مبنای اعتماد به پرداخت یارها چیست؟

به گزارش لوکو، پرداخت یار اسم تازه ای است که این روزها برای درگاه واسط استفاده می گردد.

مبنای اعتماد به پرداخت یارها چیست؟

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، پرداخت یار اسم تازه ای است که این روزها برای درگاه واسط استفاده می گردد. کسب وکارهایی که بازار گرمی در این سال ها داشته اند و هم اکنون بیش از 100 شرکت پرداخت یار در این بازار فعال هستند و به مشتریان شان درگاه پرداخت واسط ارائه می دهند. اما در بازاری به این وسعت و تراکم چگونه می توان به یکی از این پرداخت یارها اعتماد کرد یا مناسب ترین آنها را برگزیدن کرد؟

برای آغاز باید توجه داشت که همگی این شرکت ها از پرداخت یار بانک مرکزی به شمار می آیند. بانک مرکزی شرط ها و ضابطه ها تقریبا سخت گیرانه ای برای عمل کرد این شرکت ها وضع نموده است و شاپرک به عنوان بازوی اجرای بانک مرکزی روی این شرط ها نظارت می نماید. بنابراین همگی این شرکت ها با ارضای این شرط ها حدی از اعتبار را دارا هستند.

اما از سوی دیگر می توان با آنالیز چیدمان سهام داران هر شرکتی تصویر مناسبی از اعتبار آنها بدست آورد. حضور شرکت های پرداخت الکترونیک یا بانک ها یا شرکت های عظیم و مشهور چون این ها در بین سهام داران یک پرداخت یار طبعا قابلیتی بسیار اعتمادساز است. چرا که در صورت ایجاد یک مشکل فرضی در فرآیند پرداخت یا خسارت های فرضی برای مشتریان این سهام داران این شرکت ها هستند که پاسخ گوی مسائل فرضی خواهند بود.

اما در زمان برگزیدن یک شرکت برای دریافت خدمات تنها شاخصه تصمیم گیری مسئولیت پذیری آنها در وقت ایجاد مسائل نیست. بلکه کیفیت خدمات دریافتی هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

به دلیل وسعت تعداد شرکت های تامین کننده درگاه واسط، طبعا نمی توان پس از سنجش خدمات همه آنها بهترین درگاه را برگزیدن کرد. اما شیوه های دیگری هم برای سنجش غیرمستقیم کیفیت خدمات یک درگاه وجود دارد.

یکی از این شیوه ها چیدمان مشتریان یک پرداخت یار است. آیا شرکت توانسته است اعتماد شماری از کسب وکارهای عظیم و مشهور را به خود جلب کند یا همگی مشتریان این شرکت کسب وکارهای کوچک و متوسط هستند؟

از سوی دیگر حجم بازدید و اعتبار وب سایت یک شرکت هم حرف های فراوانی درباره معتبر بودن آن شرکت برای مشتریان دارد. برای مثال کسب وکارهایی که رتبه الکسای آنها بالای دو هزار باشد به طور معمول کسب وکارهایی با پایگاه مشتریان بسیار کوچک هستند که سایت آنها بازدید چندانی ندارد. اما رتبه کمتر از دو هزار در رتبه بندی الکسا می تواند نشانه بازدید چشمگیر و در نتیجه پایگاه مشتریان گسترده و عظیمی برای یک شرکت باشد.

خود ساختار وب سایت یک درگاه واسط هم نشانه خوبی برای شناخت این کسب وکار است. به طور معمول کسب وکارهای شناخته شده تر سایت های حرفه ای تری با ویژگی های مختلف و جذابیت ظاهری چشمگیری دارند که نشان از مصرف وقت و انرژی بالاتر برای معرفی محصولات شان است.

یک برنامه نویس مجرب یا مشاوری در این زمینه هم می توان با آنالیز کد های آماده این درگاه ها و آنالیز وسعت افزونه های آماده آنها قضاوت تقریبا معقولی درباره کیفیت خدمات یک پرداخت یار ارائه دهد.

سنجش نحوه پاسخ گویی و کیفیت پشتیبانی یک پرداخت یار هم معیار مهمی در این تصمیم گیری است. برای این منظور می توان کیفیت پشتیبانی ارائه شده در چت پشتیبانی یا تماس های تلفنی این کسب وکارها را هم آنالیز کرد.

یکی دیگر از شاخصه های اصلی در آنالیز کیفیت خدمات یک درگاه بانکی هم آنالیز شرکت پرداخت الکترونیک (PSP) همکار آن درگاه است. رتبه بندی های مختلفی از کیفیت خدمات درگاه های شرکت های پرداخت الکترونیک وجود دارد. می توان آنالیز کرد که آیا پرداخت یار مذکور به درگاه شرکت پرداخت الکترونیکی معتبر و با کیفیت همکاری می نماید یا صرفا درگاهی را برگزیدن نموده است که درآمد بالاتری به همراه دارد.

به این ترتیب می توان مجموعه شاخصه هایی را تدوین کرد که براساس آنها می توان مناسب ترین پرداخت یار برای هر کسب وکار را برگزیدن نمود. اما در این برگزیدن بهتر است تنها یک وجه عمل کرد پرداخت یارها را در نظر نگرفت. پرداخت یارهایی هم هستند که به جای محدود کردن خدمات شان به درگاه واسط طیف بسیار وسیعای از خدمات و محصولات مختلف را برای مشتریان شان توسعه داده اند. برگزیدن از میان این شرکت ها می تواند منجر به کم کردن چشمگیر هزینه های یک کسب وکار با یک پارچه سازی ابزارهای اقتصادی و پرداختی اش گردد. همچنین مسلما شرکتی با دامنه فعالیت عظیمتر، ساختار عظیمتر و قابل اعتماد تری هم دارد که منجر به اعتبار بالاتر تک تک محصولاتش می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1461

به "مبنای اعتماد به پرداخت یارها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبنای اعتماد به پرداخت یارها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید