اعلام همبستگی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مردم ایران در پی شیوع کرونا

به گزارش لوکو، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگوی تلفنی با ظریف ضمن اعلام همبستگی با ایران در پی شیوع کرونا بر رد تحریم های یکجانبه آمریکا تاکید نمود.

اعلام همبستگی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مردم ایران در پی شیوع کرونا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، در تداوم رایزنی های فشرده و گسترده محمدجواد ظریف در قالب دیپلماسی سلامت و افشاگری علیه تروریسم مالی و تروریسم درمانی ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران، وزیر امور خارجه ایران و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی قبل در تماسی تلفنی آخرین تحولات شیوع کرونا در دنیا و اقدامات ایران، به ویژه موانع پیش روی کارزار ایران علیه شیوع کرونا را آنالیز کردند.

بورل ضمن اعلام همبستگی با ایران و رد تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سلامت و جان مردم ایران خواهان همفکری و همیاری کشورها برای یافتن راه چاره های موثر در این زمینه شد.

ظریف و بورل چندی پیش نیز در ابتدای شیوع کرونا در ایران تلفنی مصاحبه نموده بودند.

ظریف پیش از این نیز با گوترش دبیرکل سازمان ملل تلفنی مصاحبه نموده بود.

ظریف در پی شیوع کرونا رایزنی های تلفنی را با بعضی همتایان خود صورت داد و از آنها خواست که با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نکنند. وی پیش از این با وزرای خارجه فرانسه، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، انگلیس، روسیه، چین، صربستان، کرواسی، جمهوری آذربایجان، اتریش، نروژ، کنیا، نیجریه، بلغارستان و... و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مصاحبه نموده بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت برطرف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 853

به "اعلام همبستگی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مردم ایران در پی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام همبستگی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مردم ایران در پی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید