آموزش بوت کردن فلش برای نصب ویندوز 10

به گزارش لوکو، همانطور که میدانید به روشهای متفاوتی میتوان ویندوز را بر روی کامپیوتر نصب کرد. یکی از این روشها، بوت کردن فلش برای نصب ویندوز است.

آموزش بوت کردن فلش برای نصب ویندوز 10

همانطور که میدانید به روشهای متفاوتی میتوان ویندوز را بر روی کامپیوتر نصب کرد. یکی از این روشها، بوت کردن فلش برای نصب ویندوز است. برای اینکه بتوانید فلش را آماده قرار دریافت فایلهای ویندوز بر روی آن کنید،ضروری است تنظیماتی صورت گیرد.امروز طریقه bootable کردن usb flash بدون استفاده از هیچ نرم افزار جانبی بلکه با استفاده از diskpart خود ویندوز را مرحله به مرحله توضیح میدهم.

آموزش بوت کردن فلش برای نصب ویندوز 10

برای بوت کردن فلش برای نصب ویندوز، شما به یک فلش یو اس بی متناسب با اندازه فایل ویندوز خود احتیاج دارید. اما، پیشنهاد ما به شما یک فلش 8 گیگابایتی است تا در هیچ کجای کار خود به مسئله ای بر نخورید. همانطور که می دانید، فلش های USB3″، از سرعت بالایی برخوردار هستند و ما پیشنهاد می کنیم که از این نوع فلش ها بهره ببرید تا فرایند نصب ویندوز شما به راحتی و هرچه زودتر انجام گردد.

شما احتیاج دارید که فرمت فلش خود را به NTFS تغییر دهید تا فلش شما قابلیت بوتیبل شدن را پیدا کند. البته به خاطر داشته باشید که انجام این مرحله حتما ضروری نیست و می توانید به وسیله خود نرم افزار و به سادگی این کار را انجام دهید. اما اگر به وسیله این مرحله تغییر فرمت فلش را یاد بگیرید برای شما مفید است. زیرا دستگاه های پخش نماینده خودرو ها تنها از فرمت FAT32 پشتیبانی می نمایند و اگر شما به وسیله فلش خود در وسیله نقلیه آهنگ گوش می کنید، پس از انجام این کار فلش شما برای این دستگاه قابل شناسایی نخواهد بود و باید ابتدا فرمت فلش خود را بار دیگر به FAT32 تغییر دهید و سپس فایل های صوتی خود را روی آن بریزید.

برای تغییر فرمت فلش خود، ابتدا به مای کامپیوتر خود وارد شوید. سپس بر روی فلش راست کلیک کنید و از درون لیست فرمت را انتخاب کنید. سپس از درون آن لیست File System را باز کنید تا لیست فرمت های موجود برای شما نمایش داده گردد. اگر احتیاج دارید که فلش خود را بوتییل کنید می توانید فرمت NTFS را انتخاب کنید و یا اگر فرایند بوتیبل سازی و نصب ویندوز شما تمام شده است و میخواهید آن را برای دستگاه پخش نماینده خود سازگار کنید، فرمت FAT32 را انتخاب کنید. سپس بر روی استارت کلیک کنید تا فرمت کردن فلش آغاز گردد.

روش اول که احتیاج به نرم افزار جانبی دارد بدین شکل است:

تا کنون شما فلش خود را آماده نموده بودید. پس از آماده کردن فلش، شما باید نرم افزار WiNToBootic را دانلود کنید تا فلش شما را بوتیبل کند. از مزایای این نرم افزار، سادگی رابط کاربری آن و سرعت بسیار زیاد است. این نرم افزار با کمترین ریسک ممکن فلش شما را بوتیبل می نماید.

پس از دانلود این نرم افزار، آن را اجرا کنید این نرم افزار به سرعت فلش شما را شناسایی می نماید. اگر شما چند فلش متصل به سیستم دارید، یکی از آن ها را که مد نظرتان است را انتخاب کنید. سپس فایل ایزوی ویندوز خود را در سمت راست آن درگ کنید. تیک Quick Format را هم بزنید تا خود نرم افزار فرمت فلش شما را به NTFS تغییر دهد. پس از این کار، بر روی گزینه آغاز کلیک کنید تا این نرم افزار فلش شما را آماده کند.

پس از اتمام فرایند بوتیبل سازی، فلش شما آماده شده است و می توانید به راحتی از بوت منوی رایانه خود به وسیله آن بوت شوید و اقدام به نصب ویندوز خود بکنید. این روش، توسط بنده و جمعی از دوستان تست شده است و تضمین شده است و هیچ خطری برای رایانه شما و فلش ندارد. فقط به خاطر داشته باشید که فرمت مورد احتیاج برای بوتیبل شدن فلش و شناسایی شدن آن توسط توسط دستگاه های ضبط و پخش متفاوت است.

روش دوم که احتیاجی به نرم افزار جانبی ندارد و ساده و آسان است:

همانطور که پیش تر نیز گفتیم، برای بوتیبل شدن یک فلش احتیاج است که فرمت آن را به NTFS تغییر دهید. این روش بسیار سریع و آسان نیز، بر مبنای همین اصل است.

برای بوتیبل کردن فلش به این روش، ابتدا فرمت فلش را طبق آموزش به NTFS تغییر دهید سپس فایل ایزوی ویندوز خود را بر روی فلش منتقل کنید و اقدام به اکسترکت کردن آن بکنید.

س از اکسترکت کردن فایل ایزو بر روی فلش یو اس بی، فلش شما به سادگی بوتیبل می گردد و می توانید در بوت منوی کامپیوتر خود به وسیله فلش بوت شوید و اقدام به نصب ویندوز خود کنید.

برای بوتیبل سازی فلش، راه های متعدد دیگری وجود دارد مانند بوتیبل کردن فلش به وسیله CMD که آرش آبراهیم زاده به ما معرفی کرد اما این روش به دلیل پیچیدگی و حساسیت هایی که دارد، در این مقاله نمیگنجد. و پیشنهاد ما به شما استفاده از دو روش بالا است.

نکته پایانی : بعضی کابران ترجیح میدهند که ویندوز خود را روی فلش بوت نمایند که از نظر ما هم خیلی بهتر است چون ویندوز سریعتر نصب می گردد و دیگر احتیاجی نیست که روی دی وی دی آن را بوت نماییم. امیدواریم که مطلب بوت کردن فلش برای نصب ویندوز برای شما مفید بوده باشد.

گردآوری : مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1255

به "آموزش بوت کردن فلش برای نصب ویندوز 10" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بوت کردن فلش برای نصب ویندوز 10"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید