چطور در 48 ساعت از استانبول تماشا کنیم

به گزارش لوکو، بازدید از استانبول در 48 ساعت، چطور در 48 ساعت از استانبول تماشا کنیم

اگر قصد سفر به استانبول با تور ترکیه را دارید، باید بدانید که دو روز برای بازدید از مکان های تماشای استانبول واقعا زمان کمیست و استانبول تماشای ها و تفریحات زیادی را برای توریستان در دل دارد. با این حال، برای یک برنامه سفر 2 روزه به استانبول، شهر تماشای های تاریخی و چند جزیره زیبا، خود را آماده کنید. در ادامه شما را با یک برنامه سفر 2 روزه ایده آل به استانبول برای آنهایی که برای اولین بار است به ترکیه سفر می نمایند آماده کریم. خوب است بدانید که این برنامه سفر یکی از محبوب ترین ها و حساب شده ترین ها در میان تور لیدران با تجربه استانبول است.

چطور در 48 ساعت از استانبول تماشا کنیم

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

روز اول در استانبول : سلطان مهمد

صبح :

قلب مکان های تماشای و جاذبه های توریستی استانبول، محله سلطان مهمد است، جایی که در آن بیشتر مکان های تماشای و منحصر به فرد استانبول ترکیه نهاده شده است، از مساجد سلطنتی گرفته تا کاخ عظیم. سفر خود به استانبول را از میدان سلطان مهمد آغاز کنید و از مسجد زیبای ایاصوفیه استانبول بازدید کنید. مسجد ایاصوفیه در سال 537 میلادی ساخته شد و به اسم ساختمان کلیسای ارتدوکس شرقی مورد استفاده نهاده شد و در سال 1453 به وسیله امراتوری عثمانی به مسجد تبدیل شد و حال سال هاست (از سال 1935) که به موزه تماشای استانبول بدیل گشته است.

در ادامه زمانیکه در میدان هستید، حتما از مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی معروفیت دارد تماشا کنید. مسجد آبی این سال 1609 و 1617 در زمان سلطنت سلطان احمد ساخته شد. مسجد آبی به علت کاشی های آبی رنگ زیبا و تزیینات هنرمندانه دیوار ها از مساجد پر بازدید و بسیار تماشای استانبول محسوب می شود. درست رو به روی میدان، آب انبار معروف باسیلیکا را خواهید دید که عظیمترین آب انبار به جای مانده از صدها سال پیش، از زمان قسطنطنیه است.

ناهار در استانبول

برنامه بعدی صرف ناهار در یکی از برترین رستوران های محلی استانبول ترکیه است، برای مثال کافه سلطان مهمد از رستوران هیا قدیمیست که از سال 1320 باز است و امروزه مرکز توجه خانواده ها برای صرف غذا های سنتی ترکیه است. این رستوران سنتی قدیمی دستور پخت غذای خود را به همان صورت قدیمی نگه داشته و طعم لذیذ و واقعی غذا ها را می توانید در این رستوران بچشید.

بعد از ظهر در استانبول

بعد از صرف یک غذای لذیذ خوشمزه، حال زمان کمی پیاده روی رسیده، به سمت خیابان کاخ توپکاپی پیاده روی کنید، مکان تماشای مهم بعدی کاخ توپکاپی است که به مدت نزدیک بر 400 سال محل اقامت خانواده سلطنتی عثمانی و محل شلوغ ترین مراسمات دولتی و جشن های سلطنتی بوده است. در این قسمت، شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید بقیه روز را به بازدید از موزه باستان شناسی استانبول بگذرانید و یا به بازار عظیم که یکی از عظیمترین بازارهای سر پوشیده در دنیا است بروید. برای بازدید از بازار سوار تراموا شوید و در ایستگاه Cemberlitas پیاده شوید.

شام در استانبول

پس از گذشت یک روز عالی در زیبایی های تاریخی استانبول، بریا صرف شام به ماهیگیر (Balıkçı Sabahattin) بروید، این رستوران که از سال 1926 باز شده و قدمت آن به زمان های دور استانبول برمی شود. شام خود را از میان یکی از غذا های روز انتخاب کنید و روز خود را در استانبول کامل کنید.

روز دوم در استانبول : کاراکوی، گالاتا و چوکورجوما

صبح روز دوم در استانبول

در روز دوم تور استانبول، زمان آن رسیده که از مکان های تماشای محلی استانبول تماشا کنید. در ابتدا به سمت کاراکوی حرکت کنید، کاراکوی یکی از همسایگی های محبوب پر از کافه، مغازه و گالری در استانبول است. چند تا از مشهور ترین مغازه های این ناحیه که در طول سفر می بایست به انها سر بزنید : فروشگاه طراحی Mae Zae، گالری هنری Artum، و فروشگاه لباس مردانه Bey Karakoy است.

ناهار در استانبول

برای صرف ناهار حتما به رستوران کاراکوی بروید، در این رستوران غذا های سنتی و غذا های خانگی ترک را همراه با غذا ها مدرن خواهید یافت. منو این رستوران به طور مرتب عوض می شود، اما اگر به طور اتفاق در منو این رستوران alinazik را دیدید، به شما توصیه می کنیم تا حتما از آن بچشید. Alinazik یکی از لذیذ ترین غذا های استانبول ترکیه در طول سفر ما به این کشور بود.

بعد از ظهر در استانبول

برای یک پیاده روی سر بالایی خود را آماده کنید، مقصد بعدی به سمت گاتالاست. از برج گاتالا استانبول تماشا کنید و سپس در خیابان Serdar-ı Ekrem که از خیابان های مدرن و مشهور شهر است پیاده روی کنید، در این خیابان، برترین ایستگاه های فشن، بوتیک و کافه های استانبول را خواهید دید.

راه خود را به سمت خیابان شلوغ Istiklal کج کنید ، به سمت میدان تاکسیم باز گشت و راه خود را به سمت Çukurcuma ادامه دهید، در این مکان گنجینه ای از سنگ های قیمتی نادری را خواهید دید که شما را حیرت زده می نمایند.

شام در استانبول

برای صرف شام خداحافظی به یکی از برترین رستوران های استانبول بروید و پس از شام باقلوای ترکیه را پیش از بازگشت امتحان کنید. حتی می توانید به اسم سوغاتی شیرین، از باقلوای ترکیه برای دوستان و آشنایان خود سوغات بگیرید.

منبع: ترکیه رویایی
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1701

به "چطور در 48 ساعت از استانبول تماشا کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در 48 ساعت از استانبول تماشا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید