جنبش اعتصاب اجاره در آمریکا، دوراهی شهروندان برای پرداخت اجاره یا هزینه های ضروری

به گزارش لوکو، در بعضی از ایالت ها مانند کالیفرنیا قوانین و دستورالعمل هایی برای ممانعت از اخراج مستاجران، تصویب شده است. واشنگتن به خانواده های کم درآمد 1200 دلار یاری می نماید.

جنبش اعتصاب اجاره در آمریکا، دوراهی شهروندان برای پرداخت اجاره یا هزینه های ضروری

بسیاری از آمریکایی ها این روزها به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده و با شرایط سخت اقتصادی روبه رو هستند. مستاجران آمریکایی نیز جنبشی به نام اعتصاب اجاره راه انداخته اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به آنالیز آمریکایی های می پردازد که چالش اعتصاب اجاره راه انداخته و در بحران اقتصادی به سر می برند.

به گزارش خبرنگاران، ترا توماس یکی از میلیون ها آمریکایی است به دلیل شیوع کرونا کار خود را از دست داده و اینک شرایط اقتصادی خوبی ندارد. او در این باره می گوید: در شرایط بدی گیر نموده ایم. پرداخت اجاره خانه یا خرج پول برای خورد و خوراک؟

توماس شهروند آمریکایی که در اوکلند در ناحیه خلیج سان فرانسیسکو زندگی می نماید؛ در این باره گفت: وقتی به تمام دارایی ام نگاه می کنم با خود می گویم، آیا باید این پول را به صاحب خانه ای بدهم که دارایی اش به بیش از یک میلیارد دلار می رسد یا بهتر است آن را برای خورد و خوراک، ضروریات زندگی یا مراقبت های بهداشتی ذخیره کنم؟

توماس همراه چهار همسایه آپارتمانی اش در اعتصاب اجاره شرکت نموده است. جنبشی که این روزها در میان شهروندان آمریکایی بی کار در حال گسترش است.

دست نوشته اعتصاب اجاره روی یک دیوار در در سان فرانسیسکو/ شهروندان آمریکا یکدیگر را برای شرکت در این جنبش تشویق می نمایند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

او در این باره گفت: من ریسک زیادی می کنم اما در حال حاضر چاره ای جز شرکت در این جنبش اعتصابی ندارم.

توماس یک طراح گل برای رویدادهایی مانند عروسی در آمریکاست و درآمد او به از سرگیری فعالیت های گروهی بستگی دارد. او به خبرگزاری فرانسه می گوید: اجتناب از پرداخت اجاره 833 دلاری آپارتمان یک تصمیم علاقلانه در این شرایط است و باعث ادامه زندگی می گردد.

در ماه گذشته 22 میلیون آمریکایی شاغل در رستوران ها و دیگر مشاغل به اصطلاح غیرضروری بی کار شده اند. تعطیلی اجباری بسیاری از کارگاه ها و مراکز کار و کاهش تقاضا به دلیل قرنطینه عامل بیکاری هزاران کارگر در آمریکا است.

تعطیلی مشاغل غیرضروری برای کند شدن شیوع بیماری کرونا، در کشوری که مردمش با بدهی های گوناگون در حال جنگند و با فقدان شبکه اقتصادی ایمن دست و پنجه نرم می نمایند، احتمالا عواقب ناخوشایندی در پیش دارد.

براساس گزارش سال 2018 فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا)، حدود 40 درصد از آمریکایی ها -بدون احتساب فروش دارایی، قرض یا اخذ وام- کمتر از 400 دلار برای روزهای مبادا و موقعیت های اورژانسی پس انداز داشتند.

تعداد محدودی از صاحب خانه ها پیشنهاد داده اند تا اجاره های خود را در دوران کرونایی به صورت قسطی دریافت نمایند. در بعضی از ایالت ها و شهرها مانند کالیفرنیا قوانین و دستورالعمل هایی برای ممانعت از اخراج مستاجران که تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته اند، تصویب شده است.

اما اگر قرنطینه خاتمه یابد، این امان نامه و مهلت قانونی نیز خاتمه می یابد و مستاجران باید اجاره ها را پرداخته یا خانه ها را ترک نمایند.

خیابانی در بروکلین نیویورک که مرکز شیوع ویروس کرونا در آمریکا شناخته می گردد/ عکس: Getty/AFP

هیلاری رونن سوپروایزر ناحیه ای سان فرانسیسکو در این باره گفت: نمی توان اجازه داد افرادی با انباشت بدهی در این دوران بی خانه و سرپناه شوند. احتمالا پس دوران قرنطینه کار آنها در این محله به خاتمه می رسد و باید به جای دیگری بروند. بسیاری از مردم در کوشش برای پرداخت بدهی های خود هستند و همه در انتظار بازگشت به زندگی عادی.

وی اضافه کرد: شرایط کنونی، اقتصاد را متوقف نموده و هیچ چیزمعقول به نظر نمی رسد.

این مقام منتخب محلی از گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا، نمایندگان کنگره و رئیس جمهور آمریکا خواسته قانون پرداخت به موقع اجاره ها برای مستاجران را کنسل نموده و در مقابل برنامه ای برای رفاه حال صاحبخانه ها در نظر بگیرند.

برنامه واشنگتن ارائه چک های 1200 دلاری به بسیاری از آمریکایی ها به ویژه خانوارهای طبقه پائین و متوسط است.

اما این چک ها اغلب برای تامین هزینه ها به ویژه در شهرهایی با اجاره گران خانه کفایت نمی نماید.

رونن گفت: در سان فرانسیسکو هزینه متوسط اجاره یک خانه یک خوابه بین 3500 تا 3700 دلار در ماه است. این مسئله در شرایط کنونی دردناک به نظر می رسد.

او در این باره می گوید: ما به تزریق اقتصادی مستقیم به مستاجران احتیاج داریم یا باید اجاره ها را برای مدتی که به منظور ایجاد سلامتی در خانه مانده ایم، کنسل کنیم. اگر یکی از این گزینه ها را اجرایی نکنیم با بحران گسترده ای روبه رو شده و تعداد بی شماری از مردم و خانواده ها بی خانمان خواهند شد.

حدود 2 هزار نفر متعهد شده اند تا اجاره خود را در ماه آینده پرداخت ننمایند. اتحادیه کالیفرنیایی ها برای توانمندسازی جامعه کوشش می نماید از راه های قانونی به اجاره دهندگان جنبش اعتصاب اجاره یاری کند. هنوز معین نیست که چند نفر از مردم به این جنبش می پیوندند.

راهی برای بقا

ریکی زپدا 44 ساله در ماه آوریل حدود 600 دلار از اجاره 1600 دلاری آپارتمان سه خوابه خود را در ناحیه خلیج در ریچموند سان فرانسیسکو پرداخت کرد.

او در کنار ساکنان 7 واحد دیگر آپارتمان در ابتدا موافقت خود را برای شرکت در جنبش اعتصاب اجاره اظهار داشت.

آنالیز ها نشان می دهد که یاری های 1200 دلاری آمریکا در شهرهای با اجاره گران خانه هزینه های زندگی را پوشش نمی دهند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

زپدا در باره شرکت در این جنبش می گوید: در ابتدا همه با اطمینان گفتند بله ما در اعتصاب شرکت می کنیم اما کمی بعد ترسیده و عقب کشیدند. بیشتر همسایه ها تمام اجاره یا بخشی از آن را پرداخت کردند.

زپدا تقریبا نابینا است و همسرش شغل خود را در یک کارخانه بسته بندی از دست داده است. آنها با دختر 22 ساله خود در یک خانه زندگی می نمایند و درآمد دخترش نیز در هفته های گذشته به شدت کاهش یافته است.

او بخشی از اجاره را از یاری های ماهانه خود از اداره معلولیت پرداخت نموده است و نمی داند اجاره ماه بعد را چگونه پرداخت کند.

این آمریکایی گفت: در این روزها برای زنده ماندن می جنگیم.

فردریک جوزف یک نیویورکی که صاحب یک شرکت بازاریابی است، می گوید: اعتصاب اجاره به مشارکت میلیون ها نفر احتیاج دارد و با این تعداد کار نمی نماید.

وی در روزهای اخیر خواهان یاری های مردمی به خانواده هایی شده که برای تهیه مایحتاج اساسی و روزانه خود مشکل دارند. جوزف از روزهای ابتدایی بحران تا کنون 170 هزار دلار جمع و توزیع نموده است.

این مرد نیویورکی نیز خواهان تصویب قانونی شد که اجاره این مدت را به مستاجران ببخشد. او تاکید نمود که در شرایط کنونی یا مدت ها پس از برطرف قرنطینه بسیاری از مردم قادر به پرداخت اجاره نخواهند بود و ممکن است برای حفظ سرپناه به جرم روی آورند.

--

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 967

به "جنبش اعتصاب اجاره در آمریکا، دوراهی شهروندان برای پرداخت اجاره یا هزینه های ضروری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنبش اعتصاب اجاره در آمریکا، دوراهی شهروندان برای پرداخت اجاره یا هزینه های ضروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید