپردازد.

آسیب دیدگی کفپوش

آسیب دیدگی انواع کفپوش غیر قابل جلوگیری بوده و حتی با وجود مراقبت های فراوان ممکن است کفپوش آسیب ببیند. اما حال سوال اینجاست که چه کفپوشی میزان این آسیب دیدی را کم تر نشان می دهد. به طور کلی می توان گفت کفپوش های تیره خراشیدگی را بیش تر نشان می دهند. چرا که خراش رنگ روشن تری دارد و همین امر باعث می گردد که بر روی کفپوش تیره به خوبی نمایان گردد. به همین خاطر اگر میزان رفت و آمد در خانه زیاد است بهتر است از کفپوش هایی با رنگ روشن در خانه استفاده نمایید.

توجه به جزئیات

توجه به جزئیات به سادگی انتخاب رنگ روشن یا تیره برای کفپوش نیست. کفپوش های تیره و روشن نیز طیف های رنگی مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به سبک طراحی و رنگ المان های دیگر نسبت به انتخاب رنگ آن ها اقدام نمایید. کفپوش ها در انوع رنگ ها وجود دارند و همین امر انتخاب آن ها را آسان نموده است.

توجه به جنبه های معماری

به یاد داشته باشید که رنگ تمامی وسایل موجود در خانه نباید با رنگ کفپوش هماهنگی داشته باشد و تطابق رنگی یکی از آن ها نیز کافی می باشد. تطابق رنگی المان های بزرگ مانند مبلمان، میز ناهارخوری، جزیره آشپزخانه و وسایلی که ابعاد بزرگ تری نسبت به سایر وسایل دارد، حائز اهمیت می باشد. برای مثال بهتر است کفپوش تیره در کنار کابینت های تیره استفاده نگردد. چرا که انجام این کار باعث می گردد جزئیات آن طور که باید خود را نشان ندهند. توجه داشته باشید که اگر دو رنگ استفاده شده در کنار یکدیگر کنتراست داشته باشند، نتیجه بهتر از استفاده از دو رنگ شبیه به هم می باشد.

توجه به اندازه اتاق

هرچه از کفپوش های روشن تری در اتاق استفاده گردد، فضای اتاق بزرگتر نشان داده می گردد. استفاده از کفپوش های رنگ روشن باعث می گردد، فضای اتاق باز به نظر آید، در صورتی که کفپوش های تیره باعث ایجاد فضایی دراماتیک می شوند. با این حال چگونگی تطبیق کفپوش با سایر المان ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هم چنین از دیگر عوامل تاثیرگذار، توجه به میزان نور ورودی به خانه و نورپردازی می باشد. استفاده از کفپوش های تیره در خانه هایی که فضای بزرگی دارند، نمای جذاب تری ایجاد می نماید. در صورتی که اندازه خانه کوچک است و تمایل دارید از کفپوش تیره در آن استفاده نمایید، باید نسبت به انتخاب رنگ روشن برای دیوارها و سایر المان ها و هم چنین میزان نور طبیعی در خانه توجه نمایید.

نکات پایانی

انتخاب رنگ کفپوش از جمله انتخاب هایی است که باید هوشمندانه صورت گیرد و با استفاده از کمی خلاقیت می توان به یک طراحی زیبا و بی نقص در خانه دست یافت. در هنگام انتخاب رنگ کفپوش باید به سبک طراحی خانه و مبلمان نیز دقت نمایید. با توجه به نکات ارائه شده می توانید انتخاب صحیحی انجام داده و از نتیجه کار راضی باشید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 642

به "انتخاب رنگ کفپوش چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رنگ کفپوش چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید