بازنگری قانون ممنوعیت حمل وسایل الکترونیکی در شرکت های هواپیمایی خاورمیانه توسط آمریکا

به گزارش لوکو، وزارت امنیت داخلی آمریکا روز سه شنبه اعلام نمود که میخواهد درخواست های ارائه شده از سوی 3 شرکت هواپیمایی خاورمیانه را برای لغو این ممنوعیت مورد بازنگری قرار دهد.

بازنگری قانون ممنوعیت حمل وسایل الکترونیکی در شرکت های هواپیمایی خاورمیانه توسط آمریکا

در حالی که هنوز بعضی شرکت های هواپیمایی خاورمیانه با ممنوعیت ورود لپ تاپ به پروازهای آمریکا روبرو هستند، وزارت امنیت داخلی آمریکا میخواهد درخواست شرکت های هواپیمایی عربستان، مراکش و مصر را طی هفته های آینده مورد آنالیز قرار دهد و ببیند آیا این شرکت ها تدابیر امنیتی لازم را برای لغو این ممنوعیت ها در 4 فرودگاه اتخاذ نموده اند؟

شرکت هواپیمایی سعودیه عربستان سعودی اعلام نموده است که انتظار داشته ممنوعیت ورود لپ تاپ به پروازهای جده و ریاض از 19 جولای لغو گردد.

شرکت هواپیمایی مراکش نیز انتظار دارد که توانایی معافیت از قانون ممنوعیت ورود لپ تاپ به پروازهای آمریکا از فرودگاه بین المللی کازابلانکا را تا 19 جولای دارد. در حالی که سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا لغو ممنوعیت ها علیه مصر را مشروط به ارزیابی و تایید اقدامات امنیتی شرکت هواپیمایی این کشور می داند اما شرکت هواپیمایی مصر روز سه شنبه اعلام نموده بود که این محدودیت ها احتمالا تا چهارشنبه لغو می گردد.

طی 10 روز گذشته وزارت امنیت داخلی آمریکا ممنوعیت ورود لپ تاپ به پروازها را برای 6 شرکت هواپیمایی خاورمیانه از جمله اردن، کویت، امارات، اتحاد، قطر و ترکیه لغو نموده است. دولت آمریکا محدودیت هایی را برای حمل وسایل الکترونیکی عظیم در کابین های هواپیماهای پروازهایی که از 10 فرودگاه از جمله امارات متحده عربی، قطر و ترکیه صورت می گرفت، در 25 مارس اعمال کرد و از خطر بروز حملات تروریستی اطلاع داد.

منبع: کجارو / cann.ir
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1484

به "بازنگری قانون ممنوعیت حمل وسایل الکترونیکی در شرکت های هواپیمایی خاورمیانه توسط آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری قانون ممنوعیت حمل وسایل الکترونیکی در شرکت های هواپیمایی خاورمیانه توسط آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید