انتخاب داور بانو از ایران برای المپیک افتخار بزرگی است

به گزارش لوکو، رئیس فدراسیون تنیس روی میز، گفت: برای اولین بار انتخاب بانو از تنیس روی میز کشور به عنوان داور المپیک افتخاری بود که طی 70 سال در مجموع فدراسیون های ورزشی بی سابقه بوده است.

انتخاب داور بانو از ایران برای المپیک افتخار بزرگی است

به گزارش خبرنگاران، مهرداد علی قارداشی روز گذشته (6مهر) در جلسه مجمع عمومی هیات تنیس روی میز استان که در سالن جلسات ورزش و جوانان استان کردستان برگزار گردید، اظهار کرد: در سال های گذشته ورزش استان کردستان در تمام رده های سنی، بیشتر با بسکتبال و تنیس روی میز شناخته شده بود.

وی توضیح داد: با توجه به شرایط و روند رو به رشد تنیس روی میز در استان، انتظار می رود با برنامه ریزی دقیق تری از تمام پتانسیل ها برای پیشرفت استفاده کرد و همچون گذشته این رشته را سرپا نگه داشت.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز، بیان نمود: با یاری های کمیته ورزش در سال های 97 و 98 کردستان توانسته مقام های ارزنده ای را کسب کند.

علی قارداشی اضافه نمود: استان کردستان دارای سه سالن دولتی تنیس روی میز است در حالی که در بعضی از استان های دیگر از جمله آذربایجان و مشهد یک سوم این امکانات وجود دارد در این راستا انتظار داریم کردستان کوشش بیشتری برای موفقیت در این رشته داشته باشد.

وی عنوان نمود: در شهرستان سقز 2 مسابقه کشوری برگزار گردیده لذا هیات کردستان با برنامه ریزی بیشتری می تواند درخشان عمل کند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز، ذکر کرد: برای اولین بار انتخاب بانو از تنیس روی میز کشور به عنوان داور المپیک افتخاری بود که طی 70 سال در مجموع فدراسیون های ورزشی بی سابقه بوده است.

در ادامه حامد جولائی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان، با اشاره به اینکه 10 شهرستان در حوزه هیات تنیس روی میز فعالیت دارد، گفت: چنانچه ورزش تنیس روی میز در کشور پیشرفت دارد اما در استان با وجود پتانسیل ها و اعتبارات پرداخت شده به تمام شهرستان ها، متاسفانه عدم پیشرفت داشته و در این راستا شهرستان سنندج به تنهایی قادر به رقابت به استان های دیگر نیست.

وی ادامه داد: به 10 شهرستان برای پیشرفت تنیس روی میز اعتبار پرداخت شده اما فعالیتی در این راستا ندارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان، عدم پیشرفت تنیس روی میز را کم کاری هیات ورزشی شهرستان ها عنوان نمود و اضافه نمود: متاسفانه رشته های بسکتبال و تنیس روی میز در استان کردستان پیشرفتی نداشته است در این راستا با جلسات متعدد باید دلایل افت این ورزش ها را ریشه یابی کرد که بتوانیم به اقتدار گذشته دست یابیم.

در ادامه این جلسه جلال شریعتی، رئیس هیات استان کردستان، با اشاره به اعزام تیم های تنیس روی میز استان، گفت: در سال گذشته 38 تیم و سال جاری نیز 23تیم تنیس روی میز به خارج از استان اعزام شده اند.

وی توضیح داد: برگزاری کلاس های آموزشی مربیگری درجه دوم و سوم در سال گذشته، بازی هیات تمام شهرستان های استان، قهرمانی بوکس کشور در شهرستان سقز، جشنواره استعدادیابی استانی و برگزاری 23مسابقات انتخابی استان به میزبانی سنندج جهت اعزام مسابقات خارج از استان، از اقدامات صورت گرفته هیات استان در دو سال گذشته است.

رئیس هیات استان کردستان، با اشاره به مقام های کسب شده تنیس روی میز در استان، بیان نمود: کسب مقام های دوم تیمی استعدادهای برتر منطقه شش در رده نوجوانان در بخش بانوان، مقام دوم تیمی قهرمانان بوکس مردان در سال گذشته به میزبانی شهرستان سقز، و مقام دوم تیمی نوجوانان و جوانان منطقه چهارم در بخش بانوان در سالجاری کسب شده است.

وی بیان نمود: سال گذشته برای اولین بار کسب مقام تیمی نونهالان پینگ پنگ استان کردستان، حضور در لیگ برتر بزرگسالان کشور، مقام سوم تیمی مسابقات آسیای جوانان، حضور در اردوها تیم ملی، مقام دهم انتخابی بزرگسالان در استرالیا و مقام دوم تور ایرانیان بزرگسال جام، کسب نموده ایم.

شریعتی، پتاسیل استان را در حوزه تنیس روی میز بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه ورزش تنیس روی میز در استان کردستان پیشرفت چشم گیری نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 418

به "انتخاب داور بانو از ایران برای المپیک افتخار بزرگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب داور بانو از ایران برای المپیک افتخار بزرگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید