تهدید به فسخ قرارداد ملی پوش والیبال، تیم ملی متکی به فرد نیست

به گزارش لوکو، بهروز عطایی در مصاحبه با خبرنگاران درباره شرایط و شرایط اردوهای تیم ملی والیبال جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تمرینات فرایند خوبی دارد در چند روز ابتدایی اردوها سعی کردیم با توجه به این که پنج تن از بازیکنان از بازی های المپیک به اردو ملحق شده بودند و احتیاج به ریکاوری ذهنی و جسمی داشتند کوشش بر این بود تا فشار کمتری بر آن ها وارد گردد تا کم کم به حالت ایده آل برسند. خوشبختانه فرایند تمرینات روبه رشد است.

تهدید به فسخ قرارداد ملی پوش والیبال، تیم ملی متکی به فرد نیست

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: امیدوارم تا آغاز مسابقات به آمادگی کامل دست یابیم. با توجه به این که ملاقاتهای تدارکاتی خارج از کشور نداریم، سعی کردیم سه ملاقات تدارکاتی با تیم جوانان در ایران برگزار کنیم که یک بازی انجام شد. روز یکشنبه هم یک ملاقات و در ادامه هم بازی سوم را برگزار خواهیم کرد که امیدواریم این ها این بازی ها به تیم ملی یاری کند تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی و در جهت بهبود آن ها گام برداریم.

پیشنهاد عجیب باشگاه کره ای!

وی در پاسخ به این سوال که چرا بردیا سعادت در تاریخ مقرر به اردوهای ملی ملحق نشد گفت: طی صحبتی که در روزهای ابتدایی اردو با بردیا سعادت داشتم او تمایل داشت تا در تمرینات باشگاهی تیم کره ای شرکت و در تورنمنت کره حضور یابد. با موافقت فدراسیون و شرطی که گذاشتیم قرار شد بردیا در تیم باشگاهی اش حاضر گردد. شرط این بود سعادت روز اول شهریور ماه به اردوهای تیم ملی ملحق گردد (یعنی پس از خاتمه تورنمنت کره جنوبی) با این شرط اجازه دادیم تا سعادت به تیم باشگاهی اش ملحق گردد اما خلف وعده رخ داد و او به اردوهای تیم ملی اضافه نشد. نگاه باشگاه کره جنوبی این بود تا بردیا سعادت از کره راهی ژاپن گردد و در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند اما طبیعی است که بازیکنی که در شرایط تمرین نباشد نمی تواند در تیم ملی حضور داشته باشد و من این را نمی پسندم، به همین علت او از حضور در تیم ملی محروم شد امیدوارم که شرایط در ادامه بهتر گردد.

تهدید به فسخ قرار داد

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که آیا بردیا سعادت هم تمایلی برای حضور در تیم ملی نداشت یا تحت فشار باشگاه چنین تصمیمی را گرفت؟ گفت: قوانین تعریف شده ای در ورزش وجود دارد و شرایطی را تعریف می نماید. باشگاه ها باید با تیم های ملی همکاری نمایند، اما باشگاه ویکستورم کره جنوبی اسم کرد اگر بردیا سعادت به تیم ملی ملحق گردد ممکن است قرارداد فسخ گردد و بردیا بین تیم ملی و باشگاه، تیم باشگاهی را انتخاب کرد. باشگاه شرایط را سخت کرد و بردیا هم چنین تصمیمی گرفت. حتی روز شنبه صحبتی با سعادت داشتم و او برای حضور در تیم جوانان هم باز هم حضورش را منوط به اجازه باشگاه بیان کرد، اما فکر می کنم هیچ باشگاهی نمی تواند مانع حضور یک بازیکن در اردوهای تیم ملی گردد.

عطایی در پاسخ به این سوال که آیا خود سعادت تمایلی برای حضور در تیم ملی ندارد؟ گفت: پاسخ به این سوال سخت است اما پاسخی که باشگاه داد این بود که در صورت حضور سعادت در تیم ملی قرارداد او فسخ می گردد.

آگاهی بازیکنان در عقد قرارداد

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی در این مورد مقصر است که یک بازیکن جوان آگاهی لازم را نسبت به بستن قرارداد با تیم باشگاهی خود ندارد؟ گفت: توقع این است زمانی که بازیکنان قرارداد خود را با تیم های باشگاهی می بندند به آگاهی لازم برسند. زمانیکه چنین قراردادی بسته می گردد مقصر خود بازیکن است. پیش از این بازیکنان بزرگی مانند میلاد عبادی پور، سعید معروف، جواد معنوی نژاد و سایر بازیکنان دیگر داشته ایم و هیچ گاه چنین مسئله ای وجود نداشت. اگر در قرارداد بردیا چنین بندی وجود دارد، خودش مقصر است که دقت لازم را نداشته است. می توانست در قرارداد ذکر کند که تیم ملی برای او مهم است و در زمان برگزاری اردوها باید به تیم ملی ملحق گردد. این احتمال را می دهم چون چنین بندی در قرارداد او ذکر نشده است باشگاه او را تحت فشار قرار داد. که این اتفاقات برای والیبال ملی بسیار حائز اهمیت است. ما مجوز حضور بردیا سعادت در تیم باشگاهی را به این شرط دادیم که او اول شهریور ماه در ایران باشد. توقع این است که بازیکنان با آگاهی بیشتر قراردادهای خود را ببندند.

نقش ایجنت ها

عطایی در پاسخ به این سوال که بردیا سعادت بازیکن جوانی است که در ابتدای راه واقع شده است آیا نباید نظارتی از سوی فدراسیون در این زمینه صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم و آینده یک بازیکن هم به خطر نیفتد؟ گفت: موافق هستم که فدراسیون باید شرایطی معین کند و ایجنت های تعریف شده و مورد تأیید فدراسیون در این زمینه فعالیت داشته باشند تا بازیکنان به وسیله کسانی قراردادهای خود را با باشگاه خارجی ببندند که به آینده آن ها صدمه ای وارد نکند.

تیم ملی متکی به فرد نیست

سرمربی تیم ملی والیبال در خاتمه در پاسخ به این سوال که آیا نبود بردیا سعادت لطمه ای به تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا وارد می نماید یا خیر؟ گفت: تمام بازیکنان حاضر در اردو ظرفیت های خاص خود را دارند. بردیا سعادت هم بازیکن جوان و آینده داری است که می توانست به تیم ملی یاری کند اما والیبال ایران سرمایه های خوبی دارد و اصولم بر این است که تیم متکی به کار گروهی نتیجه دریافت خواهد نمود و شرایط طوری نیست که متکی به فرد باشیم. در واقع ما متکی به فرد نیستیم و از عملکرد تیمی نتیجه می گیریم.

به گزارش خبرنگاران در پی غیبت بردیا سعادت در اردوهای تیم ملی بزرگسالان جهت حضور در رقابت های قهرمانی آسیا فدراسیون والیبال با ارسال نامه ای به باشگاه ویکستورم کره جنوبی و فدراسیون جهانی خواستار بازگشت بردیا سعادت تا دوم شهریور به ایران بودند اما این اتفاق تا روز ششم شهریور رخ نداد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1734

به "تهدید به فسخ قرارداد ملی پوش والیبال، تیم ملی متکی به فرد نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید به فسخ قرارداد ملی پوش والیبال، تیم ملی متکی به فرد نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید