خانه گرم و رنگی حسام و دامونا در قلب بندرعباس!

به گزارش لوکو، وب سایت چیدانه - صدف حقیقت: خانه باید گرم باشد، دلنشین و آرام! فرقی نمی کند در کدام بخش از ایران زندگی می کنید، بدانید که آرامش درونی و خواسته شما می تواند خانه را تبدیل به امن ترین نقطه جهان برایتان کند. برای چیدمان منزل خود به آنچه همواره دوست داشتید فکر کنید. دکوراسیون خانه زمانی زیباست که افراد ساکن در آن احساس خوشبختی نمایند. در این مطلب دکوراسیون منزل حسام و دامونا در بندرعباس را ببینید، سبکی متفاوت با رنگ هایی جدید.

خانه گرم و رنگی حسام و دامونا در قلب بندرعباس!

خانه حسام و دامونا در یک نگاه

تعداد افراد ساکن: دو نفر

شغل خانم خانه: وکیل/ شغل همسر: معلم و مدرس عکاسی

موقعیت شهر: بندرعباس/ محله: الهیه جنوبی

متراژ فضا: 54 متر مربع

سال ساخت: 1386

طبقه: اول

ملک شخصی

تعداد اتاق خواب: یک خوابه

تعداد سرویس بهداشتی: یک عدد

سبک دکوراسیون: ماوریک

رنگ های غالب: سبز آبی، ارغوانی و زرد

ویژگی برجسته طراحی: استفاده از فضای پنهان کاربردی

طراح: حسام و دامونا

مدت زمان بازسازی و طراحی داخلی خانه: 2 ماه

هزینه تقریبی دکوراسیون: 26 میلیون تومان

رنگ ها به دکوراسیون خانه ما روح می بخشند

علاقه به رنگ ها، همچنین ایجاد تقابل با فضای بی روح و بدون رنگ غالب شهر و محله، ما را بر آن داشت که سراغ استفاده جسورانه از رنگ در طراحی داخلی برویم. همنشینی رنگ های مکمل سایان (سبز آبی روشن یا آبی دریایی) و مجنتا (ارغوانی) و زرد در فضای کوچک نشیمن، حس شادابی و طراوت دکوراسیون کوچک مان را غنا می بخشد.

خانه ما فضای چندانی ندارد، که بخواهیم تمایزی میان بخش مورد علاقه و سایر بخش ها ایجاد کنیم. همین اندک فضا را، اما طوری مهیا نموده ایم که هر قسمت برای خودش زیبا و راحت است. با این حال بیشتر وقتی که در خانه می گذرانیم در اتاق نشیمن و روی مبل های دو رنگ سپری می گردد.

وسایل و منازل در خانه بندرعباس

سرویس خواب را به مبلمان لمکده که در نمایشگاه مبل بندرعباس حضور داشتند، سفارش دادیم که آن را با طرح و اندازه خودمان ساخت.

مبلمان را نیز به همین نحو در نمایشگاه دیدیم، اما یک دست مبل ست شده را سفارش ندادیم، بلکه رنگ ها را با سلیقه خودمان انتخاب کردیم و تغییر دادیم و تنها دو مبل عظیم سه نفره و یک میز مبلی و دو پاف سفارش دادیم.

کابینت و جاکفشی درون اتاق نشیمن (دکور اطراف تلویزیون) را در بندرعباس سفارش دادیم.

گلیم دکوراسیون نشیمن را از میدان نقش دنیا اصفهان تهیه کردیم.

بعضی از وسایل خانه از جمله آباژور، چراغ های سقف آشپزخانه و ... را از دبی تهیه کردیم.

جایگاه اپن را به نجار سفارش دادیم و آن را با طرح خودمان ساخت.

کتابخانه، میز مطالعه، کابینت و کمد های سرویس بهداشتی طراحی و ساخت یکی از دوستان متخصص در این زمینه بوده است.

خدمات دکوراسیونی در زمان بازسازی خانه

بندرعباس شهر عظیمی نیست با کمی پرس و جو می توان اهالی فن را پیدا کرد. در این زمینه ما تجربه خوبی پیدا کردیم. سعی کردیم این افراد را با هدایت دوستانی که شناخت دارند نیز انتخاب کنیم. برای نقاشی ساختمان نزدیک به 7-8 نفر را آوردیم، اما با هیچ کدام به توافق نرسیدیم در آخر یکی از دوستان که تازه خانه اش را نقاشی نموده بود نقاش خودشان را پیشنهاد کرد، خوشبختانه خوب بود. به طور کلی ما از خدمات متخصصان مربوطه راضی بودیم.

سبک دکوراسیون را با سلیقه خودتان پیش بگیرید

در فرآیند چیدمان منزل و انتخاب سبک دکوراسیون قطعا با نظرات فراوانی رو به رو خواهید شد که اغلب هم کلیشه ای است. پیشنهاد من این است که به نظر همه گوش کنید، اما چندان تحت تاثیر قرار نگیرید مگر اینکه نظر شخص کارشناسانه باشد. مخصوصا وقتی که به دنبال سبک دکوراسیون متفاوتی هستید. ما هنگامی که به نقاش شرح دادیم تا خانه را چطور رنگ کند، نخست با واکنش تدافعی وی روبرو شدیم و نقاش تمام تلاشش را کرد تا خانه را به آن سبک، رنگ نکنیم حتی شرط کرد که مسئولیت انتخاب رنگ با خودمان باشد و جایی نگوییم فلان نقاش رنگ نموده است؟!

ما پیش تر با عکاسی از خانه و تغییر رنگ ها در کامپیوتر می دانستیم خانه قرار است چه شکل گردد. به عقیده ما سبک دکوراسیون منزل خودتان را به دور از کلیشه ها و آگاهانه انتخاب کنید در ضمن اگر امکان دارد قبل از هر کاری با کامپیوتر چیدمان تان را آنالیز کنید، چرا که تاثیر زیادی در نظرتان خواهد داشت.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما در خانه جنوب

در گوشه ای از خانه کنار ورودی آشپزخانه تعدادی گلدان قرار داده ایم و این گیاهان آپارتمانی در واقع روح خانه ما هستند و در میان این رنگ ها خوش نشسته اند. حتی در دکوراسیون اتاق خواب هم گلدان های کوچکی رو به روی تختخواب مان قرار داده ایم. در این میان با هدایت اهل فن گیاهانی را برای بالکن جنوبی و گرم و سوزان بندرعباس یافتیم؛ و بالکن کوچکمان هم در حال حاضر چندین گلدان زیبا دارد.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1143

به "خانه گرم و رنگی حسام و دامونا در قلب بندرعباس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه گرم و رنگی حسام و دامونا در قلب بندرعباس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید