تور استرالیا: آمریکا نسل جدیدی از موشک های هلفایر را به استرالیا می دهد

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا(DSCA) در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام نمود، وزارت امور خارجه این کشور مجوز اولیه فروش 108 میلیون دلار موشک هلفایر را به دولت استرالیا داده است.

تور استرالیا: آمریکا نسل جدیدی از موشک های هلفایر را به استرالیا می دهد

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

در همین ارتباط گفته شده که وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است که فروش موشک های هلفایر AGM-114R2 و تجهیزات مرتبط به آن به دولت استرالیا را به ارزش تقریبی 108 میلیون دلار تأیید کند. آژانس همکاری امنیتی دفاعی امروز گواهینامه مورد احتیاج را برای اطلاع کنگره از این فروش نظامی را ارائه کرد.

این آژانس گفت که دولت استرالیا درخواست نموده است تا 800 موشک ضد زره هوا به سطح هلفایر بخرد که اغلب این موشک ها در حملات هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته آژانس مذکور، فروش این تسلیحات موشکی براساس سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی ایالات متحده اجرا شده و یاری به استرالیا در توسعه قابلیت دفاع موشکی قوی و آماده به عنوان یکی از مهم ترین متحدان واشنگتن در غرب اقیانوس آرام، برای منافع ملی ایالات متحده بسیار حیاتی است.

گفته شده پیمانکار اصلی این معامله موشکی شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین خواهد بود و این معامله هیچ تأثیر نامطلوبی بر آمادگی دفاعی آمریکا نخواهد داشت.

فروش این تسلیحات موشکی از سوی آمریکا به استرالیا پس از تنش در روابط آمریکا با فرانسه بخاطر لغو قرارداد تسلیحاتی استرالیا با پاریس صورت می گیرد. استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندوپاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس (AUKUS) شد.

مطابق این معاهده تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به عنوان خنجر خوردن از پشت یاد کرد و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخوانده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1857

به "تور استرالیا: آمریکا نسل جدیدی از موشک های هلفایر را به استرالیا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: آمریکا نسل جدیدی از موشک های هلفایر را به استرالیا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید