اعلام وضع اضطراری در هنگ کنگ برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش لوکو، فرماندار هنگ کنگ برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شرایط اضطراری اعلام و تعطیلی مدارس در هنگ کنگ را تا 28 بهمن ماه تمدید کرد.

اعلام وضع اضطراری در هنگ کنگ برای مقابله با ویروس کرونا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کری لام فرماندار هنگ کنگ که پیشتر شیوع ویروس کرونا در این جزیره را تایید نموده بود، امروز شنبه اعلام شرایط اضطراری کرد.

به نوشته رویترز، فرماندار هنگ کنگ گفت به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیلی مدارس ابتدایی و دبیرستان به همراه اغلب مهد کودک ها تا 17 فوریه (28 بهمن ماه) تمدید کرد و مسابقه دوی ماراتن هم در هنگ کنگ لغو شده است.

کری لام ضمن اعلام شرایط اضطراری در هنگ کنگ برای مقابله با ویروس کرونا، از تعطیلی مراسم و جشن های سال نوی چینی در این جزیره اطلاع داد.

فرماندار هنگ کنگ خطاب به هنگ کنگی ها گفت: من از همه شهروندانمان می خواهم برای مقابله با شیوع این بیماری واگیردار و حفاظت از سلامتی مردم هنگ کنگ متحد بمانند.

به گفته او، بستن همه راه های عبور و مرور و گذرگاه های ارتباطی هنگ کنگ با چین، عملی نخواهد بود.

چهارشنبه هفته گذشته، اولین مورد از ابتلای به ویروس کرونا در هنگ کنگ تایید شده بود.

چین که منشأ اصلی این ویروس است و در آن تا به امروز 1287 تن به این ویروس مبتلا شده و 41 نفر جان باخته اند. مقام های چینی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا 13 شهر را در حالت قرنطینه قرار داده اند.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا به 1300 نفر رسیده است. این ویروس در ویتنام، تایلند، مالزی، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، نپال، فرانسه، آمریکا و استرالیا نیز مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 640

به "اعلام وضع اضطراری در هنگ کنگ برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام وضع اضطراری در هنگ کنگ برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید