اسکوچیچ: نگران از دست دادن کارم نیستم ، اگر بازیکنی چند بار اشتباه کند، از تیم بیرونش می کنم

به گزارش لوکو، سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: از آن دست مربیانی هستم که از تغییر و ریسک در ترکیب نمی ترسم و آن را می توانید در 2 بازی قبلی تیم ملی ببینید که سیستم را تغییر دادم.

اسکوچیچ: نگران از دست دادن کارم نیستم ، اگر بازیکنی چند بار اشتباه کند، از تیم بیرونش می کنم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، چند روزی بیشتر تا خاتمه سال 1399 باقی نمانده است. به مناسبت نزدیک شدن به نوروز 1400 دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت وگویی با حال و هوای کتاب خوانی گفت: بورخس نویسنده مورد علاقه من نیست. بورخس جایی گفته بود که چیزهای احمقانه زیادی وجود دارد که مردم به آن ها علاقه مند هستند و یک مورد نیز فوتبال است. بورخس با این جمله از چشم من افتاد. البته جمله ای هم دارد که یک فضای پر از کتاب با قهوه شبیه بهشت است.

او در خصوص این که آیا از مربی فوتبال بودن مسرور است یا خیر، اعتقاد داشت: پائولو کوئیلو محبوب ترین نویسنده من است و او همواره درباره جهت صحبت می نماید. من در این جهت قرار گرفته ام و از آن مسرور هستم. من کارم را انجام می دهم. برخی اوقات وقتی عاشق چیزی هستید نمی توانید برای آن دلیلی بیاورید. شاید محیط و علاقه پدرم به فوتبال در انتخاب شغل من تاثیر گذار بود.

از مربیگری لذت می برم

اسکوچیچ درباره این که از چه زمانی وارد فوتبال شد، گفت: از 10 سالگی فوتبال بازی می کردم و طبیعتا بعد از اتمام دوران بازی باید حرفه مربیگری را ادامه می دادم. فرق فوتبال بازی کردن با مربیگری در روابط عمومی و ارتباط با انسان ها است. وقتی مربی می شوید به سفرهای زیادی می روید و این برای من لذت بخش است. شاید کارهای زیادی باشد که بتوانم انجام دهم اما از مربیگری لذت می برم.

او در خصوص اهمیت روانشناسی و سایر علوم در فوتبال، اعلام کرد: شاید خیلی از علوم اجتماعی را آدم در محیط کار یاد بگیرد، اما کتاب ها خیلی در این زمینه مهم هستند. سعی می کنم تمام کتاب های علوم اجتماعی مرتبط با کارم را مطالعه کنم. همواره به شوخی می گویم آدم ها هم مثل موبایل، نسل جدید دارند. من الان نسل هفتم خودم هستم. این ادعا که تعدادی از مربیان پیر و از نسل قدیم هستند را قبول ندارم و اعتقاد دارم مربیانی وجود دارند که مقابل به روز شدن گارد می گیرند.

نگران از دست دادن کارم نیستم

سرمربی تیم ملی در خصوص این که آیا از تغییر ترکیب می ترسد یا خیر، جواب داد: از آن دست مربیانی هستم که از تغییر و ریسک در ترکیب نمی ترسم و آن را می توانید در 2 بازی قبلی تیم ملی ببینید که سیستم را تغییر دادم. من به حرف ذهنم گوش می دهم. ذات انسان به گونه ای است که شاید تغییرات را قبول نکند. هیچ وقت نگران از دست دادن کارم نیستم بلکه نگران از دست دادن شخصیتم هستم. به چیزهای حاشیه ای مثل اینستاگرام توجه چندانی ندارم.

خط زدن بازیکنان تصمیمی زمان بر و سخت است

او در خصوص چگونگی رفتار با بازیکنان، توضیح داد: ستاره ها این انتظار را دارند که مربی با آن ها رفتار متفاوتی داشته باشد، اما من سعی می کنم با همه به یک شکل رفتار کنم. با توجه به قوانین، تمام بازیکنان باید احساس نمایند که یکی هستند. دستیارها می توانند با بازیکنان ارتباط خوبی داشته باشند اما تصمیمات سرمربی می تواند برخلاف چنین موضوعی پیش برود. خط زدن بازیکنان تصمیم زمان بر و سختی است. خبرنگاران بعد از شکست معمولا از علت بازی نکردن تعدادی از بازیکنان سوال می پرسند. با روابط شخصی که با بازیکنان برقرار می کنم، تعادل را در تیم به وجود می آورم.

اگر بازیکنی چند بار اشتباه کند، از تیم بیرونش می کنم

اسکوچیچ درباره اشتباهات تاثیرگذار بازیکنان، گفت: اگر بازیکنی چند بار اشتباه خود را تکرار کند، قطعا از تیم بیرونش می کنم. فوتبال ساده است. یک مهاجم و دروازه بان خوب داشته باشید، من تیم را سازماندهی می کنم.

از بس بررسی کردم، خسته شدم

او در خصوص غیبت تماشاگران در ورزشگاه ها گفت: نبود طرفداران در ورزشگاه ها خیلی به فوتبال لطمه زده است، زیرا ما و بازیکنان برای طرفداران بازی می کنیم. در دوران کرونا خیلی از بازی ها هم به تعویق افتاد. بازی های زیادی را بررسی کردم و خسته شدم. امیدوارم بازی های تیم ملی زودتر آغاز گردد و این بررسیها را در زمین پیاده کنم.

کتاب خاطرات یک مغ روی زندگی من تاثیرگذار بود

اسکوچیچ در ادامه اعلام کرد: روحی که پائولو کوئیلو در کتاب ها به ما هدیه می دهد را دوست دارم. کتاب خاطرات یک مغ تاثیر زیادی روی زندگی من گذاشت و باعث شد یکی از هیجان انگیزترین سفرهایم را انجام دهم. از خواندن این کتاب انرژی ویژه ای گرفتم و کل اسپانیا را گشتم. یک آقای فرانسوی و خانم اسپانیایی بودند که من 10 روز با آن ها قدم زنان حرف زدم. من بیشتر جهت با نسخه قدیمی تر خودم حرف می زدم.

با کتاب هایم همسرم را دیوانه نموده ام

اسکوچیچ در خصوص کتاب هایش، گفت: بین 500 تا 800 جلد کتاب در خصوص فوتبال دارم و همسرم را دیوانه نموده ام. زمان بازگشت از سفر مشاهده می کنم که 100 کتاب را بیرون انداخته است. 3 فرزند دارم. یک دختر 2 سال و 9 ماهه دارم که زیباترین دختر دنیا است. برای آن ها کتاب های احمقانه و بچگانه در خصوص حیوانات می خوانم.

در ایران وقتی نمی خواهند سرمربی را تغییر دهند، دستیارش را عوض می نمایند

او ادامه داد: به فکر نوشتن کتاب افتاده ام و حدود 130 صفحه از تجربیاتم را یادداشت برداری نموده ام. در ایران وقتی نمی خواهند سرمربی را تغییر دهند، دستیارش را عوض می نمایند. در عربستان قبل از نیمه نهایی سرمربی را عوض می نمایند و می گویند سرمربی جدید شانس دارد، که خیلی خنده دار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1525

به "اسکوچیچ: نگران از دست دادن کارم نیستم ، اگر بازیکنی چند بار اشتباه کند، از تیم بیرونش می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوچیچ: نگران از دست دادن کارم نیستم ، اگر بازیکنی چند بار اشتباه کند، از تیم بیرونش می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید