با معروف ترین شهرهای کوچک اروپا آشنا شویم

به گزارش لوکو، جهانگردی در اروپا، معمولا به شهرهای عظیم مانند پاریس، لندن، آمستردام، بارسلونا، بروکسل و مادرید ختم می گردد اما، ما در اینجا به معروف ترین شهرهای کوچک اروپا می پردازیم و نشان می دهیم که شهرهای کوچک اروپا هم به همان اندازه زیبایی دارند. بدلیل فرهنگهای قومی مختلف و جاذبه های تاریخی زیاد، سفر به کوچکترین شهرهای اروپا بسیار بیشتر از سفر به شهرهای عظیم می تواند برای گردشگران لذت بخش باشد. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را با معروف ترین شهرهای کوچک اروپا آشنا کنیم.

با معروف ترین شهرهای کوچک اروپا آشنا شویم

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

فهرست مطالب

نیسلیوبلیانافرایبورگلوزانناپلریگامالاگا

نیس

از کوچکترین شهرهای اروپا می توان به شهر نیساشاره نمود که در قدیم، مکانی لوکس و مجلل برای اشراف زادگان اروپا و فرانسه بود اما، امروزه به شهری ساحلی تبدیل شده است. این شهر در سواحل مدیترانه و مرکز خط ساحلی فرانسه واقع شده و هنرهای موجود در این شهر بسیار برای مردم منحصر بفرد هستند. در این شهر موزه های هنرهای معاصر که شامل آثار هنری معاصر و مدرن متعلق به هنرمندان بین المللی و فرانسوی می شوند و نیز آثار هنری مارک چگسال و هنری متیس قرار دارند. سواحل زیبا، مکانهای تاریخی و همینطور تراسی که چشم اندازی از این شهر را نشان می دهد، بسیار خیره نماینده است.

بدلیل آب و هوای گرم نیس، غذاهای محلی خنکی که بسیار هم تازه هستند، به همراه سالاد و نوشیدنی هایی که به عنوان غذایی سبک و فوری تلقی می شوند، سرو شده که هواداران بسیاری نیز دارند.

بیشتر بخوانیدسفر به زیباترین جاذبه های گردشگری نیس فرانسه

لیوبلیانا

لیوبلیانا در سال 2016 به عنوان پایتخت سبز اروپا لقب گرفت و بدلیل داشتن فضاهای سبز زیاد و جمعیت جوان، بسیار مشهور شد. مرکز شهر را که حول رودخانه آرام لیوبلیانا واقع شده، ناحیه ای شلوغ با مغازه ها، رستوران و کافه های کوچک و مستقل تشکیل داده است. این شهر یکی از کوچکترین شهرهای اروپا بوده که برای تمام گردشگران از جمله آنهایی که بدنبال مکانی رمانتیک هستند، بهترین مکان است و گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می نماید. در حاشیه این شهر، دو ناحیه به نامهای تووارنا راگ و متلکوا وجود دارند که میهمانی های زیرزمینی و هنرهای خیابانی بسیار زیادی در این نواحی دیده می شوند. در لیوبلیانا زیبایی های طبیعی بسیاری وجود دارد که از جمله آنها می توان به باغهای انگور، زیتون و تولیدنمایندگان جواهر اشاره نمود.

فرایبورگ

شهر فرایبورگ که از شهرهای کوچک اروپا محسوب می گردد، شهری قرون وسطایی است که در حال حاضر به شهری جوان و پر جنب و جوش تبدیل شد. این شهر دارای هوای خوب و دانشگاه های عظیمی بوده و با اینکه نسبت به دیگر شهرها چندان قدمتی ندارد، اما مناظر و مکانهای فوق العاده زیادی دارد که از آن جمله می توان به راه رفتن در جنگل سیاه تا کوه بسیار زیبای اسچلوسبرگ اشاره نمود. شما می توانید در فرایبورگ غذاهایی نظیر گوشت سوخاری، کیک جنگل سیاه و کتلت گوشت سوخاری را میل کنید. این شهر کوچک دارای کافه های زیاد و کلوبهای کوچکی نیز وجود داشته که بسیار مورد پسند دانش آموزان و دانشجویان بوده و استقبال زیادی از آنها می نمایند.

لوزان

یکی دیگر از معروف ترین شهرهای کوچک اروپا، لوزان است. این شهر زیبا و دوست داشتنی از سواحل دریاچه تا بالای 3 تپه کشیده شده است. در موزه های این شهر فرهنگ، در خیابانها، آرامش و شور زندگی و در مغازه های آن نیز غذاهای محلی وجود دارند که بسیار مهم هستند. در نواحی اطراف، طبیعتی زیبا، در مرکز شهر، رستورانهای مرسوم به لینومید، مغازه های فروش اجناس هنری، موزه های اطراف کلیسای جامع لوزان و موزه موداک وجود دارند که آثار جالبی از هنرمندان معاصر داشته و حتما باید از آنها دیدن کرد.

حومه شهر مکان میراث یونسکو یعنی باغهای انگور لاووکس بوده که در دامنه های شیب دار لبه دریاچه قرار دارند. شما می توانید به راحتی با قطار به دیدن شهرهای کوچک لوزان بروید و از هوای تازه لذت بسیار ببرید. در موزه موداک نیز می توانید طرحهای ساعتهای سوئیسی را ببینید.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری لوزان | شهر کوچک و آرام سوئیسی

ناپل

برخلاف شهرهای کوچکی که نام برده شدند، ناپل شهری نسبتا عظیم اما با رفتارهای شهری کوچک است و حس و حال شهرهای کوچک را دارد؛ چنانکه وقتی در خیابان قدم می زنید، مردم با لبخندی که بر لب دارند، حال شما را می پرسند، گویی که شما را می شناسند. اگر هوادار غذاهای ایتالیایی هستید، باید به این شهر بروید. ناپل به غذاهایش مشهور است و هواداران غذاهای ایتالیایی مانند پیتزا مارگاریتای کلاسیک که تنها 4 یورو قیمت دارد را به خود جذب می نماید. با وجود اینکه ناپل امروزه شهری با فرهنگ، زیبا و دوست داشتنی است، اما گفته هایی از تاریخ پر هرج و مرج، اراذل و اوباش و خیابانهای پر از آشغالش وجود دارند.

ریگا

ریگا شهری کوچک بوده که برای گذراندن تعطیلات بسیار مناسب است. این شهر که پایتخت لتونی هست، در حاشیه شرقی اروپا واقع شده است. در ریگا خیابانی به نام مییرا وجود دارد که بدلیل کافه های کوچک و مستقل که همانند گالری هنری هستند، بسیار معروف بوده و بهتر است حتما به راک بین به خاطر قهوه های بی نظیرش بروید. یک شهرک قرون وسطایی در مرکز این مورد از کوچکترین شهرهای اروپا وجود دارد که جز جاذبه های تاریخی بوده و امکانات جالبی را برای فعالیتهای گردشگران فراهم نموده است.

مالاگا

شهر مالاگا دارای جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیاری است، از جمله موزه پیکاسو که مرکز تازه بازسازی شد. این شهر پومپیدو را در خود جای داد. در این شهر به غیر از جاذبه های تاریخی، تاریخچه هنری و غذاهای دریایی تازه در رستورانهای ساحلی هم بسیار مورد توجه همگان هست. مالاگا بدلیل آب و هوای گرم مدیترانه ای و نزدیکی به سواحل جنوبی و شمالی، بسیاری از گردشگران را به خود جذب نموده و مکانی عالی برای آغاز سفر جاده ای از جنوب اسپانیاست.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1114

به "با معروف ترین شهرهای کوچک اروپا آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروف ترین شهرهای کوچک اروپا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید